خطیب موقت رشت؛

قطع برق به دلیل فرسودگی سیم‌هاست|مردم انتظار بیشتری دارند

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه امام راحل نترسیدن را به ملت ایران آموختند گفت: ترامپ توان مقابله با ایران را ندارد و دولتمردان آمریکا هرگز قادر نیستند علیه ملت ایران کمترین خللی را ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام یوسف صدیق‌عربانی امروز در نماز جمعه این شهر با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: باید به خدا پناه ببریم و خداوند بندگان خود را کفایت می‌کند به شرط آن که به او پناه ببریم.

وی ادامه داد: مدینه آرمانی آن است که انسان‌ها در بندگی خداوند بخواهند از همدیگر سبقت بگیرند و انسان با بندگی خداوند و عمل صالح به سعادت می‌رسد و عمل باید برای رضای خداوند باشد.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه مقاومت در راه خدا سختی‌ها را آسان می‌کند، تصریح کرد: جامعه ما امروز بهترین جامعه است.

وی با اشاره به اینکه جهل فراگیر انسان را گرفتار گناهان مختلف کرده است، بیان کرد: اگر به گناهان رو آوریم موجب هلاکت و مرگ انسان می‌شود.

صدیق‌عربانی مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی را بی‌توجهی به آموزه‌های دینی دانست و تصریح کرد: محبت افراطی نسبت به فرزندان خلاف دستورات اسلام ناب محمدی (ص) بوده و محیط‌های ناسالم بر تربیت نوجوانان و جوانان تاثیرگذار و رها کردن فرزندان به حال خود معصیت‌آفرین است.

وی با تصریح بر اینکه سستی بنیان خانواده در آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است، گفت: فقر فرهنگی، مالی و اقتصادی از مصیبت‌های بزرگ در جامعه است.

امام جمعه موقت رشت خاطرنشان کرد: پدر و مادرها باید به فکر دین فرزندان خود باشند و یکی از مصیبت‌ها در جامعه معضل طلاق است و گاهی فرزند باید طعم تلخ نداری را بچشد تا برای زندگی آماده شود.

وی نهی از منکر را از موضوع‌های مهم در جامعه دانست و بیان کرد: دشمن از فقرای مادی سود می‌برد و دیگری فقر فرهنگی بوده که هیچ فقری بالاتر از جهل نیست و توجه به مشکل جوانان در حد امکان حائز اهمیت است.

صدیق‌عربانی تقویت مبانی دینی خانواده‌ها را یکی از مهم‌ترین موضوع‌ها در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: تمام مشکلات انسان با پول برطرف نمی‌شود و برای حل گرفتاری‌ها باید به خداوند پناه ببریم.

وی با تبریک میلاد حضرت زینب کبری(س) اظهار کرد: حضرت زینب (س) قهرمان عاشورا بوده و الگویی بهتر از زینب (س) پس از حضرت زهرا (س) نداریم و حرفه پرستاری که به مناسبت ولادت باسعادت این بانوی بزرگ نامگذاری شده، بهترین شغل است.

خطیب موقت رشت به حادثه بحران برف در گیلان اشاره کرد و گفت: حادثه غیر مترقبه وارد گیلان شد و تمام دستگاه‌ها تلاش کردند اما مردم انتظار بیشتری دارند و قطع برق به دلیل فرسودگی سیم‌هاست و باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام در ۱۷ بهمن ماه سال ۶۶ به فرمان امام راحل تشکیل شد، خاطرنشان کرد: ۲۱ بهمن سال ۵۷ روز شکسته شدن حکومت نظامی رژیم طاغوت بود.

صدیق‌عربانی با تصریح بر اینکه امام (ره) نترسیدن را به ملت ایران آموختند، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمنان ایستادند و به ترامپ که فرمان جلوگیری مسلمانان هفت کشور به آمریکا را صادر کرده، اعلام می‌کنیم که ملت ایران ۳۸ سال در مقابل استکبار ایستاده و توان مقابله با ایران اسلامی را ندارید و هرگز قادر نیستید علیه ایران کمترین خللی ایجاد کنید.

وی یادآور شد: با وجود اینکه اقرار کردند حادثه ۱۱سپتامبر را عربستان ایجاد کرده اما آمریکا اتباع این کشور را منع نکرده است.

Share