سخنگوی شورای شهر رشت؛

تجهیزات موجود برای مقابله با بحران برف کافی نبود

شیرزاد نبودن لوجستیک های مناسب در مرکز استان و شهرستانها را از عوامل مشکل ساز در کندی خدمات رسانی به مردم در موارد بحرانی عنوان کرد و گفت: نمی‌خواهیم اتفاقی مشابه پلاسکو را در شهر و استان خود تجربه کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت در پی بروز برف سنگین در استان گیلان بخصوص شهر رشت گفت: برف از نعمت‌های الهی است و باید خداوند را برای این امر الهی شاکر بود اما بارش برف در گیلان بخصوص در شهر رشت مشکلاتی را برای همشهریان بوجود آورده است.

شیرزاد گفت: از چند روز پیش ستاد بحران در این مورد تشکیل شد اما تجهیزات موجود برای مقابله با این بحران کافی نبود.

وی افزود: مناطق پنجگانه شهرداری، سازمان عمران، آتش نشانی و اتوبوس رانی همه تجهیزات و عدوات سنگین خود را برای امداد رسانی به همشهریان در آماده باش قرار دادند اما با توجه به اینکه این وسایل برای مرکز استان کافی نیست این تجهیزات برای شهرستان های دیگر مورد استفاده قرار گرفت.

شیرزاد با تشکر از استاندار گیلان گفت: در بودجه ۹۶ تصمیماتی برای تقویت پدافند غیرعامل در نظر بگیرند تا خدمات رسانی برای مردم به راحتی انجام شود.

وی نبودن لوجستیک های مناسب در مرکز استان و شهرستانها را از عوامل مشکل ساز در کندی خدمات رسانی به مردم در موارد بحرانی عنوان کرد و گفت: نمی‌خواهیم اتفاقی مشابه پلاسکو را در شهر و استان خود تجربه کنیم و این تقاضا را از مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار گیلان دارم که تعمیهداتی برای داشتن تجهیزات مناسب در بودجه ۹۶ ببینند تا نگرانی‌های مردم را کم کنند.

وی در مورد تشکیل ستاد بحران در شورای شهر گفت: صبح امروز جلسه ستاد بحران با جمعی از اعضای شورا و روسای مناطق شهرداری رشت برگزار که در این ستاد به رفع مشکلات محلات و معابر بیشتر تاکید شد.

وی خاموشی مناطق و محلات را به دلیل شکسته شدن شاخه‌های درختان دانست و تصریح کرد: با توجه به سنگینی شاخه های درختان و سقوط آنها بر روی سیم های برق، بسیاری از مناطق با قطعی برق همراه بودند که با وجود تجهیزات کم اما با وجدان کاری بالا این مشکل به صورت منطقه به منطقه کار قطعی برق برطرف می شود.

شیرزاد افزود: در بعضی از مناطق آب آشامیدنی مردم قطع شد که از شرکت آب و فاضلاب شهری می‌خواهم هرچه سریعتر این موضوع را پیگیری کرده و قطعی را برطرف کند.

وی از همه سازمان‌ها بخصوص هلال احمر، راه و ترابری، سپاه قدس گیلان خواست تا در رفع این بحران امکاناتشان را در اختیار مردم قرار دهند.

Share