در مراسمی با حضور مسئولان صورت گرفت

افتتاح بازار فروش برنج محلی گیلان با حضور ۳۰ غرفه / برنج گیلان سالم ترین برنج کشور شناخته شده است/نیاز به بسته بندی مناسب کاملا احساس می‌شود/صادرات برنج به خارج با تقویت بسته بندی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شعبان نژاد از کاشت ۳۵ درصد برنج کشور در گیلان خبرداد و افزود: طبق گفته‌های سازمان جهاد کشاورزی کشور و با توجه به اظهارات ریاست تحقیقات برنج کشور, برنج گیلان سالم ترین برنج کشور شناخته شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بازار فروش برنج محلی گیلان با عنوان رشت پایتخت برنج کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه جاری با حضور مسئولین استانی و مدیریت شهری در مجموعه نمایشگاهی شهرداری واقع در بلوار منظریه روبروی پارک بانوان افتتاح شد(گزارش تصویری)

افتتاح نمایشگاه با حضور ۳۰ غرفه

photo_2016-08-31_21-39-01

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, علیرضا اعلایی مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت به حضور ۳۰ غرفه در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: محصولات در این غرفه‌ها توسط کشاورزان و فروشندگان به طور مستقیم در خدمت مردم قرار می‎گیرد.

وی از پخت انواع برنج در محل نمایشگاه خبر داد و افزود: شهرداری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و برندسازی شهر رشت با شعار «رشت, پایتخت برنج» این نمایشگاه را راه اندازی کرده است.

اعلائی همچنین از محصولات جانبی برنج نظیر رشته و خشکار در این نمایشگاه خبر داد.

برنج گیلان سالم ترین برنج کشور شناخته شده است

photo_2016-08-31_21-39-08علیرضا شعبان نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان این استان را دارای ۴۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۲۳۸ هزار اراضی شالیزاری دانست و گفت: یک میلیون و صد تن شلتوک برداشت شده که حاصل آن ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار تن برنج سفید وارد بازار خواهد شد.

وی از کاشت ۳۵ درصد برنج کشور در گیلان خبرداد و افزود: طبق گفته‌های سازمان جهاد کشاورزی کشور و با توجه به اظهارات ریاست تحقیقات برنج کشور, برنج گیلان سالم ترین برنج کشور شناخته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در بخش دیگری از اظهارات خود به آلودگی محیط زیست از طریق آتش زدن کاه و کلش اشاره کرد و گفت: آتش زدن کاه و کلش باعث از بین رفتن بخش عظیمی از درآمد کشاورزان می‌شود و تلاش ما بر این بوده که در راستای صنایع دستی و محصولات جانبی برنج از کاه و کلش به صورت کاربردی استفاده شود.

نیاز به بسته بندی مناسب کاملا احساس می‌شود

photo_2016-08-31_21-37-51سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار رشت در افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه ایراداتی در تولید, توزیع و مصرف برنج وجود دارد تصریح کرد: پدیده شهرنشینی و مهاجرت از روستا به شهر حتی در سبک تولید, توزیع و مصرف تغییراتی ایجاد کرده است.

شهردار رشت تغییر نگاه در حوزه مصرف را در کاهش دور ریز برنج تاثیرگذار دانست و افزود: متاسفانه ما در حوزه توزیع هم نیاز به بسته بندی مناسب کاملا احساس می‌شود و نحوه بسته بندی برنج باید به نوی ارتقا یابد تا در برندسازی شهر به ما کمک کند.

ثابت قدم با تاکید بر اینکه قطعا سیاست های مد نظر در سازمان فراورده های غذایی باید به بهبود بهداشت کمک نماید, اظهار کرد:  هنر کشاورزی هنر بانوان است و باید بر اساس آن اقتصا را بهینه کنیم.

وی در پایان گفت: مهاجرت ها و دستفروشی‌های فعلی ناشی از بیکاری کشاورزان است که سبب ایجاد ترافیک نیز شده است. انشالله با اقداماتی که صورت خواهد گرفت گام های لازم در راستای کاهش بیکاری و اقتصادی کردن کشاورزی برداشته شود.

تقویت بسته بندی و صادرات برنج به خارج
photo_2016-08-31_21-39-11
مظفر نیکومنش نودهی عضو شورای شهر رشت برپایی نمایشگاه برنج را یک از نمونه ظرفیت های گیلان دانست و خاطرنشان کرد: چنین نمایشگاهی باید تبدیل به شهرک صنعتی شده و فعالیت های ما از حالت نمایشگاهی خارج و کاملا اجرایی شود.

وی به ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک اشاره کرد و با توجه به این مزیت نسبی رشت گفت: می توان با یک برنامه قوی و تقویت کیفیت بسته بندی تولیدات را حتی به سراسر کشور و از آستارا و بندر انزلی به خارج از کشور صادر کنیم.

نیکومنش با تاکید بر ارتقای کیفیت بسته بندی برنج گفت: صادرات برنج می تواند برای گیلان تبدیل به یک برند و امتیاز شود و شهرداری و سازمان های مختلف اعم از دولتی و مردم نهاد باید بیشتر تلاش کنند تا سرمایه های گیلان به خوبی آیندگان منتقل شود.

گفتنی است این نمایشگاه با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و اتاق اصناف مرکز استان و سازمان صنعت معدن و تجارت استان برگزار می گردد و علاقمندان می توانند از روز چهارشنبه بمدت ۱۰ روز جهت بازدید و خرید محصولات از ساعت ۱۶الی ۲۲ شب و در روزهای جمعه نیز از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲ شب مراجعه نمایند.
tel final1

Share