استاندار گیلان به همراهی وزیر کشور وارد جمهوری آذربایجان شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه برای یک دیدار دو روزه از جمهوری آذربایجان وارد باکو شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه برای یک دیدار دو روزه از جمهوری آذربایجان وارد باکو شد.

۴۰۵۶۱۰_۹۱۱ رحمانی فضلی با استقبال «رامیل یوسوب اف» وزیر امور داخلی جمهوری آذربایجان وارد باکو شد و قرار است در این سفر دو روزه با مقامات ارشد از جمله رییس جمهور این کشور دیدار و در زمینه ارتقای روابط دوجانبه و همکاری در حوزه های مختلف گفتگو کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و سرپرست امور بین الملل وزارت کشور ،استاندار گیلان و تعدادی از مدیران سایر دستگاه ها، دکتر رحمانی فضلی را در این سفر همراهی می کنند.

وزیر کشور در بدو ورود به جمهوری آذربایجان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما در باکو با اشاره به همکاری  های خوب دو کشور در سطح وزارت کشور دو طرف در زمینه های امنیت مرزی ، مبارزه با قاچاق مواد مخدر ، همکاری های بین پلیسی ، همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم همچنین تسهیلات روابط دو کشور گفت: ما یک توافقنامه امنیتی و یک تفاهم نامه مربوط به مبارزه با مواد مخدر و یک کمیسیون مشترک مرزی با هم داریم.

رحمانی فضلی افزود: در این سفر بعد از ۱۵ سال در این موافقت و تفاهم نامه ها بازنگری می شود و پیشنهاداتی که با توجه به شرایط جدید در منطقه به وجود آمده است در نشستی مشترک بررسی می شود تا ضمن تقویت روابط بتوانیم با تغییرات لازم در این توافق نامه ها سطح همکاری ها را گسترش دهیم.
بنابر این گزارش وزیر کشور ضمن ملاقات با  رئیس جمهور آذربایجان ، همتای آذربایجانی خود و تنی چند از دیگر مقامات ارشد جمهوری آذربایجان از چند مرکز دولتی از جمله ستاد مدیریت بحران بازدید خواهد کرد.
tel final1

Share