در مراسم تجلیل از خانواده شهدای انقلاب و مدافع حرم رشت

ثابت قدم: خط امام یک شعار نیست | موسوی روزان: شهدای مدافع حرم عاشق رهبر بودند

مراسم تجلیل از خانواده شهدای انقلاب و مدافع حرم رشت با حضور مسئولان در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا رشت برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رشت گفت:مساجد بزرگترین سنگر انقلاب هستند و بزرگ مردان و شیرزنانی در مساجد تربیت و به دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب پرداختند.

محمد حسن پور در مراسم تجلیل از خانواده شهدای انقلاب و مدافع حرم رشت اظهارکرد: ما هرچه داریم از برکت خون همین شهداست.
وی با اشاره به اینکه مساجد نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشت تصریح کرد: رمز تداوم انقلاب اسلامی حفظ همین سنگرها است و باید سنگرها راحفظ کنیم.

حسن پور با اشاره به ویژگیهای مسجدگفت: مسجد می تواند همه ساعات باز باشد و حضور مردم در آن فضا استفاده کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت یادآورشد: حضور مردم از هر قشری وآئین،جنس و سن در مساجد بلاشرط است و هیچ محفلی در دنیا اینگونه نیست. اداره مساجدبطور سازمانی نیست و خود مردم متولی اداره مسجد وخانه خدا هستند.

حسن پور با اعلام اینکه مساجد مستقل هستند اذعان کرد: مساجد استقلال دارند و وابسته به هیچ حکومت یا دستگاهی نبودند مگر اینکه آن حکومت اسلامی باشد.

این مسئوول با اشاره به نقش مهم مساجد در ایمن سازی جامعه خاطر نشان کرد:مساجد موجب ایمن سازی خانواده ها وموجب تعلق خاطر افراد می شود و مسجد همبستگی اجتماعی در بین مردم ایجادمی کند.

وی با اعلام اینکه کارکرد مساجد موجب انسجام در مردم می شود یادآورشد: وی گفت:مذهب، مسجد و هیاتهای مذهبی بودند که افراد مخلص بخدا و دین پرورش دادند با ایمان وخالص در مقابل طاغوت ایستادند و نلرزیدند واگر بخواهیم خودمان و خانواده ما ایمن باشیم مسجد بما کمک میکند.

داداشی:حضور مردم در شکل گیری انقلاب اسلامی بسیار مهم بود

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان گفت:نقش وحضور مردم در انقلاب اسلامی ایران بسیارمهم وغیرقابل انکاراست.

حسین داداشی در مراسم تجلیل از خانواده های شهدای انقلاب و مدافع حرم در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا رشت اظهارکرد: امام راحل فرمودند:من به پشتوانه ملت دولت تعیین میکنم که این نشاندهنده نقش محوری و اساسی مردم در انقلاب بوده است.

وی افزود: به پشتوانه این وحدت اسلامی انقلاب اسلامی روزبه روز رشد کرده و در مقابل استکبار ایستاده ودرتمامی سختی هایی که انقلاب داشته به پشتوانه حضور مردم پیروز شده است.

داداشی با اشاره به نقش مهم رهبری گفت:نقش هدایت و رهبری امام راحل وپس ازآن رهبرمعظم انقلاب در نشان دادن راه درست به مردم بسیار مهم بوده است. زمانی که برای کنگره هشت هزار شهید گیلان قرار شد ورود کنیم یکی از افرادی که در ابتدا به ما لبیک گفت و همراهی میکرد شهید سیرت نیا بود و پایه گذاری یادواره شهدای گمنام را در رشت شهید سیرت نیا برعهده داشتند.

وی گفت:نقش شهدای مدافع حرم بسیارمهم است و اگر این شهدا برای دفاع از مرزها نمیرفتند معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد.

داداشی در خاتمه از برگزاری مراسم تجلیل خانواده های شهدا توسط اداره فرهنگ و ارشاداسلامی رشت قدردانی کرد.

شهردار رشت: نگاه امام راحل باید عملا در رفتار و اعمالمان جاری شود

شهردار رشت گفت:نگاه و اندیشه های امام راحل باید در رفتار و اعمالمان جاری شود ونباید فقط به حرف بسنده کرد.

سید محمد علی ثابت قدم باحضور درمراسم تجلیل از خانواده های معظم شهدا در جریان برگزاری دومین جشنواره فجر رشت اظهارکرد:چندروز قبل یادمان شهیدان انصاری و نورانی رونمایی شد و فرزند شهید نورانی در ان‌ مراسم از پدرشهیدش به نام شهید خدمت نام برد.

وی با اشاره به اینکه شهیدان راه خدمت عملا در داخل کشور به شهادت میرسند تصریح کرد:شهید انصاری در شهری که در آن مشغول به خدمت بود به شهادت رسید و این بسیار دردناک است.

شهردار رشت ادامه داد:گاهی اوقات افراد داخلی تابع ذهنیت دشمن خارجی می شوند و درآن زمان باید مرزبین ذهن و درست و غلط را تشخیص داد.

ثابت قدم با اعلام اینکه خط امام یک شعار نیست یادآورشد: پیرو خط امام بودن یک شعار نیست و مصداق عینی دارد و امیدواریم با برچسب پیرو خط امام بودن رفتارهای غیر این نداشته باشیم.

موسوی روزان: شهدای مدافع حرم عاشق رهبر و ارزشهای انقلاب بودند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهدای مدافع حرم عاشق رهبر و ارزشهای اسلامی و انقلابی بودند و در این راه با نثار خون خود به انقلاب دوام و قوام بخشیدند.
سید رضاموسوی روزان در مراسم تجلیل از خانواده های شهدا در جریان برگزاری دومین جشنواره فجر رشت اظهارکرد: برای حفظ انقلاب راهی به جز این وجود ندارد و امام حسین (ع) و ائمه اطهار نیز راه شهادت را برای بقای اسلام برگزیدند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل شخصیتی شجاع و اگاه بود تصریح کرد:ا گر امام به هردلیلی در این راه قیام نمیکرد امروزه اینهمه عزت و سربلندی نداشتیم.

موسوی روزان با اعلام اینکه رهبر معظم انقلاب شخصیتی بی نظیر است گفت: رهبر انقلاب متدین ترین،باهوش ترین،مدتین ترین فردی است که بر روی کره خاکی وجود دارد و شهدای مدافع حرم به عشق رهبرشان راه شهادت را برگزیدند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت درخصوص حضور رزمندگان ایرانی در سوریه یاداورشد:زمانیکه رهبر معظم انقلاب موضوع دفاع از سوریه را مطرح کردند برخی ها از این بابت انتقاد کردند.

وی افزود:درشرایط فعلی همه متوجه شدند که اگر این موضوع دفاع از سوریه مطرح نمی شد ممکن بود داعشی ها و… بخاک ایران اسلامی تجاوز می‎کردند.

موسوی روزان درخاتمه برگزاری چنین برنامه هایی را بسیار خوب و اقدامی ارزشی دانست وگفت:جایگاه خانواده های شهدا برای همه قابل احترام است.

در خاتمه این مراسم از خانواده های معظم شهدای انقلاب و مدافع حرم رشت تجلیل شد.

Share