شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز

از روحانی حمایت نمی‌کنیم/ با ‌بی‌وفایی خود آیت‌الله مهدوی‌کنی را عصبانی کردند، شکست هم خوردند/ باید اهل اتحاد و اتفاق باشیم تا دیگر شکست نخوریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جامعه روحانیت مبارز تهران سکوت پیشه نکرد، این آقایان با ‌بی‌وفایی خود آیت‌الله مهدوی‌کنی را عصبانی کردند، شکست هم خوردند . حالا باید اهل اتحاد و اتفاق باشیم تا دیگر شکست نخوریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هفته‌نامه مثلث در شماره جدید خود با جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده گفت‌وگو کرده است.

۲۹ اردیبهشت سال آینده دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود و تا آن روز حدود هشت ماه زمان داریم، هم‌اکنون تحرکات احزاب، تشکل‌ها، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی برای ورود به آن عرصه رقابت به‌طور علنی آغاز شده است، الان جریان اصولگرا چه اوضاعی دارد و سلایق مختلف می‌خواهند چه کار کنند و با چه شیوه‌ای وارد کارزار انتخاباتی شوند؟shajoonio_2016-06-03_07-16-43

هفته نامه مثلث نوشت: اصولگراها هنوز با جامعتین مسائل نهایی انتخابات را مطرح نکردند ولی آقای روحانی دلش می‌خواهد دوباره رئیس‌جمهور شود. احمدی‌نژاد، قالیباف و دیگران هم دل‌شان می‌خواهد نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شوند. در آینده نزدیک جامعتین کاندیدای خودش را معرفی خواهد کرد.

جامعه روحانیت مبارز تهران در چه شکل و قالبی می‌خواهد برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایفای نقش کند؟ محوریت کار را در جناح اصولگرایی خواهد داشت یا به‌عنوان داور عمل می‌کند تا اختلاف گروه‌های فعال در این اردوگاه برای رسیدن به یک مصداق به حداقل برسد؟

جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می‌دانند انقلاب فرزند روحانیت است. حوزه علمیه یک امام خمینی داشت و او انقلاب کرد، حالا باید حوزه علمیه دنبال این کارها برود. تا حالا این رویه را دنبال کرده و از حالا به بعد هم دنبال خواهد کرد. حالا عنوانش محور باشد یا داور، بالاخره یک عده‌ای از احزاب اصولگرا به موقع خودشان از جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تقاضای تایید کاندیداهای خود را خواهند کرد.

جامعه روحانیت مبارز تهران ۶ عضو جدید به شورای مرکزی خود اضافه کرد. این کار با چه هدفی انجام شد، آیا یک نوع آماده‌شدن برای ورود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری بود یا فارغ از موضوع انتخابات چنین تصمیمی ‌را گرفت و آن را به اجرا درآورد؟

خیر، قبل از اینکه آقای مهدوی‌کنی مرحوم شود، برنامه‌ای برای اضافه‌کردن اعضای جدید داشتیم، منتها فرصت نشد و حالا شش نفر‌ را وارد شورای مرکزی کردند. برخی اعضای جامعه روحانیت مبارز شهید، برخی مرحوم و برخی نیز دیگر نیامدند بنابراین تصمیم‌گیری شد که ‌ترمیمی‌ در ترکیب اعضای شورای مرکزی انجام شود و این اتفاق افتاد.

جامعه روحانیت مبارز تهران در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت از آقای روحانی را هم مدنظر قرار می‌دهد یا خیر؟

خیر، طرح چنین مباحثی درباره حمایت جامعه روحانیت مبارز تهران از آقای روحانی دروغ است‌. هیچ کس از جامعه روحانیت مبارز تهران چنین مساله‌ای را اظهارنظر نکرده و هر خبری هم در این رابطه آمده بعدا تکذیب شد.

یعنی حتی نام آقای روحانی در لیست گزینه‌های مورد بررسی جامعه روحانیت مبارز تهران برای انتخابات ریاست‌جمهوری قرار ندارد؟

خیر، آقای روحانی جز‌و گزینه‌های جامعه روحانیت مبارز تهران نیست.

اینکه گفته می‌شود آقای هاشمی تمایل پیدا کرده است به جلسات شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران برگردد، چطور؟
این هم دروغ است، آمدن او ‌بی‌فایده است و نخو‌اهد آمد. او یک اخلاق مخصوص به خودش دارد.

اما در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شاهد بودیم که اکثریت اعضای جامعه روحانیت مبارز تهران به حضور نام آقای هاشمی در فهرست این تشکل روحانی رای دادند؟
این هم دروغ است. یک نفر روی مصلحت‌آمیزی این حرف را زد، در حالی‌که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور هاشمی را در لیست مورد حمایت خود رد کرده بودند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور نام آقای هاشمی در لیست مورد حمایت خود را رد کرد اما جامعه روحانیت مبارز تهران نام او را در لیست گذاشت و این تصمیم اعلام هم شد، چطور شما این مساله را رد می‌کنید؟

خیر، یک یا دو نفر اظهارنظر کردند که مصلحت در این است وگرنه در دل جامعه روحانیت مبارز تهران ‌دیگر هاشمی وجود ندارد.
اما نام آقای هاشمی در لیست جامعه روحانیت مبارز تهران برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود‌.
باشد، چند نفری این را از روی مصلحت اظهارنظر کردند ولی همه ما مخالف بودیم.

در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که سال ۹۲ برگزار شد، شاهد این بودیم که جامعه روحانیت مبارز تهران در حمایت رسمی از یک مصداق سکوت پیشه کرد چون اعضای این تشکل روحانی بین انتخاب آقای ولایتی و آقای قالیباف مردد بودند، بنابراین تصمیم به سکوت گرفتند آیا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده هم همین رویه را پیش می‌گیرند؟
جامعه روحانیت مبارز تهران سکوت پیشه نکرد، این آقایان با ‌بی‌وفایی خود آیت‌الله مهدوی‌کنی را عصبانی کردند، شکست هم خوردند . حالا باید اهل اتحاد و اتفاق باشیم تا دیگر شکست نخوریم.

به نظر شما اگر همین اتفاق در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ تکرار شود، جامعه روحانیت مبارز تهران باز هم سکوت می‌کند یا اعلام موضع خواهد کرد؟
چنین اتفاقی دوباره تکرار نخواهد شد.

یعنی جامعه روحانیت‌مبارز حتما اعلام موضع خواهد کرد؟
بله، اعلام موضع خواهد شد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ از آقای ولایتی اعلام حمایت کرد اما گروهی از اعضای این تشکل روحانی به تأسی از آیت‌الله مصباح‌یزدی در مقام حمایت از آقای جلیلی برآمدند، بعد از انتخابات آیت‌الله یزدی با لحن گلایه‌آمیزی گفت «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خطر انشقاق بود»، فکر نمی‌کنید اگر جامعه روحانیت مبارز تهران در چنین دو‌راهی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ قرار بگیرد و با اعلام حمایت رسمی از یک کاندیدای خاص در معرض خطر انشقاق قرار بگیرد؟

این خطر برای همه است منتها این دفعه دیگر مثل دفعات قبلی نیست و همه با هم متحد می‌شوند.

tel final1

Share