امام جمعه انزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح کرد:

انتقاد از وضعیت شهر و مصلی انزلی/شورا اولویت های اصلی شهر را مدنظر قرار دهد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه انزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک درپیش بودن نهم اردیبهشت ماه روز شوراها گفت : اعضای شوراهای اسلامی باید اولویت های اصلی شهر را در برنامه ریزی ها مدنظر قرار دهند و باید برنامه های خود را به اطلاع مردم برساند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه انزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک درپیش بودن نهم اردیبهشت ماه روز شوراها گفت : اعضای شوراهای اسلامی باید اولویت های اصلی شهر را در برنامه ریزی ها مدنظر قرار دهند و باید برنامه های خود را به اطلاع مردم برساند.

shamsبه گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین با بیان اینکه چیزی که بیان می شود متوجه فرد و یا جریان خاصی نیست و مربوط به کلیه اعضای شوراست افزود : در این شهر کارهای انجام نشده فراوانی وجود دارد و اعضای شورای شهر نباید منتظر بمانند که دیگران برای آنان برنامه ریزی کنند .

وی خاطرنشان کرد : اعضای شورای اسلامی شهر باید با همدلی و همفکری و بهره گیری از آراء و نظرات کارشناسان با هر نوع سلیقه سیاسی، در رفع عیوب شهر بکوشند و نباید با دخیل کردن موضع گیری های اختلافی و فرعی در مسائل شهری که باعث عقب افتادگی شهر شده و موضوعات کم اهمیت وقت آنان را بگیرد .

خطیب جمعه انزلی در ادامه اضافه کرد : در طول این هفت ماه که در انزلی هستیم هنوز شورای شهر هیچ جلسه مشترکی با بنده برگزار نکرده و حتی این اعضا به طور دسته جمعی برای گزارش عملکرد خود نیامده اند و اگر ارائه ی گزارشی عملکردی از سوی این اعضا منتشر شود پسندیده تر است .

طرح جامع عمرانی هر چه سریع تر به مردم اعلام شود

شمس الدین از از شورای شهر خواست طرح جامع عمرانی اش را به مردم اعلام کند تا مردم بدانند چه اقداماتی می خواهند انجام دهند و کارهای ضروری مشخص شود و اگر چشم اندازی ندارند قطعا شهرستان به روزمرگی مبتلا خواهد شد و بهتر است هر چه زودتر برای دو سال باقی مانده خود برنامه ریزی دقیقی را تنظیم کنند .

وی متذکر شد : برخی کارهای نیمه کاره دیده می شود که برای مردم جای سئوال دارد که طرحی که با سرعت در ایام نوروز و یا زمانی که مسئولی قصد سفر به شهرستان را دارد اغاز شده اما بعد از چند روز به یکباره رها می شود و این موضوع خوبی نیست و نشان دهنده بی برنامگی است .

شهرداری و شورای شهر بیت المال را در مسیر صحیح خرج کنند

وی در ادامه همچنین تاکید کرد : شهرداری و شورای شهر سعی کنند بودجه و اعتبارات را در مسیر صحیح خرج کنند و توجه کنند که این ها بیت المال است و باید در طرح های اولویت دار صرف شود و قطعا تمامی ۱۱ عضو شورا نیز در صرف بودجه مسئولند و باید بر عقلانی و شرعی بودن طرح ها نظارت کنند .

خطیب جمعه انزلی با ااشاره به بعضی از طرح های نوروزی شهرداری انزلی نیز تصریح کرد : در ایام نوروز سفره های هفت سین و مجسمه انسان سیاه بزرگی در شهر نصب شد که به معنای واقعی اسراف است و وقتی طرح های عمرانی شهری نیمه کاره به حال خود رها شده این گونه کار ها و طرح ها هیچ اولویتی ندارند و در واقع کسی که بدهکار است هزینه غیره برایش جایز نیست .

به خاطر وضعیت کنونی مصلی از مردم انزلی خجالت می کشیم

حجت الاسلام شمس الدین در ادامه سخنان خود به موضوع ساخت مصلی نیز اشاره کرد و با انتقاد از شورا و شهرداری اذعان داشت : مصلی از این مجموعه سالیان سال است که طلبکار است و اکنون نیز ارزش مبغل حداقل یک چهارم شده است ، اگر پول دارید پس چرا پول مصلی را نمی دهید . به والله ما به خاطر وضعیت کنونی مصلی از مردم انزلی خجالت می کشیم و شما نیز مسئولید و باید در اعتبارات سالیانه شورای شهر برای مکانی که محل تجمع مردم ولایی و مومن شهرستان است هزینه کنید و اعتبار در نظر بگیرید و این در حالی است که برای تکمیل شدن پارک هزینه می کنید و اما چرا مصلی برایتان مهم نیست ؟

وی همچنین خاطر نشان کرد : در خصوص مصلی بزرگ انزلی موضوعات و حرف های بسیاری است که به جایش عرض میکنم و مسئولان باید بدانند ارزش مصلی یک شهرستان از یک مجسمه انسان سیاه و یا پارک محل اگر بیشتر نباشد قطعا کمتر نیست .

شمس الدین همچین به اقدامات شبهه ناک در شهرستان نیز اشاره کرد و در جمع کثیری از نمازگزاران گفت : مسئولان امر از کارهای غیر ضروری و شبهه ناک اجتناب کنند و بدانند خدمت به مردم و نظام اسلامی از با فضیلت ترین کارهاست .

حجت الاسلام شمس الدین د بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به هفته سلامت خاطرنشان کرد : باید در جلوگیری از مواد مخدر هم مردم و هم دستگاه های مربوطه پی گیری ویژه کنند به ویژه جوانان با دوری از این بلای خانمانسوز، سلامت خود و جامعه را به خطر نیاندازند .

امام جمعه انزلی در خاتمه به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس اشاره و تصریح کرد: آمریکا که با آن هیبت خود، انقلاب را ضعیف می دید در عملیاتی برنامه ریزی شده و با همراهی عوامل رژیم گذشته و خائنین داخلی ، حمله ای را به ایران طراحی کرد که امداد الهی با یاد آوری جریان سپاه ابرهه ، آن را در هم کوبید.

Share