امام جمعه آستانه اشرفیه؛

تا دیروز بردن اسم هاشمی قاچاق بود/بدیهی ترین واقعیات را دروغ می گویند

امام جمعه آستانه اشرفیه اظهار کرد: تا دیروز بردن اسم هاشمی قاچاق بود، شاید فردا هم قاچاق باشد بگذارید الان که مجال حرف زدن است درباره هاشمی حرف بزنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از صدای ساحل، امام جمعه آستانه اشرفیه در مراسم ویژه ارتحال آیت الله هاشمی در مسجد امام زاده صالح بندرانزلی با اشاره به آیه ۹۶ سوره مبارکه مریم با بیان اینکه خداوند برای آنان که کارهای شایسته انجام می دهند محبتی قرار میدهد، اظهار کرد: هاشمی رفسنجانی به اعتقاد من یکی از مصادیق این آیه شریفه است که در شأن امیر المومنین علی (ع) نازل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد ساجدی با اشاره به اینکه اگر محبت خداوند در وجود کسی قرار بگیرد مردم هم نسبت به او محبت پیدا می کنند، افزود: هرچند مناسبت و شان نزول آیه در رابطه با امیر المومنین (ع) است، اما ملاک و مفهوم این آیه در هرکسی باشد ثمرات و برکاتی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: این سنت خدای عالم است و هرکس که مومن باشد و عمل صالح انجام دهد یکی از خیرات و برکاتش این است که خداوند او را دوست خواهد داشت و محبوب مردم قرار خواهد داد.

ساجدی گفت: به یاد بیاورید که رژیم شاه چگونه امام راه تبعید کرد، اما پایمردی امام در راه مومنانه و مجاهدانه چه ثمره ای برای او داشت و پس از سالها تبعید با چه عزتی از سوی ملت ایران مورد استقبال قرار گرفت و با عزتی بالاتر بازگشت.

این کارشناس مسایل مذهبی تصریح کرد: مثل همین کار را خدا با رفسنجانی کرد، ولله اینها اتفاقی نیست، خیلی از آنهایی که به هاشمی بی مهری کردند چندی پیش فوت کردند، ببینید آنها در چه وضعی رفتند و هاشمی در چه وضعی رفت.

وی افزود: بعد از حضورموج محبت و قدر شناسی مردم در تشییع آیت الله هاشمی، ببینید یک عده مستأصل و عاجز، مقدس نما و مذهبی نما گفتند که ۳۷۵ هزار نفر در مراسم هاشمی رفسنجانی شرکت کرده اند، بدیهی ترین واقعیات را دروغ می گویند و انتظار دارند که مردم باورشان کنند، خب باور نمی کنند.

امام جمعه آستانه گفت: فکر نکنید این حرفها توسط افراد سلطنت طلب گفته شده خیر، این حرفها توسط انسانهای مقدس نمایی گفته شده که برای خدا دروغ می گویند، برای خدا تهمت میزنند و اگر پایش بیفتند برای خدا آدم می کشند و سر آدمها را زیر آب می کنند.

وی خاطرنشان کرد: هاشمی شهر و دیار خود را ترک کرد تا به حوزه برای درس خواندن برود، وی به افق های بلندی از اجتهاد رسید که خیلی ها درک و فهم آن را نداشتند، اما سختی های بسیاری را به جان خرید و بخاطر عشق اسلامی و الهی و ملی خویش پا راه مبارزه گذاشت تا به کشور کمک کند.

هاشمی یک امداد الهی برای نظام اسلامی بود/تا دیروز بردن اسم هاشمی قاچاق بود

ساجدی با بیان اینکه هاشمی یک امداد الهی برای نظام اسلامی بود، افزود: هیچکس فکرش را نمیکرد که در عرض چند ساعت پس از رحلت امام رهبر انقلاب انتخاب شود اما وجود هاشمی باعث این اتفاق شد، وی تا پایان عمر می گفت هیچکس به اندازه حضرت آیت الله خامنه ای برای این نظام مناسب نبود، اما عده ای میگویند او به دنبال شورای رهبری بود.

وی با اشاره به ایمان بالای هاشمی گفت: یکی از کسانی که با ایمان والا جان و مالش را در راه نظام صرف کرد، آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

این کارشناس مسایل مذهبی گفت: هاشمی همه عمر و جوانی را وقف نظام کرد، آیا شایسته است که با این شخصیت مجاهد و ایثارگر چنین برخوردهایی را داشته باشیم؟

ساجدی تصریح کرد: تا دیروز بردن اسم هاشمی قاچاق بود، شاید فردا هم قاچاق باشد بگذارید الان که مجال حرف زدن است بگذارید درباره هاشمی حرف بزنیم.

وی افزود: یکی می پرسید چرا همه انقدر با هاشمی دشمن هستند، من در پاسخ به او گفتم بخاطر اینکه او را شناختند، ضد انقلاب و فرقان او را شناخت و ترور کرد، ساواک او را شناخت و شکنجه کرد و امروز هم که وضعیت را می بینید بعضی ها همین حس را نسبت به ایشان دارند.

امام جمعه آستانه اشرفیه افزود: عقل من نمی رسد که چرا یکی مثل آیت الله جوادی در قم و یکی مثل آیت الله هاشمی در تهران نتواند نماز جمعه بخواند و یا آن عزیزی که از یاران امام بود در نماز جمعه به او تعرض می کنند تا در راه قم سکته کند و علیل شود.

وی افزود: دو ویژگی بارز خوارج زمان امام علی جهل و جمود فکری بود و این یکی از مشکلات جامعه امروز ما در عرصه فرهنگ و سیاست است.

ساجدی با اشاره به حضور مردم در تشییع آیت الله هاشمی گفت:هاشمی رفسنجانی بعد از سالها تلاطم آرام گرفت و دیدید که مردم با آرامش او چه طوفانی را به پا کردند.

Share