دیارمیرزا گزارش می دهد

استیضاح شهردار رشت رای نیاورد/ شورا هم #ثابت_قدم است

در حالی که قرار بود جلسه ۹:۳۰ آغاز شود تا این لحظه با تاخیر مواجه بوده و شنیده ها حاکی از این است که شهردار رشت راس ساعت ۱۰:۳۰ در صحن شورا حضور پیدا خواهد کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای شهر رشت برای استیضاح سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار رشت تا دقایقی دیگر در صحن شورا آغاز خواهد شد.

۹:۵۴: هم اکنون جمعی از اعضای شورا در صحن حضور پیداکرده اند و سایر اعضا در بیرون صحن هستند. فاطمه شیرزاد در حالی که کاور آتش نشان ها را پوشیده در صحن حضور یافته است.

هم اکنون جمعی از اصحاب رسانه در صحن شورا حضور دارند.

۱۰:۰۰ قرائت قرآن برای آغاز جلسه. در حالی که قرار بود جلسه ۹:۳۰ آغاز شود تا این لحظه با تاخیر مواجه بوده و شنیده ها حاکی از این است که شهردار رشت راس ساعت ۱۰:۳۰ در صحن شورا حضور پیدا خواهد کرد.

۱۰:۰۵: سرود جمهوری اسلامی خوانده شد. حجت جذب ضایعه پلاسکو را تسلیت گفت و فرازهایی از وصیت نامه شهید اذرون را خواند.

۱۰:۱۱: کاظمی رییس شورا با آغاز رسمی  ۱۷۳ امین جلسه قسمتهایی از تاریخ معاصر انقلاب را بیان کرد. این هفته ۶ بهمن ماه سالروز حماسه امل است. جاده هراز از وجود منافقین پاک شده است. وی روز جهانی گمرک را گرامی داشت. هفته ای که کذشت ساختمان پلاسکو که ایران را عزادار کرد. بنده ازناحیه خودم و شورا تسلیت میگویم. تشکر میکنم از خانوم شیرزاد که لباس آتشنشان ها را پوشیده است. شهردار نباید نامه ها اداری را رسانه ای کند. قانون فصل الخطاب است . این شورا است که شما را عزل و نصب میکند.  از انتشار نامه های اداری در رسانه ها پرهیز کنید.

۱۰:۱۹ رحبی ویسرودی با تسلیت پلاسکو: بودحه هنوز به شورا نیامده است و ۳۸ درصد بودجه ۱۳۹۵ محقق شده است.
براساس محقق شده بودجه بنویسید. این بودجه را بر اساس انچه تحقق یافته نوشته باشد نه پیش بینی شده است

در پی نامه های ای که فرستاده شده و ترتیب اثر نداده اید باز هم نامه ای ارسال میکنم.

یکی از ۱۰ مناقصه های که بالای ۱۰ میلیارد انجام شده است هیچ یک از مناقصه ها نفر دوم ندارد. این دفعه در مصاحبه خبری کل شورا را نا اگاه خطاب کرده است و می گوید من چک برگشتی دارم اشکال ندارد. چرا دانه درشتها را معرفی میکند؟ اگر قانون برای همه است این اسم ها رمز گشایی شود.

۱۰:۲۶: رجبی ویسرودی: اعضای شورا امروز به خاطر شهر رشت رای درست بدهند و کسانی که منافع انها در کمد شهردار رشت است باید به خود بیایند.

حاجی پور با اعتراض به سخنان رجبی گفت: این سخنان بی اخلاقی است و رجبی در پاسخ گفت ما تا کنون از شما بی اخلاقی یاد گرفته ایم.

۱۰:۳۲ شیرزاد با تبریک دهه فجر و تسلیت فاجعه پلاسکو: تسلیت به اتشنشان هایی که با به خطر انداختن جان خودشان از جان و مال مردم حفاظت میکنند. این پیشامد بسیار بدی بود برای همه مردم ایران.
مستحضر هستید که مردم رشت هم اظهار همدردی کردند و با اهدا شاخ گل در ایستگاه های اتشنشانی حزن و اندوه خود را ابراز کردند.
در رشت ساختمان های نا ایمنی هستند و بحث ایمنی بازار هم است که باید مد نظر همه مسوولین باشد.

۱۰:۴۱: باقری خطیبانی: نطق را از قبل آماده نکرده و همینجا نوشته ام.
اعضای شورا به عنوان باج گیر و ضد توسعه خوانده شده اند. شهردار در جلسه خبری گفته بود که کسانی زیاد داد و فریاد میکنند بر روی زمین حسینه نشسته اند.
به بنده سال ۷۶ بنیاد مسکن زمین داده و سندش هم موجود است. چرا شهردار شفاف نگفته چه کسی بر روی حسیینه نشسته است.
گفتن اینکه اسفالت کیفیت ندارد.  پیاده راه فرهنگی انحراف دارد آیا ضد توسعه است. آیا مدافع حرم شدنم جرم است !
به من میگم کم ظرفیت هستم که یک درصد خلاف دارد اما بقیه میدانند که ۱۰۰ درصد خلاف شهرداری دارد من میگویم انحراف ولی انها میگویند خلاف اما سکوت کردند.
اقای ثابت قدم اوج خلاف هستی. اسم زن مرا در سایت ها میبرند. افتخار زندگی من است که حلال میخورم. چرا مرا میزنید؟
من از چوب خوردن نمی هراسم. میخواهید بزنید مرا بزنید. من دنبال رای نیستم و کاندیدا هم نیستم. من میخواهم بروم سوریه. اینجا بمانم چه کنم؟ بمانم اینجا چپاول ببینم و سکوت کنم. اینجا میمانم انجا اگر تیر زدم اینجا مشت میزنم. ماندن ثابت قدم ها باخت محمود باقری ها نیست.

۱۰:۵۰: سید امیر حسین علوی طرح آب نمای موزیکال باتوجه به اینکه در روزهای پایانی سال هستیم وبا توجه به وضعیت نامناسب مالی شهرداری رشت  با سه میلیارد تومان هزینه به صرفه نیست.

۱۰:۵۵  محمد علی رفیعی نوده: حقوق مردمی که در مناقصات و مزایده های شهرداری رشت شرکت می کنند باید حفظ شود.

۱۱:۰۹: بررسی پروژه آبنمای پارک ملت

۱۱:۱۰ فرهاد شوقی:
برای ابنمای میدان شهرداری ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. برای این ابنما کارگروه تشکیل دهند. با ابنمای پارک ملت مخالف هستم. ابنمای که هیچ مزیتی نسبت به اب نمای های دیگر ندارد.

۱۱:۱۱ صابر به عنوان ریس کمیسیون عمران گفت :پلاسکو زنگ خطری برای ما باشد که در رشت هم چنین فضا هایی وجود دارد. باید شهردار مجوز شورا در کارها را باید داشته باشد و پروژه ابنمای پارک ملت سال بعد انجام شود.

۱۱:۱۲: کارگرنیا گفت :این پروژه مسکوت بماند تا ابهام بازرسی برطرف شود در نهایت با این پروژه مخالفت شد.
۱۱:۱۳ شهردار رشت وارد صحن شد و حجت جذب طرح استیضاح شهردار را قرائت کرد.

۱۱:۲۵: شهردار رشت در صحن شورا:
بودجه یک هزار و دویست میلیارد تومانی سال ۹۶ به صحن ارایه شده است.
همه حقوق ها پرداخت شده و معوقاتی نمانده است.
بحث اسفالت معابر و خیابان های رشت نیز در حالی بررسی هست و در خصوص بحث فنی نیز اقداماتی انجام شده است
در مورد نت شهر های بانک شهر اخطار ها داده شده بود و نامه هایی از دادستانی داشتیم تا برای مبالغی که امانت وار در این بانک هستند مشکلی پیش نیاید.

۱۱:۳۰ پرسش اعضای شورا از شهردار رشت

حاجی پور با تسلیت شهادت آتش نشانهای پلاسکو در مورد بودجه گفت: بودجه باید بر اساس ۹ ماه های سال و سه ماه اخر سال با ۲۰ درصد افزایش بسته شود. این اتفاق در بودجه نیفتاده است. دلیلش چه بوده در حالی که بودجه سال گذشته ۳۷ درصد تحقق یافته چگونه این بودجه را شما ارائه شورا میدهید؟
وی گفت: همه حرفهای ما در بودجه است. کمی واقعیت گرا باشید و ایده ال کار نکنیم. به بحث غیر نقدی نظم بدهید ایده خوبی است.

۱۱:۳۴ فرهاد شوقی:
از چند هفته پیش بحث استیضاح انجام شده بود و یک ماه فرصت داشتند که حقوق ها را پرداخت کنند. در حالی صبح امروز رانندگان اتوبوسرانی برای عدم دریافت حقوق سر کار نرفتند.
این تاریخ ها که میگویید ما را به یاد استیضاح قبل می اندازد.

ثابت قدم خودش رییس هیات مدیره بانک شهر است و نیازی به ورود دادستانی برای جمع آوری شهرنت نیست وقتی دوطرف قضیه خودش است.

وی بودجه را بالا می‎بندد که پروژه هایی که اولویت شه نیست و مدنظرخودشان است را انجام دهد. مثل پروژه ابنمای پارک ملت که خدا را شکر با آن مخالفت شد.

شهردار در نشست مطبوعاتی میگوید اعضای ضد توسعه شورا و باید اینحا بگویند چه کسانی باج گیر هستند و ضدتوسعه!

۱۱:۳۶ رجبی: وقتی ما داشتیم خودمان را برای بحث جمع آوری کانکس های بانک شهر «پاره می کردیم» …

شیرزاد از حرفهای رجبی ناراحت شد و از صحن بیرون رفت اما حاجی پور او را برگرداند.

۱۱:۴۲: رجبی ویسرودی: با انتقاد به اداره جلسه گفت: اداره جلسه اینگونه نیست بطوریکه مدت نطق مخالفین یک ساعت و موافقین دو ساعت است. نه اینکه شهردار رشت بیاید صحبت کند و بعد ما صحبت کنیم و بعد شهردار بیاید حق به جانب بگیرد و بچه مثبت هم شود.

کاظمی در پاسخ به رجبی قانون را قرائت کرد و گفت:در موقع استیضاح شهردار میتوانید به اندازه همه مخالفین و موافقین صحبت کند.

رفیعی نیز گفت: چنین نیست و این روند اشتباه است. در جلسه استیضاح اول باید مخالفین و موافقین صحبت کنند و شهردار دو برابر را میتوانند حرف بزنند.

۱۲:۰۰: رجبی با گلایه از خبرنگاران گفت: صحبتهای ما به درستی انعکاس پیدا نمیکند و حجم تخریبها زیاد است و شهر پر از چاله چوله است. اماری که سازمان عمران داده قرار بود که ۵۰ درصد خیابان ها ی ما سالم باشد اما ۹۰ درصد تخریب شده است؟
در مورد حقوق کارکنان نیز باید بگوید که چرا حقوق ها پرداخت نمیشود. وی فایل صوتی نشست خبری و توهین های شهردار نیز ارائه کرد.

علوی نیز گفت: حق نظارتی شورا را از اعضا نگیرید و بگذارید که همه سوال ها و دغدغه ها گفته شود.

رفیعی اظهار کرد : ایین نامه مربوط به پاسخ سوالات هستند اما روز استیضاح تمام سوال ها گفته شود.

رجبی ویسرودی ادامه داد : وقتی به شما اقای کاظمی به عنوان رییس شورا نمی‎توانم تفهیم قانون کنم باید چگونه صحبت کنم؟

۱۲:۰۴ رفیعی خطاب به رجبی گفت: چرا بحث را دو طرفه میکنید؟

رحبی گفت : من صحبت نمیکنم الان خودم شدم متهم ردیف اول.

۱۲:۰۸  علوی: آقای شهردار جنس گفته های من طوری است که امیدوارم محقق نشود اما با توجه به بدهکاری های که به پیمانکارها داریم. از همین امروز تدبیری صورت گیرد و پرداخت پیمانکارها به صورت ماهیانه به شورا بیاید و تا پایان سال جاری پروژه جدید استارت نزنیم. مسوولیت ۷۰۰ هزاز نفر بر دوش ماست و فارغ از موافقت ها و مخالفت ها باید تصمیم درستی بگیریم.

۱۲:۱۲ باقری گفت: شهردار مسوول اجرای جمع آوری شهرنتهای بانک شهر است. ۱۴ نفر از اعضای شورا به جمع اوری بانک شهر رای دادیم.

باقری ادامه داد: تا کی باید شاهد ابلاغ های متعدد باشیم. ما که دهنمان بو میدهد خدا رو شکر شما که اینگونه نیستید!

۱۲:۱۶: رسولی: مخالف استیضاح هستم و خوشحال میشدم که جلسات غیر رسمی تشکیل میشد. جریاناتی در بین ما هست که فضا را دو قطبی میکند. بعضی ها منافعشان در خطر است و میخواهند شهردار را استیضاح کنند. همه ما مواردی را گفتیم خیلی به نتیجه خاصی نرسیدیم. بحث بیمه تازگی نداشته است این به گذشته شهرداری برمیگردد و گام شهرداری بسیار خوب بود. بحث حقوق پرسنل دغدغه همه است. در یکماه گذشته عمل گرایانه عمل کردیم بنده نسبت به فشار ها است رد نمیکنم. پس این فشارها باید باشد. در مورد اتوبوسرانی باید بگویم که یکماه حقوقشان پرداخت شده است.
در مورد اسفالت شهر رشت توجیهات زیاد است میتوان در مورد ان بحث کرد. خیلی از خیابان ها روکش شده خروجی ان بعد شش ماه تخریب شده است. مشکل اسفالت را نمیتوان با روکش حل کنیم. بیاییم تصمیم بگیریم فارغ از هر اتفاقی که در این جلسه می افتد تا مسکل اسفالت را ریشه ای حل کنیم.
اگر این چاله چوله ها وجود دارد به خاطر چاله چوله های ذهنی است که در ذهن مدیران شهرداری رشت وجود دارد.
در مورد کیوسکهای بانک شهر اگرچه مسیر درست طی نشده است اما مردم راضی هستند.

۱۲:۲۵: شهردار رشت توضیحاتی درباره در خصوص سوالات مطرح شده ارائه کرد و گفت: در بحث آسفالت کیفیت با کمیت برابر باشد.
وی در خصوص جمع آوری شهرنت های بانک شهر نییز بر لزوم توجه به منافع عمومی تاکید کرد.

۱۲:۴۰ یک ربع تنفس اعلام شد.

۱۳:۰۰ کارگرنیا خطاب به رحبی گفت: یکماه مانده به پایان سال این استیضاح چه لزومی دارد؟شهر را به چه کسی میخواهید بدهیم؟ استیضاح برای چیست؟ چه کسی را میخواهد سرپرست شهرداری انتخاب کنید؟

۱۳:۰۳: توزیع برگه بین اعضای شورا

۱۳:۰۷ تعداد رای از پانزده عضو شورا دو رای سفید بوده ۶ رای موافق استیضاح و ۷ رای مخالف استیضاح بودند.

۱۳:۰۹ بدین ترتیب استیضاح شهردار رشت رای نیاورد و ثابت قدم ماندنی شد.

پایان خبر

Share