عضو هیئت رئیسه شورای شهر انزلی خبرداد؛

تلاش برای ثبت جهانی «انزلی» در شبکه شهرهای خلاق یونسکو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عضو هیئت رئیسه شورای شهر انزلی از تلاش برای ثبت جهانی «انزلی» در شبکه شهرهای خلاق یونسکو خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، سعید آفتابی‌حسین، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی انزلی در دیدار با جمعی از فرهیختگان و اساتید دانشگاه‌های غرب گیلان، اظهار داشت: انزلی بعد از رشت دومین شهردانشگاهی استان گیلان است

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا با کمک نخبگان دانشگاهی شهر انزلی را در یکی از زمینه‌های گردشگری ساحلی، صنایع دستی و یا  تنوع در غذاهای محلی با محوریت غذاهای دریایی در شبکه شهرهای خلاق یونسکو عضو کنیم، افزود: این پروسه حداقل یکسال زمان می‌خواهد و در این راه باید مردم، مسئولان و به ویژه نخبگان انزلیچی ما را یاری کنند.

آفتابی حسین با ابراز اینکه توسعه پایدار شهری رابطه مستقیم با خلاقیت شهری دارد، گفت: توسعه پایدار نیازمند برنامه‌ریزی است و همه واقفیم که شهر خوب ساختنی است و باید برای ساختن شهرمان همه باهم متحد شویم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر انزلی با تاکید بر اینکه انزلی یک برند بین‌المللی و معروف ترین شهر ساحلی کشور است، تصریح کرد: روابط بین‌الملل شهر انزلی در چارچوب قوانین کشور باید ارتقا یابد.

وی به اشاره به پایه‌گذاری شبکه شهرهای خلاق  یونسکو در سال ۲۰۰۴ تصریح کرد: راه‌اندازی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی شهر انزلی که مصوبه شوری شهر است توسعه انزلی‌ را تسریع می‌کند.

آفتابی‌حسین با بیان اینکه نگاه کالبدی به نگاه خلاقانه د انزلی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: در حالیکه انزلی قطب اقتصادی شمال کشور بوده ولی بیکاری جوانان بزرگترین معضل شهروندان است.

وی ثبت انزلی در شبکه شهرهای خلاق یونسکو را یک اقدام برای تقویت اقتصاد انزلی دانست و افزود: گمرگ و شیلات انزلی دارای قدمت ۳۰۰ و ۱۵۰ ساله تاسیس است و این مسئله خود نشان می‌دهد که انزلی روزگاری نچندان دور جزو نخستین‌های کشور بوده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر انزلی با تاکید بر اینکه اقتصاد منطقه آزاد این شهرستان باید برای مردم انزلی ملموس باشد، ادامه داد: برای ارتقای سطح معیشت مردم پیگیر هستیم تا روند احداث راه‌آهن قزوین-رشت-انزلی تسریع شود.

وی با تاکید بر اینکه خلاقیت در دنیای به سرعت در حال تغییر امری ضروری و انکارناپذیر است، گفت: توسعه بدون خلاقیت بی‌معناست و فلسفه شهر خلاق این است که ظرفیتى بسیار بیشتر از آنچه تصور مى کنیم، وجود دارد.

Share