امام جمعه رشت

زمانی نمی‌توانستیم سوزن بسازیم اما اکنون به انرژی هسته‌ای دست پیدا کردیم/دولت اقداماتش را اطلاع‌رسانی کند/جنایتی که منافقان انجام دادند داعش انجام نداده است/رودخانه‌ها و آب دریای خزر را نباید آلوده کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه رشت دولتمردان خواست تا کارهایی که برای مردم انجام می‌شود را اطلاع‌رسانی کنند و گفت: زمانی نمی‌توانستیم سوزن بسازیم اما اکنون به انرژی هسته‌ای دست پیدا کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک هفته دولت اظهار کرد: شهید رجایی رئیس جمهور مکتبی و باهنر نخست وزیر دانشمند جزو انسان‌های والامقام بودند.

ghorbani_2016-04-30_15-48-24وی شهید رجایی را فردی خودساخته و عاشق اسلام خواند و افزود: شهید باهنر از روحانیون دانشمند بود و با او از محضر آیت‌الله بروجردی استفاده می‌کردیم.

امام جمعه رشت ادامه داد: به مناسبت شهادت این دو انسان بزرگوار که به دست منافقان روسیاه صورت گرفت یک هفته را به عنوان هفته دولت نامگذاری کردند.

وی به فرازی از نامه امام علی(ع) که به مالک اشتر نوشته بود اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) چهار تکلیف کلی را به مالک اشتر امر کرد و ما افتخار داریم برنامه حکومتی علی(ع) را ادامه می‌دهیم.

قربانی درآمد ملی را برای اداره کشور دانست و اضافه کرد: این درآمد از مالیات‌ها، نفت، معادن و … توسط دولت جمع‌آوری می‌شود و در نامه علی (ع) ذکر شده «مالیات زمین‌هایی که از کفار به دست مسلمانان افتاده به خزانه واریز شود».

وی از وظایف حکومت را مبارزه، جهاد و جنگ با دشمنان عنوان کرد و یادآور شد: تأمین غذا و شغل و زندگی مردم تنها از وظایف دولت نیست بلکه دولت تمام امور مادی و معنوی و خانوادگی را باید به صلاح انجام دهد.

خطیب جمعه رشت ارتقای سواد، دانش، معرفت و آگاهی را از وظایف دولت دانست و یادآور شد: مردم در نظام اسلامی رها نشدند بلکه نظام باید مواظب باشد رفتار ناهنجار در جامعه انجام نشود.

وی یکی از دشمنی‌های غرب با نظام اسلامی را ترویج رفتار نامتعارف در جامعه خواند و خاطرنشان کرد: در مملکت اسلامی باید آبادی باشد و جاده خوب، بیمارستان و امکانات زندگی برای مردم فراهم شود.

قربانی از دولتمردان خواست تا کارهایی که برای مردم انجام می‌شود را اطلاع‌رسانی کنند و افزود: زمانی نمی‌توانستیم سوزن بسازیم اما اکنون به انرژی هسته‌ای دست پیدا کردیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در بسیاری از علوم نیازی به کشورهای دیگر نداریم، یادآور شد: امروز به خودکفایی رسیدیم و باید پیشرفت‌ها را برای مردم بیان کنیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه حکومت اسلامی می‌تواند جامعه را اداره کند و اجازه فضولی به دیگران را ندهد، گفت: اگر کشتی‌های دشمنان بخواهند وارد آب‌های داخلی ایران در خلیج فارس شوند ناوشکن‌های جمهوری اسلامی کشتی‌های آنها را غرق می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه منافقان ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رساندند، افزود: منافقان امامان جمعه را ترور کردند و در گیلان آیت‌الله احسان‌بخش مورد ترور منافقان قرار گرفت.

قربانی منافقان را از داعش بدتر دانست و اظهار کرد: جنایتی که منافقان انجام دادند داعش انجام نداده و منافق منفور جامعه است و اگر مردم ایران به منافقان دسترسی پیدا کنند آنها را به مجازات قانونی می‌رسانند.

وی با بیان اینکه منافقان در طول تاریخ باید آواره باشند و آرزوی بازگشت به وطن را به گور ببرند، به سالروز شهادت آیت‌الله حکیم اشاره کرد و افزود: ۳۶ نفر از خانواده آیت‌الله حکیم توسط رژیم بعثی به شهادت رسیدند.

امام جمعه رشت اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مساجد را جایگاه سکولاری نکنید و مساجد جایگاه عبادی سیاسی است و خطبا باید مردم را متوجه وظیفه دینی و سیاسی کنند.

وی با تصریح بر اینکه امامان جمعه و مساجد مسائل سیاسی را برای مردم بیان کنند، خاطرنشان کرد: مساجد جایگاه جهاد و امر به معروف و نهی از منکر است.

قربانی تجمع مردم یمن را هشداری به عربستان و آمریکا دانست و متذکر شد: مردم یمن اعلام کردند تا آخرین قطره خون آماده مبارزه با عربستان و آمریکا هستند و اگر مردم یمن را به حال خود نگذارند در آینده نزدیک چاه‌های نفت عربستان به آتش کشیده می‌شود‌.

وی به دیدار شب گذشته خود با ابتکار اشاره کرد و یادآور شد: تنفس کشور با آب و هوای شمال به ویژه گیلان است و مردم برای آرامش و تنفس در هوای گیلان به این استان سفر می‌کنند و باید دقت داشته باشیم این محیط آلوده نشود.

خطیب جمعه رشت متذکر شد: زیبایی گیلان را سالم نگه داریم و اجازه ندهیم آب و هوای این استان آلوده شود و رودخانه‌ها و آب دریای خزر را نباید آلوده کنیم و تمام مردم در این زمینه مسؤول هستند.

tel final1

Share