رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا خبر داد:

بازگشایی راه های روستایی آستارا ادامه دارد|تردد به مناطق کوهستانی غرب گیلان با زنجیر چرخ امکان پذیر است

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستارا گفت: در پی بارش ۷۰ سانتیمتری برف در ارتفاعات آستارا راه هفت روستای آستارا روز گذشته مسدود شد و تلاش‌ها برای بازگشایی کامل این راه‌ها همچنان ادامه دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، انور بی نیاز روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار دیارمیرزا افزود: از بین هفت راه روستایی مسدود شده، راه‌های چملر، سیج، دگیرمانکشی، آق مسجد و فندق پشته به صورت کامل بازگشایی شد ولی راه‌های روستایی حیران و ونه بین همچنان مسدود است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستارا با اشاره به اینکه کولاک شدید مانع از بازگشایی کامل مسیرهای روستایی می‌شود، اضافه کرد: با حضور بموقع راهداران، رفع انسداد راه‌های روستایی ونه بین و حیران ادامه دارد که تا ساعاتی دیگر مسیر مورد نظر برف روبی شده و تردد در آن نقاط به حالت عادی برمی گردد.

بی نیاز با اشاره به آمادگی کامل ماموران راهداری برای بازگشایی مسیرهای جاده‌ای گفت: هم اکنون اکیپ‌های راه و شهرسازی با در اختیار داشتن بیش از ۱۵ دستگاه خودروی لودر، گریدر، برفروب و نمک پاش در حوزه استحفاظی شهرستان آستارا مستقر است.

وی با اشاره به یخبندان در جاده آستارا به تالش و مسیرهای کوهستانی شهرستان در گردنه حیران، به رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی کوهستانی غرب استان گیلان را دارند، توصیه کرد که خودروهای خود را به زنجیر چرخ و وسایل و تجهیزات ایمنی مجهز کنند.

بارش برف در شهرستان آستارا موجب شد تا ارتفاع برف در مناطق کوهستانی به ۷۰ سانتیمتر برسد و مشکلاتی را برای تردد روستاییان ایجاد کند.

هم اینک با کاهش ناپایداری‌های جوی، دمای هوای آستارا به یک درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده است.

 

Share