آشنایی با برنامه های تلویزیونی تحویل سال ۹۶

ویژه‌برنامه‌های تحویل سال از جمله ساختارهای نوروزی تلویزیون است که به واسطه‌ نمایش چهره‌های محبوب و شناخته شده‌ای که در طول سال کمتر فرصت حضور مقابل دوربین‌های صداوسیما را پیدا می‌کنند، اغلب هم پرحاشیه می‌شوند و هم پربیننده.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، تلویزیون امسال پخش ویژه‌برنامه‌های تحویل سالش را تنها به چند شبکه سراسری سپرده است تا با پرهیز از هم‌پوشانی برنامه‌ها، بینندگان از امکان بیشتری برای تماشا برخوردار باشند. در همین راستا شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، قرآن و افق ویژه‌برنامه‌های چند ساعته پخش می‌کنند.

تحویل سال شبکه یک سیما

ویژه‌برنامه تحویل سال ۹۶ با عنوان «بوی عیدی» به‌ تهیه‌کنندگی احسان ارغوانی از ساعت ۸ صبح (۳۰ اسفند ماه) آغاز می‌شود و تا حوالی ساعت ۱۶ و به مدت هشت ساعت ادامه خواهد داشت.

مرور اتفاقات سال ۹۵ محور اصلی این برنامه خواهد بود. همچنین مرور رسم و رسوم نوروز در بین ایرانیان و اقوام کشور و ایران در سالی که گذشت از دیگر آیتم‌های «بوی عیدی» است. حضور بازیگران و عوامل سریال منتخب مردم در جشنواره انتخاب مردمی بهترین مجموعه تلویزیونی سال ۱۳۹۵ شبکه‌های سیما در برنامه «سین مثل سریال»، حضور ورزشکاران، هنرمندان و عوامل سریال «علی البدل» از دیگر بخش‌های ویژه برنامه تحویل سال ۹۶ شبکه یک خواهد بود. در این برنامه همچنین عوامل و بازیگران فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره شد، به استودیوی «بوی عیدی» میآیند.

تحویل سال در شبکه دو سیما

ویژه‌برنامه تحویل سال ۹۶ در شبکه دو سیما با اجرای پژمان بازغی – بازیگر سینما و تلویزیون – روی آنتن می‌رود. شبکه دو امسال همزمان با تحویل سال ۱۳۹۶، میزبان جمعی از چهره‌های ایرانی می‌شود.

برنامه سال تحویل شبکه دو از ساعت ۲۱ روز یکشنبه، ۲۹ اسفند آغاز می‌شود و تا بامداد دوشنبه ادامه خواهد داشت. بخش دوم و اصلی این برنامه ساعت هشت صبح روز بعد (دوشنبه ۳۰ اسفند) آغاز می‌شود و تا پس از سال تحویل ادامه خواهد یافت.

همچنین برنامه «محله گل‌وبلبل» با اجرای داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) در ایام نوروز از ۲۷ اسفندماه تا پایان ۱۳ فروردین ماه به شکل سریالی و داستانی پخش هر روزی خواهد داشت.

تحویل سال در شبکه سه سیما

«سه‌ستاره» به عنوان برنامه تحویل سال شبکه سه در نظر گرفته شده است. «سه ستاره» به تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی میزبان برگزیدگان برنامه «سه ستاره» خواهد بود.

 تحویل سال در شبکه چهار 

برنامه ویژه «تحویل سال» در شبکه چهار از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۵ روی آنتن می‌رود. در این برنامه صالح علا، علیرضا بدیع، مهدوی و امیری اسفندقه اجرا خواهند داشت و از آیتم‌های مختلفی چون قصه‌خوانی، ترانه‌های بهاری و شعرخوانی برخوردار است.

این برنامه با حضور مهمانی چون مجید انتظامی، جمعی از شاعران طنزپرداز تاجیکستان و افغانستان و فارسی‌گویان لهستان و گرجستان، بهاالدین خرمشاهی، عثمان خداپرست، علیرضا قربانی پخش می‌شود.

تحویل سال قرآنی 

«تحویل سال قرآنی» به عنوان برنامه تحویل سال شبکه قرآن در نظر گرفته شده است که با فضایی معنوی به استقبال سال جدید خواهد رفت. تهیه کننده این برنامه رحمان حاصلی و با اجرای سیدوحید مرتضوی و مونا ارنصاری فرد به آنتن شبکه قران و معارف سیما خواهد آمد.

همچنین «ویژه‌برنامه تحویل سال نو» به تهیه‌کنندگی پیام ابراهیم پور به مدت زمان ۳۰۰ دقیقه از دوشنبه (۳۰ اسفند)  و از ساعت۱۰:۳۰ به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود.

Share