سیدهادی خامنه ای در گردهمایی فصلی مجمع نیروهای خط امام استان گیلان

سیاسی ترین کار، کار فرهنگی است/ توانسته ایم به عنوان کشور اهل گفتگو شناخته شویم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام خامنه ای گفت: کسانی که اهداف سیاسی را دنبال می کنند بدانند که بازهم چاره کار در فعالیت فرهنگی است و سیاسی ترین کار، کار فرهنگی می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از ایسنا،دبیرکل مجمع نیروهای خط امام کشور گفت:اثر کار فرهنگی عمیق و قطعی است، کارفرهنگی برای اثرگذاری نیاز به زمان دارد، شرط اساسی این است که کار فرهنگی با آگاهی انجام شود.

۶۹۱۶۶حجت الاسلام سید هادی خامنه ای در گردهمایی فصلی مجمع نیروهای خط امام استان گیلان، با بیان اینکه حساسیت برای مطالعه بر روی مواضع و مطالبات امام(ره) مطلوب است، اظهار کرد:کار فرهنگی چاره حل همه مسائل و مشکلات جامعه است.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام کشور با بیان اینکه ارتقای سطح آگاهی مردم در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود:برخی  اگاهی ها در گذر زمان کمرنگ می شوند یا توسط رقبای سیاسی و فرهنگی از محوریت خارج می شوند؛ لذا باید با زبان و روش دیگری برای مردم بازگو شود.

وی با اشاره به پیام هشت ماده ای امام(ره) در سال ۶۰، تصریح کرد:نباید فقط به آن پیام اکتفا کرد، بلکه باید مطالب را به زبان روز برای خودمان و دیگران بازگو کنیم و هدف از کار فرهنگی نیز همین است، حرف های اصلی که بارها گفته شده باید با زبان جدید تکرار شود.

حجت الاسلام خامنه ای گفت: کسانی که اهداف سیاسی را دنبال می کنند بدانند که بازهم چاره کار در فعالیت فرهنگی است و سیاسی ترین کار، کار فرهنگی می باشد، باید برای کار فرهنگی، سلسله الفباهای سیاسی را برای مردم توضیح دهیم، همواره باید به تبیین مسائل فرهنگی بپردازیم و اکتفا به یکبار گفتن آن کافی نیست.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام کشور با بیان اینکه اشتباه نخست، اشتباه های دیگر را نیز به دنبال دارد لذا باید مانع وقوع اشتباهات شویم، ادامه داد:باید شناخت درست و واقعی از امام(ره)، اهداف و آرمان های ایشان صورت گیرد.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور در عرصه های بین المللی، عنوان کرد: حرکت های اخیر بین المللی توانسته است آبروی از دست رفته گذشته را برای ما تا حدودی بازگرداند و بعنوان کشور اهل گفتگو شناخته شویم.

حجت الاسلام خامنه ای با بیان اینکه ملت ها با رهبران و مسئولینشان شناخته می شود، اضافه کرد:ما نباید افراد نتیجه گرا باشیم بلکه باید با تکیه بر روش ها به نتیجه مدنظر خود دست یابیم و برای سخن گفتن از زبان دیپلماسی دنیا استفاده کنیم.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام کشور با بیان اینکه هنر پیامبران سخن گفتن با مردم به زبان خودشان بود، افزود:یکی از دستاوردهای مهم برجام این است که آمریکا در میان کشورهای غربی به دنیا معرفی شد و فرصت مذاکره برای تحقق برجام چهره حقیقی آنان را به همگان نشان داد و از طرفی حداقل توقعات ما نیز حاصل شده، سایر توفیقات در بخش اقتصادی و تحریم ها نیازمند فرصت است.

وی با بیان اینکه باید مشکلات را کشف کنیم و با صبر و حوصله برای گشودن گره ها تلاش کنیم، یادآور شد:فرمول حل مشکلات، تلاش برای ارتقای آگاهی های مردم است زیرا ارتقای آگاهی، افزایش نگرانی ها را بدنبال دارد و نتیجه مبارزه اندیشه ها، غلبه اندیشه برتر است.

حجت الاسلام خامنه ای با تاکید بر اینکه باید اندیشه درست معرفی شود و مردم حق و باطل را بشناسند و در مسیر درست حرکت کنند،خاطرنشان کرد:اثر کار فرهنگی عمیق و قطعی است، کارفرهنگی برای اثرگذاری نیاز به زمان دارد، شرط اساسی این است که کار فرهنگی با آگاهی انجام شود و مطالب با زبان نرم و استدلال و بدون ادعا بیان گردد در اینصورت اثرخواهد داشت.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام کشور با بیان اینکه انتخابات برنامه پروژه ای در بازه زمانی خاص خودش است،گفت:کار فرهنگی یک پروسه است که ادامه دار و دیربازده می باشد.

به گزارش دیارمیرزا، تنها از رسانه های اصلاح طلب برای پوشش خبری و تصویری این مراسم دعوت به عمل آورده شده بود.

tel final1

Share