معاون استاندار گیلان:

بازگشایی راه ها در اولویت است | همکاری نیروهای مسلح با عوامل ستاد بحران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه بازگشایی راه های مواصلاتی در اولویت است، گفت: نیروهای مسلح با عوامل ستاد بحران برای مقابله با دشواری های ناشی از بارش برف، همکاری خوبی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهندس شعبانپور عصر جمعه در جلسه ستاد بحران آستانه اشرفیه در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: جلوگیری از مسدود شدن راه های روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی عملکرد ستادهای بحران شهرستان های استان در جهت مقابله با بحران برف را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته از زمان آغاز بارش برف سنگین تاکنون، شاهد هیچگونه مشکلی نبوده ایم.

مهندس شعبانپور همچنین با اشاره به شدت بارش برف هنگام شب تصریح کرد: انتظار داریم تمامی عوامل اجرایی و ستادهای بحران در شهرستان ها و استان، همچنان آمادگی خود را برای ارائه خدمات و مقابله با بحران حفظ کنند.

وی مدیریت در بخش های آب، گاز و برق در زمان بارش برف در گیلان را خوب عنوان کرد و گفت: نیروهای بسیج، سپاه و بنیاد مستضعفان در بارش برف همکاری و تلاش های موثری را با ستادهای بحران شهرستان های مختلف استان دارند.

معاون عمرانی استاندار گیلان ضمن تاکید بر عدم پارک و تردد خودروهای شخصی در سطح معابر در زمان بارش برف اظهار داشت: مردم در زمان بارش سنگین برف همکاری لازم را با عوامل ستاد بحران داشته باشند.

فرماندار آستانه اشرفیه نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد بحران این شهرستان اظهار داشت: با تلاش عوامل ستاد بحران و همچنین تعامل خوب مردم از زمان بارش برف تاکنون مشکلی نداشته ایم.

رحیم حیدری با تاکید بر اینکه عوامل ستاد بحران آمادگی خود را برای مقابله با برف همچنان حفظ خواهند کرد، افزود: تعداد ۲۳ نفر از عوامل راهداری در قالب ۴ اکیپ که مجهز به ۲ دستگاه گریدر ، یک دستگاه لودر ، ۲ دستگاه کامیون برفروب و ۲ دستگاه کامیون است، عملیات بازگشایی جاده های اصلی و فرعی در این شهرستان را برعهده دارند.

وی با اشاره به آمادگی ۱۸ اکیپ ۴ نفره از عوامل اداره برق در شهرستان اظهار داشت: تلاش برای جلوگیری از مسدود شدن راه های روستایی به خصوص در بخش مرکزی با همکاری دهیاران و بخش خصوصی با جدیت ادامه دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه مشکلی در زمینه تامین ارزاق عمومی مردم به خصوص نان در این شهرستان وجود ندارد، یادآور شد: عوامل ستاد بحران با تعامل و همکاری خوبی که دارند، تلاش می کنند تا آسیب های ناشی از بارش برف سنگین، به کمترین میزان برسد.

حیدری برقراری خطوط قطع شده تلفن ثابت به دلیل بدهی مشترکین شهرستان و استان را از جمله پیشنهادات ستاد بحران این منطقه عنوان کرد و گفت : از صبح امروز تاکنون حدود ۳۰ سانتی متر برف در این شهرستان باریده است.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر و ۱۰۵ روستا، در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

Share