علیزاده در در مراسم افتتاح پروژه‌های بندر انزلی

بیش از ۱۲۰ پروژه نیمه تمام و زیرساختی در گیلان رها شده بود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: دربدو روی کار آمدن دولت بیش از ۱۲۰پروژه نیمه تمام و زیرساختی در گیلان وجود داشت که با وجود منابع سرشار نفت این پروژه ها رها شده بود

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در مراسم افتتاح پروژه‌های بندر انزلی اظهار کرد: در راستای ایجاد اشتغال در استان اهتمام جدی درحوزه پروژه های سرمایه گذاری صورت گرفته است.

رضا علیزاده گفت: از ۴۴ پروژه سرمایه گذاری در استان ۴ پروژه شامل سه مجموعه اقامتی، یک هتل سه ستاره ، یک هتل دو ستاره، یک هتل آپارتمان و یک رستوران ممتاز به بهره برداری می رسد و برای ۴۶۱نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی از افزودن ۲۵۰۰ تخت به استان با افتتاح پروژه های صورت گرفته خبرداد و گفت: علاوه بر این پروژه ها ۱۱۴پروژه در گیلان توسط بخش خصوصی درحال اجراست.
علیزاده با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به مکانیزم حمایتی در بخش گردشگری دارد متذکر شد: از سال ۹۳ تا نیمه امسال ۴ میلیارد یارانه به بخش خصوصی اعطا شده که ۴۸طرح را در بر می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: دربدو روی کار آمدن دولت بیش از ۱۲۰پروژه نیمه تمام و زیرساختی در گیلان وجود داشت که با وجود منابع سرشار نفت این پروژه ها رها شده بود و با پیگیری اداره کل جذب منابع ملی ۱۹میلیارد تومان از این پروژه ها به اتمام رسانده و به شهرداری ها نیز تحویل داده شد.

وی افزود: ۹ پروژه صنایع دستی شامل یک مرکز خلاقیت و نوآوری روستایی در رودسر، یک بازار چه صنایع دستی در فومن، دو شرکت تعاونی صنایع دستی،  دو فروشگاه صنایع دستی و ۴ کارگاه در راستای سوق دادن اشتغال انفرادی به گروهی به بهره برداری رسیده است.

Share