محیط زیست خبرداد:

آزادسازی بیست هکتار از اراضی تصرف شده تالاب انزلی در حوزه صومعه سرا

بیست هکتار از اراضی حاشیه تالاب انزلی در مناطق صوفیانده و نوخاله صومعه سرا که توسط متخلفین به صورت غیر قانونی تصرف شده بود با اقدام قضایی اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا آزاد سازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیست هکتار از اراضی حاشیه تالاب انزلی در مناطق صوفیانده و نوخاله صومعه سرا که توسط متخلفین به صورت غیر قانونی تصرف شده بود با اقدام قضایی اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا آزاد سازی شد.
حمزه عشوری رییس اداره محیط زیست صومعه سرا با اعلام این خبر گفت: متخلفین ضمن اقدام غیر قانونی تصرف این اراضی اقدام به ایجاد سازه و ساختمان در محل کرده بودند که با شکایت اداره محیط زیست و صدور رای از سوی دادگاه مبنی بر تخریب سازه ها ، مامورین یگان حفاظت محیط زیست به همراه ماموران اداره منابع طبیعی و نیروی انتظامی در حضور نماینده دادستان و سپاه شهرستان بوسیله یک دستگاه بیل مکانیکی اقدام به تخریب ابنیه ایجاد شده در این اراضی نمودند.
عشوری گفت: یکی از معضلات ما در حوزه تالاب بحث تصرفات غیرقانونی است که بر اساس مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال با هرگونه ایجاد سازه ، حصارکشی و یا کاشت درختان صنعتی به منظور ایجاد حق مالکیت بر این عرضه های طبیعی به شدت برخورد می شود.

Share