کاهش شدید دما در گیلان

بارش برف و کولاک در محور اسالم‌ ـ‌ خلخال/ گردنه حیران آستارا سفیدپوش شد/آماده باش دستگاههای اجرایی برای مقابله با مشکلات احتمالی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهیار رستگار با اشاره به وضعیت جاده‌های استان اظهار کرد: از صبح امروز بارش برف در مناطق کوهستانی گیلان باریدن گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا, مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران و وزش باد ( گاهی خیلی شدید) گفت: اخطاریه به دستگاه ها برای تمهیدات و آمادگی لازم برای قرار گرفتن در چنین وضعیت جوی ابلاغ شده است.۱۳۹۵۰۱۱۶۰۰۰۴۲۹_photoa

افشین عزیزی افزود: تا کنون گزارشی از خسارت های احتمالی مبنی بر بارش باران و یا باد شدید در استان دریافت نشده است.

وی با تاکید براینکه مردم باید توصیه ها را جدی بگیرند، خواست تا مردم از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند. همچنین در هنگام وزش باد شدید از قرار گرفتن در زیر درختانی که احتمال سقوط آن ها وجود دارد، پرهیز کنند.

عزیزی ادامه داد: شهروندان از ورود به نقاطی که آب جمع و سر ریز شده است، نیز خود داری کنند؛ چراکه ارتفاع آن قسمت مشخص نیست.

وی به رانندگان نیز توصیه کرد که با توجه به بارش باران و لغزندگی جاده ها و کاهش دید طی دو روز آینده نکات ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت کنند.

بارش برف و کولاک در محور اسالم‌ ـ‌ خلخال/ گردنه حیران آستارا سفیدپوش شد

مهیار رستگار در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وضعیت جاده‌های استان اظهار کرد: از صبح امروز بارش برف در مناطق کوهستانی گیلان باریدن گرفت.

وی با بیان اینکه در گردنه حیران‌ آستارا به اردبیل بارش برف است، افزود: در محور اسالم به خلخال بارش برف شدیدتر بوده و به دلیل وزش باد در این منطقه کولاک ایجاد شده است.

فرمانده پلیس‌راه گیلان با تأکید بر اینکه رانندگان از سفر غیرضروری در محور مذکور خودداری کنند، تصریح کرد: در صورتی که سفر رانندگان در محور اسالم به خلخال ضروری است باید با شرایط زمستانی باشد.

وی به همراه داشتن زنجیر چرخ را یکی از الزامات مهم در شرایط زمستانی دانست و گفت: اگر چه اکنون زنجیر چرخ در محور مذکور ضرورتی ندارد اما بهتر است به فراخور نوع خودروها زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

رستگار دقت در رانندگی را امری مهم و ضروری خواند و یادآور شد: اکنون بیشتر محورهای گیلان شرایط زمستانی به خود گرفته و برای جلوگیری از حوادث رانندگی رعایت مقررات ضامن سلامتی است.

وی بقیه محورهای گیلان را دارای شرایط بارندگی و لغزندگی سطح جاده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: بارش باران شرایط خاص و ویژه‌ای را ایجاد کرده است.

به گزارش فارس، بارش نخستین برف پاییزی همراه با کولاک صبح امروز ارتفاعات و منطقه کوهستانی اره‌چاک اشکورات رحیم‌آباد رودسر را نیز سفیدپوش کرده است.

اکنون به دلیل بارش شدید باران در جلگه و برف و کولاک در ارتفاعات گیلان، دمای این استان کاهش محسوس یافته و شرایط زمستانی پیدا کرده است.

tel final1

Share