در سمینار آموزش عالی مدیریت استراتژیک ورزش مطرح شد:

گسست علم و عمل را به حداقل برسانیم/ ورزش همگانی شاخص توسعه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، غلامرضا شعبانی بهار، معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: برای اینکه فرایند های توسعه در همه ی بخش های اقتصادی، گردشگری، اجتماعی و فرهنگی روند منطقی داشته باشد، ورزش همگانی عمده ترین راهبرد و شاخص خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود رهنما، مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در سمینار یک روزه آموزش عالی مدیریت استراتژیک ورزش اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم ورزش را در آرودگاههای بین المللی در شان ملت سرافراز ایران اسلامی عرضه کنیم، باید فاصله بین گسست عrahnama_0089_1لم و عمل را به حداقل برسانیم.

رهنما کسب مدال های المپیک در چند رشته ورزشی را دور از شان ملت سرافراز ایرانی اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: اگر هسته های علمی در ورزش قهرمانی حضور پررنگ تری داشته باشند، بدون تردید ضمن بهبود فرایندهای توسعه، کسب مدال هم دربسیاری از رشته های ورزشی ممکن خواهد شد.

وی کسب تنها مدال المپیکی ورزش گیلان توسط محمود نامجوررا محصول این گسست تاریخی ارزیابی کرد و افزود: راه برون رفت از این بحران که بواقع به بهینه و بهنگام شدن هزینه ها کمک خواهد کرد، با حضور ملموس علم در حوزه ورزش به سرانجام می رسد.

ورزش همگانی شاخص توسعه است

غلامرضا شعبانی بهار، معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: برای اینکه فرایند های توسعه در همه ی بخش های اقتصادی، گردشگری، اجتماعی و فرهنگی روند منطقی داشته باشد، ورزش همگانی عمده ترین راهبرد و شاخص خواهد بود.

شعبانی بهار در سمینار یک روزه آموزش عالی مدیریت استراتژیک ورزش در استان گیلان ضمن قدرشناسی از اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در برگزاری چنین همایش هایی، یادآورشد: اکنون جهان پیشرفت، ورزش همگانی را در اولویت فرایند توسعه خود قرار داده و این نگرش حاصل آن است که توسعه پایدار جز در مسیر تامین سلامت جسمی و روانی مردم حاصل نخواهد شد.

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان یکی از عمده ترین دلایل توجه خاص کشورهای درحال توسعه به ورزش قهرمانی را معرفی شاخص های توسعه به کشورهای پیشرفته عنوان کرد و افزود: با بهره مندی از علوم روز دنیا باید به ورزش در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پرداخته شود تا از راهبرد توسعه استراتژیک به توسعه متوازن در ورزش همگانی و قهرمانی دست پیدا کنیم.

شعبانی بهار از روند توسعه و تعمیم ورزش کشور ابراز رضایت کرد و تصریح کرد: پیروزی های اخیر در المپیک نشان داد که اگر چه باید گام بلندی برای نهادینه شدن ورزش برداریم، اما با امکانات و شرایط موجود چنین موفقیت هایی قابل اعتنا است.

گفتنی است سمینار آموزش عالی مدیریت استراتژیک ورزش با حضور شعبانی بهار معاون وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مدیران ورزش استان و روسای هیات های ورزشی در سالن مهمانسرای المپیک برگزار شد.

tel final1

Share