مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان:

رادیو گیلان ۲۳ درصد شنونده دارد/۶۷ درصد از مخاطبان از برنامه‌های سیمای مرکز استان رضایت دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسن ظهیری ظهر امروز در دیدار شورای معاونان و عوامل موثر و فکری برنامه‌ساز صدا و سیمای مرکز گیلان با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: با توجه به وجود شبکه‌های مختلف اما صدا و سیما هنوز رسانه مرجع در جامعه است و محلی برای پر کردن اوقات فراغت محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از فارس، حسن ظهیری ظهر امروز در دیدار شورای معاونان و عوامل موثر و فکری برنامه‌ساز صدا و سیمای مرکز گیلان با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: با توجه به وجود شبکه‌های مختلف اما صدا و سیما هنوز رسانه مرجع در جامعه است و محلی برای پر کردن اوقات فراغت محسوب می‌شود.

zahiri_2016-09-18_13-30-20وی میزان مخاطبان سیمای مرکز گیلان را ۶۹ درصد عنوان کرد و افزود: ۶۷ درصد از مخاطبان از برنامه‌های سیمای مرکز استان رضایت دارند.

ظهیری با بیان اینکه ۷۳ درصد از مردم از برنامه‌های رادیو گیلان رضایت دارند، تصریح کرد: رادیو گیلان ۲۳ درصد شنونده دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان مخاطبان بخش خبر را ۶۶ درصد خواند و اضافه کرد: میزان رضایتمندی مردم از بخش خبر ۶۷ درصد است.

ظهیری به فعالیت ۲۰۰ شبکه فارسی زبان و ۳۵ شبکه فیلم به زبان فارسی که امواج آنها در فضای کشور پخش می‌شود، اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود امکانات به دلیل نبود نقدینگی برنامه‌ها در صدا و سیمای مرکز گیلان به طور جدی در حال تولید است.

وی با اشاره به کسب مقام نخست برنامه «ارتعاش» بین ۱۵۶ کشور پس از ۵۳ سال توسط صدا و سیمای مرکز گیلان خاطرنشان کرد: برنامه «رویای ناتمام» ویژه پیرغلامان مقام نخست را کسب کرده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان به برگزاری جشنواره صدا و سیما در سال جاری در استان خوزستان اشاره کرد و یادآور شد: آثار بسیاری از صدا، سیما و بخش خبر گیلان در جشنواره مذکور به مرحله داوری رسیده است.

ظهیری با بیان اینکه در حوزه معارف برنامه‌های مختلفی در ماه مبارک رمضان از صدا و سیمای مرکز گیلان پخش شده است، اظهار کرد: برنامه تفسیر آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان از جمله برنامه‌های پخش شده است.

وی به پخش زنده مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) در شهرستان‌های رودسر و ماسال از شبکه‌های سراسری اشاره کرد و افزود: اکنون برنامه‌های نماز ظهر و نمایش‌های کوتاه دینی در صدا و سیمای مرکز گیلان در حال تولید و پخش است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با اشاره به اینکه «سلام بر مهدی (عج)» برنامه ۱۰ ساله‌ای است که از این شبکه پخش می‌شود، بیان کرد: برنامه‌های «زمزمه‌های عارفانه»، «نماز جمعه شهر رشت» و «میعادگاه عاشقان» از شبکه صدا و سیمای مرکز گیلان پخش می‌شود.

این مسؤول، به تولید و پخش نمایش‌های «الف» با موضوع قیامت و معاد در صدای مرکز گیلان اشاره کرد و گفت: برنامه پرچمداران عشق با هدف معرفی یک شهید به طور روزانه از صدای استان پخش می‌شود.

ظهیری از افزایش میزان رضایتمندی مخاطبان از برنامه‌های صدا و سیمای مرکز گیلان خبر داد و تصریح کرد: در نظرسنجی که انجام شده، ۴۷ درصد از جوانان آشنایی با مسائل شرعی را طلب کردند و خواستار پخش برنامه‌هایی با موضوع اصول و فروع دین هستند.

وی در پایان متذکر شد: ۷۵ درصد از مخاطبان صدا و سیمای مرکز گیلان نقش رسانه‌های بیگانه در تضعیف مسائل مذهبی را موثر دانستند.

tel final1

Share