فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش:

عرصه عظیمی از آبراه‌های بین‌المللی تحت سیطره نیروی دریایی ایران است

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش گفت: ایمان، وحدت و رهبری سه کلید واژه پیروی انقلاب اسلامی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ناخدا یکم احمدرضا باقری امروزدر انزلی با تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایمان، وحدت و رهبری سه کلید واژه پیروزی انقلاب اسلامی بود و رهبری داهیانه امام راحل و اتکا به خداوند متعال در کنار وحدت این پیروزی را رقم زد.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش توسعه برنامه‌محور با بهره‌گیری از دریا را جزو اهداف مهم عنوان کرد و افزود: ارتش ایران گام‌های مهمی در راستای بهره‌برداری از منابع دریایی برداشته و نیروهای ارتش ایران اسلامی امروز عرصه عظیمی از آبراه‌های بین‌المللی را تحت سیطره خود دارند.

وی با بیان اینکه برنامه دریا محور در توسعه اقتصادی کشور نقش دارد، خاطرنشان کرد: برنامه ارتش بر اساس ایمان، تخصص، شجاعت، تجهیزات و…بوده و استفاده از منابع دریایی و ایجاد امنیت پایدار در عرصه دریا و آبراه‌های بین‌المللی برای گسترش و توسعه تبادلات و تجارت دریایی از مهم‌ترین این اقدام‌ها است و ماموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هر روز گسترش می‌یابد.

باقری با تصریح بر اینکه نیروی دریایی ارتش در بحث تجهیزات با همکاری مراکز صنعتی داخل کشور با وجود تحریم‌ها‌ توانست ‌گام‌های بزرگی را در راستای تامین نیازهای خود بردارد، بیان کرد: در سال‌های اخیر نیروی دریایی ارتش در بحث تخصص و به دست آوردن علم و فناوری لازم در زمینه دریا و دریانوردی گام‌های بسیار بلندی را برداشته و در تجهیزات این نیرو تحولات وسیعی صورت گرفته است.

وی گفت: کارکنان نیروی دریایی در سایه ایمان، شجاعت، تخصص، تجهیزات و… توانستند در عرصه عظیمی از آب‌های داخلی حضور یابند به طوری که اکنون ناوگروه ۴۴ در اقیانوس اطلس حضور دارد که هزاران مایل دورتر از مرز کشور است.

Share