حجت‌الاسلام اسماعیل رنجبر مطرح کرد

راه اندازی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز گیلان در راستای فرآیند اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها/ به دنبال تربیت نیروهای ماموریت گرا هستیم + اعلام نحوه ثبت نام

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام اسماعیل رنجبر در جمع خبرنگاران از فعالیت ۴۲ مرکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خبر داد و گفت: مرکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گیلان را میتوان به عنوان چهل و سومین مرکز عنوان کرد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام اسماعیل رنجبر در جمع خبرنگاران از فعالیت ۴۲ مرکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خبر داد و گفت: مرکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گیلان را میتوان به عنوان چهل و سومین مرکز عنوان کرد.photo_2016-10-18_21-10-23

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، مدیر مرکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گیلان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان را یک مرکز جهت تربیت دانشجویان علاقه مند به اسلام و انقلاب در جهت فرآیند اسلامی سازی دانشگاه و وحدت بین حوزه و دانشگاه نام برد و گفت: ماموریت حوزه به طور کلی تعلیم و تربیت دانشگاهیان مشتاق و مومن به اسلام و انقلاب در سایه نظام اندیشه و علوم اسلامی برای اثرگذاری در عرصه جهاد علمی و فرهنگی جهت تحقق دانشگاه اسلامی و تمدن اسلامی است.

وی افزود: وقتی می‎خواهیم دانشگاه اسلامی باشد باید مولفه های مختلف با رویکرد اسلامی داشته باشیم و علاوه بر آن نیروی انسانی و علوم هم باید مبتی بر روش های اسلامی باشند.

رنجبر با بیان اینکه جذب دانشجویان نخبه در فرآیند بلندمدت مدنظر مرکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان متذکر شد: آن دسته از دانشجویانی که صاحب فکر و اندیشه هستند جذب خواهند شد و علوم را با رویکرد اسلامی به آنها ارائه می‎دهیم تا آنها بتوانند برای تحقق دانشگاه اسلامی از آن بهره گیرند.

مدیر مرکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گیلان با بیان اینکه رویکرد این مرکز نوین است اظهار کرد: معمولا در دانشگاه ها دروس معارف بخاطر روش های به کار گرفته شده جدی گرفته نمی شود و حتی حالت سرخوردگی ایجاد می کند.

وی افزود: در این مرکز کلاس ها تلفیق دروس دانشگاهی و حوزه است و روش های مثبت حوزوی را وارد دروس دانشگاهی کردیم.

رنجبر یکی از این روش ها را شاگرد پروری دانست و افزود: شاگردپروری یعنی اینکه ارتباط عمیق و صمیمی بین استاد و دانشجو باشد.

مدیر مرکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گیلان تربیت جهادی را یکی دیگر از رویکردهای مرکز مذکور ذکر کرد و گفت: هسته‌های مختلف در حوزه‌های جهاد علمی و فرهنگی فعال می‌شوند.

رنجبر گفت: الگوی عملی در علوم اسلامی برای ما در نسل قدیم شهید چمران و در نسل جدید امثال شهید شهریاری  هستند.

وی با بیا اینکه دنبال این هستیم که دانشجویان ماموریت گرا تربیت شوند اظهار کرد: یعنی اینکه نقش خود را در جامعه اسلامی در هر جایی که هستند بعنوان نقش محوری تصور کنند و در جایگاهی که قرار میگیرند رسالت الهی خود را برای رسیدن به تمدن عظیم اسلامی و جامعه آرمانی ایفا کنند.photo_2016-10-18_21-10-41

مدیر مرکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گیلان گفت: در حوزه علوم اسلامی ما تربیت محور هستیم تا آموزش محور و باید تزکیه و تربیت را محور اصلی آموزش بدانیم.

رنجبر، ثبت‌نام در این مرکز را از طریق سایت www.hodat.ir عنوان کرد و متذکر شد: از بهمن ماه امسال کلاس‌های حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه گیلان آغاز می‌شود.

وی افزود: کلاس ها چهارشنبه و پنجشنبه برگزار می شود و دانشجویان مشتاق میتواند با مراجعه به سایت ثبت نام کنند تا توسط اساتید ارزیابی شوند و در صورت واجد شرایط بودن جذب مرکز می شوند. از سوی دیگر هیچ شرایط سنی وجور ندارد زیرا  هدف اصلی جذب دانشجویانی است که هدف اصلی آن ها انجام کارهایی با رسالت الهی باشد.

رنجبر دروس ارائه شده در مرکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گیلان را شامل تفسیر قرآن، تاریخ تحلیلی اسلام، نظام سیاسی، انسان شناسی و غیره نام برد و گفت: در کنار آن برنامه های جنبی و کارگاهی نیز برگزار می شود. همچنین علاوه بر دوره حضوری دوره مجازی هم داریم.

وی در پایان از افتتاح این مرکز با حضور حجت الاسلام روح الله حریزاوی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور خبرداد.

.tel final1

Share