فرماندار شفت

به دنبال برگزاری جشنواره و برندسازی گلاب گیلده هستیم

محسنی با اشاره به اینکه طرح روستای بدون بی کار در راستای پیشنهاد استاندار گیلان در گیلده اجرایی خواهد شد افزود: بر اساس برنامه های پیش بینی شده به دنبال برگزاری جشنواره های فرهنگی و برند سازی گلاب گیلده در این روستا هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان شفت به ریاست فرماندار این شهرستان و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در سالن میرزای شفتی فرمانداری شفت برگزار شد.

 محمدرضا محسنی فرماندار شفت در این جلسه با بیان اینکه صدای پای بهار به گوش می رسد و باید خود را برای استقبال از این فصل و تحول طبیعت که از آثار و نشانه های الهی است ؛ آماده کنیم افزود : دستگاه های اجرایی باید آخرین اقدامات و هماهنگی را در آستانه سال نو انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی و گردشگری مهمترین شاخص های شفت هستند افزود : این شهرستان با داشتن بیش از ۱۷ هزار هکتار زمین کشاورزی ، ۳۲ هزار هکتار جنگل و مناطق طبیعی کم نظیر، چشم انداز های زیبا و نیز آبشارها یکی از مناطق دیدینی گیلان و کشور محسوب می شود.

فرماندار شفت با بیان اینکه این شهرستان با وجود امامزادگان ابراهیم و اسحاق(ع) قطب گردشگری مذهبی گیلان است افزود: در سال گذشته هزاران نفر از این شهرستان بازدید کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۲۵۰ واحد خانه مسافر ، ۲۵ رستوران ، ۱۲ سفره خانه سنتی و ۵ مرکز اقامتی پذیرایی آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی در شهرستان شفت است افزود: روستاهای جیرده و ویسرود در تولید و عرضه صنایع دستی بومی دارای ظرفیت های بسیار خوبی هستند.

محسنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرستان شفت برای توسعه  گردشگری به برنامه ای مدون نیاز دارد افزود: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید برای تدوین این برنامه اقدام و از مشارکت دستگاه های مرتبط بهره ببرد.

وی با اشاره به اینکه طرح روستای بدون بی کار در راستای پیشنهاد استاندار گیلان در گیلده اجرایی خواهد شد افزود: بر اساس برنامه های پیش بینی شده به دنبال برگزاری جشنواره های فرهنگی و برند سازی گلاب گیلده در این روستا هستیم.

فرماندار شفت در ادامه با بیان اینکه این شهرستان جایگاه دوازدهم در تعداد اقامت کنندگان نوروز در بین ۱۶ شهرستان استان گیلان را دارد افزود: باید زمینه های جذب گردشگر در شفت با برنامه های نو  فراهم و شاخص های توسعه گردشگری در این شهرستان ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه در فصل بهار دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش داریم افزود: ضمن فراهم سازی فضای نشاط و شاد در سطح شهرستان بسترهای مناسب برای مشارکت حداکثری در انتخابات آینده فراهم گردد.

 

Share