قائم مقام دادگستری کل استان گیلان خبرداد

ابلاغیه های دادگستری از آبان ماه سال جاری به صورت الکترونیک صادر می شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قائم مقام دادگستری کل استان گیلان با اشاره به اینکه از نیمه آبان ماه ابلاغیه ها به صورت الکترونیکی فرستاده میشود گفت: این ابلاغیه به کاربری افراد ارسال میشود و همزمان پیامک نیز ارسال خواهد شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، مجید الهیان قائم مقام دادگستری کل استان گیلان صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت : برای رسیدگی به شکایات، ابلاغیه ها به صورت کاغذی برای تعیین وقت دادگاه  توسط مامورین نیروی انتظامی به دست افراد رسانده میشود که همین امر موجب معضلاتی برای دادگاه و افراد می شود.sanauntitled

وی از جمله مشکلاتی که ابلاغیه های دستی ایجاد می کنند را عدم دریافت ابلاغیه توسط خود افراد برشمرد و افزود: اگر خود شخص ابلاغیه را تحویل بگیرد میشود وافعی و اگر به نزدیکان یا جایی نصب شود قانونی خوانده خواهد شد که در بسیاری از موارد به صورت قانونی است و خیلی از افراد متاسفانه از وقت دادگاه تعیین شده یا آگاه نمی شوند یا دیرتر متوجه میشوند که این امر سبب کندی در روند بررسی پرونده خواهد شد.

الهیان افزود: بر همین اساس برای جلوگیری از این اتفاقات قوه قضایی تصمیم گرفت تا ابلاغیه ها به صورت الکترونیکی شوند و این آیین نامه در قانون مدنی تنظیم شد و در شهریور ماه امسال به تصویب قوه قضایه در آمد و به صورت آزمایشی در استانهای فارس و قزوین انجام شد و اکنون در سراسر کشور قرار است این طرح اجرا شود.

وی با بیان این که همه افراد حقیقی و حقوقی میتوانند در این سامانه ثبت نام کنند گفت: برای کسانی که به صورت مستقیم با دادگاه و دادگستری کار می‎کنند مثل وکلا، کارشناسان حقوقی، متهمین، شاکیان باید به اجبار در این سامانه ثبت نام کنند و برای ثبت نام می توانند به دادگستری ها و دفاتر قضایی که درسه نقطه شهر راه اندازی شده است مراجع کنند.

 قائم مقام دادگستری کل استان گیلان با اشاره به اینکه از نیمه آبان ماه ابلاغیه ها به صورت الکترونیکی فرستاده میشود گفت: این ابلاغیه به کاربری افراد ارسال میشود و همزمان پیامک نیز ارسال خواهد شد. همچنین در شهر هایی که دفاتر خدمات الکترونیک وجود ندارد افراد می توانند به دادگستری ها مراجعه کنند.

به گزارش دیارمیرزا افراد حقیقی و حقوقی برای ثیت نام برای ابلاغیه های الکترونیک می توانند به سایت  Sana.adliran.ir مراجعه نمایند.

tel final1

Share