سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان خبرداد

راه اندازی خانه های هلال در استان گیلان / سنت حسنه وقف در شهرستان رودسر مجدد برپا شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان این مطلب که خانه های هلال همانند دهیاری ها می توانند بعنوان یک اتاق کوچک در روستاها آغاز به کار نمایند و یک شخصی را بعنوان مسئول خانه هلال معرفی نمایند تا با آموزش های تخصصی و ارائه تجهیزات اولیه خدمات امدادی را به روستاییان ارائه دهد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا راه اندازی خانه های هلال یکی از برنامه های جمعیت هلال احمر استان گیلان بمنظور جذب و سازماندهی و آموزش و همکاری عمومی مردم است.photo_2016-09-02_07-51-58
سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان در بازدید از پایگاه امداد جاده ای چابکسر در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در رودسر گفت: شهرستان رودسر مبدا و ورودی استان گیلان است و هم بعنوان شهرستان معین غرب مازندران محسوب می شود که با توجه به وسعت جغرافیایی و پراکندگی اش جز شهرستانهای خوب و فعال استان است.
مهدی ولی پور افزود : به دنبال تقویت در تجهیزات هستیم و با توجه به پیگیری های صورت گرفته شهرستان رودسر در این قسمت در وضعیت مناسبی نیست و انتظار میرود در این بخش کمی تقویت شود.
وی اظهار داشت : راه اندازی خانه های هلال یکی از برنامه های ما است که با رویکرد طرح جامع در بحث سوانح و آسیب های اجتماعی ؛ جذب ؛ ساماندهی و آموزش ؛ همکاری عمومی مردم و انتخاب افراد توانمند بعنوان تیم تخصصی امداد و نجات اجرایی می شود.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان این مطلب که خانه های هلال همانند دهیاری ها می توانند بعنوان یک اتاق کوچک در روستاها آغاز به کار نمایند و یک شخصی را بعنوان مسئول خانه هلال معرفی نمایند تا با آموزش های تخصصی و ارائه تجهیزات اولیه خدمات امدادی را به روستاییان ارائه دهد.
ولی پور هدف از اجرای این طرح را در شهر و روستا به قول و فرمایش مقام معظم رهبری حضور حداکثری امدادگران در صحنه های مختلف دانست و افزود : این طرح در محلات شهرهای مختلف باید با کمک مجموعه های مختلف دولتی حمایت شوند.
وی با اشاره به مجتمع دانش آموزی هلال احمر در رودسر گفت : ساختمان فعلی مناسب ادامه طرح حضور دانش آموزان نیست بلکه با پیگیری های صورت گرفته توانستیم مجوز مرکز درمانی را در همان ساختمان دریافت نماییم که به لطف خدا شاهد حضور متخصصین در بخش های مختلف پزشکی خواهیم شد.
ولی پور با تاکید بر تشکیل مجمع خیرین در شهرستان گفت : اعضای شورای اجرایی شهرستان باید تلاش نمایند تا در ایجاد این مجمع کمک شود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان رودسر پیشتاز در بحث اوقاف حسنه بوده است افزود : مدتهاست که این مسئله در دستور کار است و رودسری‎ها با موقوفاتشان کمک شایان توجهی به خدمت رسانی مجموعه های خدمت رسان داشته اند.
ولی پور ادامه داد : در این سفر یک دستگاه مینی بوس به شهرستان اعطا می شود تا با استفاده از تجهیزات جدید بتواند خدمت رسانی مطلوب تری داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه از برنامه های ۵ ساله جمعیت هِلال احمر گیلان آموزش به ۲ و نیم درصد از جوانان این شهرستان بجهت ارتقا جایگاه امدادرسانی است که می تواند از تاثیرات بسزایی برخوردار باشد.

tel final1

Share