رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا

گردشگران از روشن کردن آتش در جنگل های آستارا خودداری کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از گردشگران و علاقمندان به طبیعت خواست به علت وزش باد، از روشن کردن آتش در مراتع و اراضی جنگلی این شهرستان خودداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از گردشگران و علاقمندان به طبیعت خواست به علت وزش باد، از روشن کردن آتش در مراتع و اراضی جنگلی این شهرستان خودداری کنند.۸۲۳۲۷۴۳۱-۷۱۲۱۰۶۳۲

سرخوش کرم زاده گفت: با توجه به ورود حجم زیادی از گردشگران در تعطیلات پایان هفته به آستارا و نیز وزش باد، انتظار داریم گردشگران به منظور جلوگیری از وارد شدن خسارت به منابع طبیعی، از شکستن شاخه های درختان و تهیه آتش در مراتع و اراضی جنگی این شهرستان خودداری کنند.
وی با اشاره به آماده باش بودن دو تیم از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی آستارا برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی در مراتع و اراضی ملی این شهرستان اضافه کرد: در برخی از مناطق جنگلی آستارا نظیر پارک جنگلی بی بی یانلو ، محل هایی برای پخت غذا تعبیه شده تا گردشگران، در مناطق دیگر جنگل آتش روشن نکنند.
شب گذشته سه هکتار از اراضی ملی و مستثنیات اشخاص در منطقه حیران آستارا طعمه حریق شد و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان، دلیل آن را بی احتیاطی رهگذران در روشن کردن آتش اعلام کرد.
اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و ۳۲ هزار هکتار آن را گونه های جنگلی نظیر بلوط ، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون شامل می شود.

Share