استاندار در جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان گیلان اظهار کرد:

زمینه سرشماری اینترنتی در تمامی مناطق گیلان فراهم شود/رئیس جمهوری با صدای رسا در سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار ظهر امروز در جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان در سال ۱۳۹۵ گفت :زمینه سرشماری اینترنتی در اقصی نقاط استان هرچه بیشتر فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی نجفی در این جلسه با اشاره به اینکه اهمیت موضوع سرشماری بر کسی پوشیده نیست افزود: به داده ها، آمار و ارقام دقیق برای برنامه‌ریزی آینده‌ی کشور نیاز ویژه داریم.img_4337

وی بر لزوم بسیج تمامی امکانات و تجهیزات و هدایت آن به سمت سرشماری تأکید و تصریح کرد : هیچ مدیری و یا شهرداری در مسیر انجام سرشماری نباید هیچگونه تعللی داشته باشد.

نجفی با تاکید براینکه اطلاعات ارائه شده مردم، محرمانه باقی می ماند، گفت: اطلاعاتی که مردم در اختیار ماموران سرشماری قرار می دهند، فقط برای آمار استفاده می شود.

وی افزود: اهمیت آمار به اندازه ای است که مقام معظم رهبری جلسه ویژه ای برای آن تشکیل می دهند و رئیس جمهوری نیز بر نیازی که به این آمار داریم، تاکید دارند.

نجفی با تأکید بر استفاده از ظرفیت های مختلف همانند شهرداری ها  و دهیاران ، ائمه جماعات درگردهمایی‌ها با موضوع سرشماری گفت : استان گیلان به عنوان یک استان فرهنگی که در بخش‌های مختلف جزء رتبه‌های برتر است می‌تواند در سرشماری و ثبت نام اینترنتی نیز به صورت شاخص حرف اول را بزند.

وی ثبت نامه اینترنتی را گام مثبتی برای حضور جدی مردم در تصمیم‌گیری ها عنوان و اظهار داشت : اگر این اتفاق بیافتند، کشور در آینده بویژه در انتخابات و نیز پرسش‌های عمومی از مشارکت مردم بهره‌مند خواهد شد.

وی با بیان اینکه اطمینان دارم فرآیند سرشماری در گیلان به خوبی انجام می‌گیرد خاطر نشان کرد :زمینه سرشماری اینترنتی در اقصی نقاط استان هرچه بیشتر فراهم شود.

استاندار گیلان همچنین با قدردانی از تلاش‌های صدا و سیما و انعکاس برنامه‌های دولت گفت : از ظرفیت صدا و سیما که در بخش‌های مختلف همراه هستند می‌توان بهره لازم را برد.

نجفی بر ضرورت بهره‌گیری از اساتید دانشگاه‌ها در برنامه‌های کارشناسی که اشراف کامل بر موضوعات مختلف دارند تأکید و تصریح کرد : پیام‌های رادیویی در بخش سرشماری تقویت شود.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : دستگاه‌هایی که تجهیزات و خودروهای لازم برای حضور در مناطق صعب العبور دارند با فرمانداران و ستاد سرشماری همکاری لازم را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور رئیس جمهوری در سازمان ملل تصریح کرد: امروز شرایط بین المللی کشور، خوب و مطلوب است و رئیس جمهوری با صدای رسا در سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : شرایط حال حاضر کشور طوری نیست که در بخش‌های مختلف بویژه اقتصادی غفلت کنیم.

وی افزود: دولت تمام اهتمام خود را برای اینکه گام‌های اساسی و پایدار بردارد به کار بسته است.

در پایان این جلسه احکام روسای ستادهای سرشماری عمومی نفوس و مسکن در شهرستان‌ها به فرمانداران داده شد.

tel final1

Share