در مراسم افتتاح مرکز آموزش محیط زیست شهری تالاب عینک رشت عنوان شد

اگر مردم نخواهند تالاب عینک پاک شدنی نیست

دهدار هدف از احداث این مرکز را آموزش مردم دانست و افزود: اگر مردم نخواهند تالاب عینک پاک شدنی نیست.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم افتتاح مرکز آموزش محیط زیست شهری تالاب عینک پیش از ظهر امروز در رشت برگزار شد.

دهدار معاون مجری طرح اولین مرکز آموزش محیط زیست در رشت با بیان اینکه شاید در گذشته محیط زیست مورد توجه نبود، اظهار کرد: امروزه دچار مشکلات محیط زیستی زیادی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ، بحث امنیتی و پس از آن بحث اقتصادی مورد توجه قرار گرفت، اظهار داشت: امروزه در بسیاری از استان بحث محیط زیستی مورد توجه قرار گرفته است.

دهدار با اشاره به مشکلات زیست محیطی کشور، اظهار کرد: اگر در سایر استان‌ها مشکل کم آبی وجود دارد، در گیلان که پر آب ترین استان کشور است با مشکل بالا بودن سطح آب و آلوده بودن آن رو به رو هستیم.

وی اظهار داشت: با توجه به تلاش های مسوولین اما در تمامی شاخص های زیست محیطی دچار افت شده ایم.

دهدار هدف از احداث این مرکز را آموزش مردم دانست و افزود: اگر مردم نخواهند تالاب عینک پاک شدنی نیست.

وی با بیان اینکه افراد زیادی در کنار این تالاب زندگی می کنند و باید همه مردم دست به دست بدهند تا این اکوسیستم پاک شود، اظهار کرد: تا کی می‌خواهیم این تالاب را از زباله پاک نماییم.

دهدار با بیان اینکه ۳۲ نوع پرنده در تالاب عینک زندگی می کنند، اظهار داشت: در برف اخیر تنها مکانی که برای پرندگان مناسب بود، تالاب عینک بود.

وی با اشاره به اینکه برای برای حل مشکلات سراوان نیازمند عزم ملی هستیم، اظهار کرد: برخی از فعالیت ها مانند نریختن زباله در تالاب و غذا دادن به پرندگان توسط مردم صورت میگیرد و هدف اصلی ساخت این مرکز آموزش دادن به مردم است.

محیط زیست مسئله اول کشور است

به گزارش دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی زن، اظهار کرد: مسایل زیست محیطی مسئله اول کشور است.

وی با اشاره به اینکه خوزستان باوجود درآمد خوب اما مردم نمی توانند تنفس کنند، اظهار کرد: تصور بنده این است که مشکلات زیست محیطی زیاد نشده اما آگاهی ها بیشتر شده و اهمیت آن را درک کردیم.

جعفرزاده با بیان اینکه در گذشته مردم می مردند اما دلیل آن را نمی‎‌دانستند، گفت: امروزه آگاهی ما بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه قانونی را در مجلس تصویب کردیم که تمامی پروژه ها باید پیوست زیست محیطی داشته باشند، اظهار داشت: این قانون، قانون خوبی است اما احتمال دارد در اجرا دچار خسران هایی شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در مسایل زیست محیطی به مردم توجه ویژه ای داشته باشیم، گفت: حاکمیت باید فقط هدایت، حمایت و نظارت داشته باشد.

Share