در جمع خبرنگاران عنوان شد

اجرای نمایش «فصل شیدایی» در رشت/مهدوی:با سلاح هنر به مقابله با جنگ نرم برویم/بایرامی: استفاده دشمن از همه ابزارها علیه فرهنگ کشور

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسوول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا تصریح کرد: نمایش فصل شیدایی با همراهی ۱۴۰ هنرور گیلانی در دهکده مقاومت که در محوطه ورودی لشکر ۱۶ قدس در جاده رشت به تهران است به مدت ۱۰ روز به نمایش گذاشته خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام مهدوی مسوول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا گیلان در نشست خبری نمایش فرهنگی رزمی فصل شیدایی که در سالن صالحین سپاه قدس گیلان برگزار شد با تبریک سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: در گیلان پس از برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان سپاه قدس با همتی دوباره بانی یک اتفاق هنری بزرگ شده است.۱۱۲۶۶۸۸_۶۲۵

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه یکی از ابزار های مقابله با جنگ نرم صلاح هنر است گفت : دشمن با همین صلاح به فرهنگ و آیین این مرز و بوم هجمه وارد کرده است و تنها راه مقابل با این صلاح استفاده از خودش در مقابل خودش است.

وی در خصوص اجرای فصل شیدایی اظهار کرد: این نمایش هبوط حضرت آدم تا مراحل ظهور و همچنین نهضت جنگل ، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به معرض نمایش میگذارد.

مسوول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا تصریح کرد: نمایش فصل شیدایی با همراهی ۱۴۰ هنرور گیلانی در دهکده مقاومت که در محوطه ورودی لشکر ۱۶ قدس در جاده رشت به تهران است به مدت ۱۰ روز به نمایش گذاشته خواهد شد.

حجت الاسلام مهدوی افزود : نمایشگاه جبهه فرهنگ اسلامی در همین فضا برپا خواهد شد که محوریت این نمایشگاه آشنایی بیشتر با جبهه و تشکل های اسلامی است که برای انقلاب اسلامی فعالیت می‎کنند.

استفاده دشمن از همه ابزارها علیه فرهنگ

در ادامه این نشست عباس بایرامی معاون فرهنگی سپاه پاسداران قدس گیلان با بیان اینکه از دغدغه های امام (ره) و رهبری انقلاب اسلامی فرهنگ در جامعه بوده است گفت : از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون فریادهای حضرت امام و مقام معظم رهبری را در خصوص هجمه های فرهنگی به کشورمان را شندیم و امروز باید همه دست در دست هم بدهیم تا در این جنگ پیروز شویم و بگوییم که لبیک گوی رهبر انقلاب اسلامی هستیم.

بایرامی افزود : دشمن از همه ابزارها برای در هم کوبیدن انقلاب اسلامی استفاده می‌کند و عناصر تشکیل دهنده آن هویت و نژاد و قومیت، میراث فرهنگی و اسطوره های کشور ما  هستندو در حال حاضر ۲۰ هزار شبکه ماهواره ای در جهان است که از این تعداد ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی است که ۱۱۶ برنامه در فضای ایران پخش می‌شود که ۱۶۰ کانال فارسی زبان ، ۳۸۰ کانال پخش موسیقی و ۸۰ شبکه مد و لباس به آسانی در دسترس مردم قرار دارد. در مقابل این چنین برنامه هایی باید خوراک مناسب فرهنگی به جامعه تزریق کنیم تا اثر این کانال ها را از بین ببرد. و از فرهنگ ملی و دینی خود دفاع کنیم.

وی افزود : در سال ۹۴ تعداد ۳۸ میلیون نفر وارد استان گیلان شدند که این یعنی ۱۷ برابر جمعیت استان و همین آمار نشان میدهد که استان ما تحت شرایط خاص فرهنگی قرار دارد و باید نگاه ویژه تری به مباحث فرهنگی داشته باشیم.
بایرانی گفت: نمایش فصل شیدایی قدمی بزرگ است برای مبارزه با تهاجم فرهنگی و امید داریم تا با اطلاع رسانی در مورد این کار بزرگ به نتیجه مطلوب برسیم.

مراکز فروش بلیط نمایش

رحمانی مسول برگزاری فصل شیدایی نیز در ادامه این نشست گفت: بلیط این نمایش برای مردم رایگان است و برای تهیه آن می‎توانند به سایت saraj.Ir مراجع کنند و یا از ۱۵ شهریور به محل فروشبلیط ها در میدان شهرداری ، علم الهدی و پارک شهر مراجعه نمایند.
وی گفت : نهاد ها و مجموعه های فرهنگی نیز که می‌خواهند به صورت کلی برای اعضای خود بلیط تهیه کنند با شماره ۰۱۳۳۳۵۴۶۹۰۸تماس بگیرند. و همچنین خبرگزاری ها و پایگاه های خبری نیز برای فرستادن عکاس خود باید با روابط عمومی سپاه هماهنگ کنند. این نمایش به مدت ۱۰ روز و هر روز به مدت ۲ ساعت برگزار میشود و تمامی هنروران آن به صورت داوطلبانه و از استان گیلان هستند. و کار تمرین هنرمندان از امروز توسط ۵۵ نفر از اولین های رشته هنر و سینما کشور در حال انجام است.

tel final1

Share