سرپرست هیئت ورزش های همگانی شهرستان رشت خبر داد:

توزیع لباس ورزشی متحد الشکل در بین پیشکسوتان/احیا ورزش های نوستالژیک کودکی در محلات

سید محمد صادق قنبرزاده با بیان این نکته که تنها سخن گفتن و شعار دادن در حوزه های سالمندان و ورزش همگانی دیگر در جامعه امروز معنا ندارد گفت: ترویج و اشاعه ورزش های همگانی در جامعه سالمندان بسیار مهم و حیاتی است و به همین منظور ۴۸ مرکز ورزش صبح گاهی در شهرستان رشت را شناسایی کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،جلسه هماهنگی هیات ورزش های همگانی شهرستان رشت با معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان گیلان با حضور دکتر تکاملی معاون توانبخشی بهزیستی استان، قنبرزاده سرپرست هیات ورزش های همگانی شهرستان رشت، جمعی از پیشکسوتان ورزش های همگانی و کارشناسان اداره کل بهزیستی در رشت برگزارشد.

سید محمد صادق قنبرزاده با بیان این نکته که تنها سخن گفتن و شعار دادن در حوزه های سالمندان و ورزش همگانی دیگر در جامعه امروز معنا ندارد گفت: ترویج و اشاعه ورزش های همگانی در جامعه سالمندان بسیار مهم و حیاتی است و به همین منظور ۴۸ مرکز ورزش صبح گاهی در شهرستان رشت را شناسایی کردیم که در نظر داریم در فاز اول ۵۰۰ نفر پیشکسوت را ملبس به لباس ورزشی یکدست و منسجم کنیم.
وی هزینه کرد در حوزه ورزش را بسیار تاثیر گذار و ملموس برشمرد و افزود:با هزینه های بسیار ناچیز در حوزه ورزش همگانی می توانیم نتایج مثبت و تاثیر گذار آن را در جامعه مشاهده نماییم .
سرپرست هیئت ورزش های همگانی با اشاره به تاثیر گذاری پیشکسوتان در ایجاد انگیزه به جوانان اذعان داشت: اگر به پیشکسوتان و سالمندان توجه شود و برایشان ارزش قائل شویم یقینا انگیزه جوانان برای ورزش بیشتر خواهد شد و به عبارت دیگر مشارکت اجتماعی را افزایش خواهیم داد.
قنبرزاده در ادامه این جلسه، ورزش همگانی را فرصتی برای تعامل، تفکر جمعی، بالابردن روحیه جسمی و تمرین در کنار بودن هم برشمرد و افزود:در این راستا در نظر داریم با استفاده از ظرفیت سرای محلات و مدارس بار دیگر ورزش های نوستالژی دوران کودکی را زنده کنیم و باعث تحرک و نشاط در جامعه جوان و نوجوان ما شود.

دکتر تکاملی معاون توانبخشی بهزیستی استان گیلان ضمن ابراز خرسندی از توجه هیات ورزش های همگانی شهرستان رشت به سلامت جامعه و توجه به ورزش سالمندان و پیشکسوتان طی سخنانی ابراز داشت: در کشور ما تعداد سالمندان کم نیست و در بانک اطلاعاتی بهزیستی بیش از ۵ هزار سالمند ثبت شده است که منجر به تبدیل شدن گیلان به پیر ترین استان شده است.
وی وجود داشتن مجموعه منسجم و آموزش دیده برای ورزش سالمند امری ضروری برشمرد و گفت :امیدوارم با همکاری ورزش های همگانی و کمک بهزیستی شاهد اتفاق های خوبی در آینده باشیم.
دکتر تکاملی در پایان به کمک بهزیستی در نقش درمانی و توانبخشی سالمندان اشاره کرد و گفت :وجود همچین اتفاقی را می توان به عنوان یک فرصت مناسب برای همکاری هر چه بیشتر بهزیستی و ورزش های همگانی دانست.

Share