سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان گیلان در جمع خبرنگاران

اگر ده بار تالاب عینک را لایروبی کنیم سنبل آبی از بین نمی‌رود/ تذکر وزارتخانه به من صحت ندارد/ملزم به تکمیل سد شفارود هستیم/ در ستاد انتخاباتی هیچ فردی فعالیت نداشتم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نیکخوی اظهار کرد: جمع آوری سنبل آبی را اولین بار توسط آب منطقه ای گیلان مطرح شد و اگر ده بار تالاب عینک را لایروبی کنیم سنبل آبی از بین نمی رود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان گیلان با اصحاب رسانه عصر امروز در رشت برگزار شد.photo_2016-08-02_18-34-50

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, مجید نیکخوی با بیان اینکه در طول تاریخ چنین آبیاری را در استان نداشتیم اظهار کرد: این مهم اتفاق نمی‌افتاد مگر به لطف خداوند متعال و کمک همه مسئولان و همکارانم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد رفاه و آسایش برای هم استانی ها یکی از مهمترین اهداف ما است گفت: در زمینه کشاورزی شرکت آب منطقه ای اهتمام ویژه ای دارد.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان اظهار داشت: سیل هایی که اتفاق افتاد و باعث خسارت کشاورزان شد توجه ما را به این نکته جلب کرد که باید به بحث زهکشی ها توجه نماییم و این کار نیاز به برنامه های مدونی دارد.

نیکخوی با بیان اینکه تیم آب منطقه استان سعی داشت دو کار ویژه پرورش ماهی در سواحل، پرورش ماهی قفس و نیروگاه برق آبی را انجام دهد گفت: اگر پرورش ماهی در گذشته آرزو بود امروزه چندین سرمایه گذار برای این کار پیدا شده است.

وی افزود: در هیمن زمینه با سرمایه گذارانی از کشورهای رومانی، آلمان، آذربایجان، روسیه هلند، چک و کانادا و همچنین چندین سرمایه گذار داخلی مذاکراتی صورت گرفت.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با اشاره اینکه نباید کاری کنیم که فاصله بین مردم و دولت زیاد شود, عنوان کرد: باید سعی نماییم که میزان مشارکت مردم در کارها را زیاد کنیم و میزان رفاه آنها را بالا بریم.

وی گفت: امسال برای اولین بار روش آبیاری را تغییر دادیم.

نیکخوی ادامه داد:در گذشته هشت روز آب سد سفید رود باز می شد و چهار روز بسته ولی امسال این سبک را تغییر دادیم که نتیجه آن رضایت مندی مردم بود.

وی ادامه داد: با این تغییری که ایجاد نمودیم نیروگاه های ما به صورت همیشگی برق تولید کردند و در نتیجه درآمد آب منطقه ای افزایش یافت و همچنین رضایت مردمی را در پی داشت و مردم کمبود آبی نداشتند.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان گفت: بدون هزینه این کار را انجام دادیم; بنابراین این کار نمونه بارز اقتصاد مقاومتی بوده است زیرا پروژه اقتصاد مقاومتی این نیست که هزینه سنگینی صورت گیرد بلکه باید با کمترین هزینه فعالیت های تأثیرگذاری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه کارها در آب منطقه‌ای گیلان بصورت تیمی صورت می گیرد اظهار داشت: در تیم مدیریتی خود شایسته سالاری را رعایت می‌کنم.

این مسئول اظهار داشت: خوشبختانه آبیاری در استان گیلان به غیر از رودبار و مناطق بالادست پایان یافت.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان گیلان با بیان اینکه برنامه هایی برای سرریزهای نیلوفری و یا شیپوری سد سفید رود داریم که این کار باعث می گردد با کمترین هزینه بیشترین بهره وری و جمع آوری آب را داشته باشیم اظهار داشت: دنبال فکرهای ناب گیلانی‌ها هستیم.

نیکخوی گفت: از وضعیت موجود راضی نیستم و باید این شرایط را ارتقاء دهیم.

در ستاد انتخاباتی هیچ فردی فعالیت نداشتمphoto_2016-08-02_18-33-58

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با اعتراض نسبت به مطالب منتشر شده در برخی سایت ها گفت: بنده به هیچ وجه در ستاد انتخاباتی هیچ کسی نبودم.

وی ادامه داد: تخصص من در زمینه آب است و آدم سیاسی نیستم.

نیکخوی با بیان اینکه ساخت سد شفارود باید ادامه یابد گفت: ما ملزم هستیم که سد شفارود را کامل کنیم.

وی گفت: موضوع انتقال آب از دریای خزر به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد و فعلا این موضوع جزو برنامه کاری نیست و نباید کاری کنیم موضوع دریاچه ارومیه تکرار شود و ما از آب خزر دفاع کردیم.

اگر ده بار تالاب عینک را لایروبی کنیم سنبل آبی از بین نمی رود/ تذکر وزارتخانه به من صحت ندارد

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان در رابطه با رودخانه های رشت گفت: بحث احیای رودخانه های رشت ۱۲ پروژه را در بر میگرد که سه مورد آن برای آب منطقه ای است که پیشرفت خوبی دارند و تاکنون بیش از اعتبار محوله به ما انجام داده‎ایم.

نیکخوی با با بیان اینکه به صورت جدی وارد بحث تالاب انزلی شدیم گفت: یکی از مشکلات جدی در زمینه تالاب انزلی برداشت آب توسط مردم است.

وی در زمینه سنبل آبی نیز اظهار کرد: جمع آوری سنبل آبی را اولین بار توسط آب منطقه ای گیلان مطرح شد و اگر ده بار تالاب عینک را لایروبی کنیم سنبل آبی از بین نمی رود.

وی افزود: متولی بیماری به نام سنبل آبی محیط زیست است ولی هر چقدر بتوانیم کمک می نماییم.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در پاسخ به سوالی در زمینه تذکر وزارتخانه به وی به خاطر جذب نیرو بدون آزمون گفت: ما نمی توانیم هیچ فردی را بدون آزمون وارد نماییم.آب منطقه ای در آزمون ها بسیار جدی است.

نیکخوی افزود: ۱۵ نفر سازمان مدیریت مجوز استخدامش را گرفتیم و هیچ فردی را نمی توانم وارد آب منطقه ای نمایم. احتیاج به نیروهای جدیدی داریم و نیروهای ما نه تنها افزایش نیافت بلکه کاهش نیز پیدا کرده است و این صحبت ها فضا سازی است.

tel final1

Share