مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان در جمع خبرنگاران مطرح کرد

۹۰ درصد افراد متقاضی پیوند کلیه زیر خط فقر هستند/کمک مردم در مقابل کم لطفی مسئولان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان انجمن حمایت از بیمارن کلیوی را بسیار مظلوم عنوان کرد و گفت: وقتی دولت اعلام کرد که به افراد نیازمند سبد کالا تعلق می گیرد حتی یک عدد سیب زمینی هم به افراد تحت حمایت این انجمن نرسید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست خبری مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان پیش از ظهر امروز با جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

photo_2016-06-24_14-14-12به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، هوشنگ رضوان پناه در این نشست با بیان این که انجمن حمایت از بیماران کلیوی فاقد هرگونه بودجه دولتی بوده و ۱۰۰ درصد با کمک خیرین اداره می شود گفت :بیماران دیالیزی پس از ۶ جلسه دیالیز توسط پزشک معالج به انجمن معرفی می شوند و این انجمن توسط کمیته های مربوطه شرایط بیمار را بررسی می کند و پس از تایید، علاوه بر کلیه هزینه های درمان مستمری ماهیانه نیز به هر یک از آن ها تعلق می گیرد.

وی به بدهکاری بالغ  بر ۲۵۰ میلیونی  تومانی انجمن در ابتدای مدیریت خود بر این سازمان اشاره کرد و اذعان داشت: در ابتدای فعالیت بنده موجودی انجمن منفی بود و چندین ماه بود که حقوق و مستمری کارکنان و بیماران پرداخت نشده بود اما با کمک خیرین و مردم شریف استان گیلان توانستیم تنها چند ماه پس از دوران مدیریت بنده موجودی انجمن را افزایش دهیم و تمامی بدهکاری های گذشته را پرداخت کنیم بدون آن که یک ریال از بودجه دولتی استفاده نماییم.

رضوان پناه به احقاق حقوق افرادی که از هیچ سازمان و ارگانی حمایت نمی شوند اشاره کرد و تصریح کرد: وضعیت بسیاری از افراد تحت پوشش را از لحاظ اجتماعی و اقتصادی بررسی نمودیم و افرادی که از سازمان های کمیته امداد امام خمینی (ره)،سازمان بهزیستی و سازمان تامین اجتماعی حقوق ماهیانه می گرفتند را از لیست تحت حمایت انجمن خارج کردیم تا حقوق به افراد مستحق و نیازمندان اصلی بپردازد و در همین راستا توانستیم مستمری ماهیانه افراد را افزایش بدهیم.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان انجمن حمایت از بیمارن کلیوی را بسیار مظلوم عنوان کرد و گفت: وقتی دولت اعلام کرد که به افراد نیازمند سبد کالا تعلق می گیرد حتی یک عدد سیب زمینی هم به افراد تحت حمایت این انجمن نرسید اما خوشبختانه توسط مردم خیر و فهیم گیلان بالغ بر ۸۰ میلیون تومان کالا برای انجمن فرستاده شد که بین بیماران استان تقسیم شده است.

وی از پخش غذای گرم بین بیماران دیالیزی استان در شب ۱۹ احیا خبر داد و گفت: خانواده شهید تیمسار محمد نوژه که از خیرین به نام استان و کشور هستند تقبل کرده اند تا غذای گرم  بین بیماران دیالیزی استان  در شب نوزدهم پخش کنند.

 رضوان پناه مردم استان گیلان را بسیار نیکوکار خواند و افزود: در تمامی مراحل مردم بسیار خوب عمل کردند و کمک های فراوانی را برای این مجموعه فراهم آوردند ولی متاسفانه از سوی مسئولین هیچ حمایتی نمی شویم.

وی این انجمن را بازوی دولت عنوان کرد و گفت: این انجمن بازوی دولت و نظام است و هیچ گونه توقعی از مسئولین استان جز نظارت و کمک نداریم.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی افراد نیازمند پیوند کلیه را بیش از ۳۳۰ نفر دانست و گفت :۹۰ درصد افراد متقاضی پیوند کلیه زیر خط فقر هستند و ما تمام تلاش خود را میکنیم که حداقل در طول یک سال ۱۰ نفر از این افراد را پیوند کلیه بکنیم تا از مرگ حتمی نجات دهیم .

 رضوان پناه در یایان با اشاره به ماه پربرکت رمضان و لزوم دستگیری نیازمندان اشاره کرد گفت: برای روز عید فطر ۱۰۰ محل برای جمع آوری فطریه افراد در شهرستان رشت تعبیه شده است و از مردم درخواست داریم تا با انداختن فطریه خود در این صندوق ها از این بیمارن فوق العاده نیازمند حمایت کنند و همچنین علاقه مندان به کمک می توانند با دریافت کارت عضویت به اندازه وسع خود به این انجمن کمک نقدی داشته باشند.

tel final1

Share