فروش خیریه آثار هنری در پیاده راه فرهنگی رشت

مهتاب کرامتی: خاطرات بسیار خوبی از رشت دارم/کاش مدیران ما در تهران از شهردار جوان رشت یاد بگیرند/ نادره حکیم الهی: در گیلان از هنر استقبال خوبی می‌شود‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کرامتی گفت: وقتی به رشت آمدم و پیاده راه فرهنگی را دیدم متعجب شدم. به شهردار رشت تبریک می گویم واقعا همت شهردار رشت در اجرای پروژه ها ستودنی است، کاش مدیران ما در تهران از شهردار جوان رشت یاد بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آثار کارگاه آموزشی نادره حکیم الهی، مجسمه‌ساز مطرح کشور با حضور دکتر سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار رشت برای هدیه به کودکان پرورشگاه مژدهی در نمایشگاه سفال و مجسمه در پیاده راه فرهنگی رشت به فروش گذاشته شد.(گزارش تصویری)

 نادره حکیم الهی: در گیلان از هنر استقبال خوبی می‌شود‌IMG_1137

نادره حکیم الهی نیز در این مراسم با تشکر از تمام کسانی که با حضور خود در این مراسم به جشن گرما‌ و معنویت بخشیدند، گفت: نیت ما از برگزاری این مراسم ترویج فرهنگ خیر‌خواهی و نوعدوستی است.

این هنرمند و مجسمه‌ساز ملی با اشاره به سطح بالای فرهنگ مردم رشت تاکید کرد: در گیلان از هنر استقبال خوبی می‌شود‌.

او با اشاره به حمایت‌های دفتر باز‌آفرینی شهرداری رشت و نیز دکتر سیدمحمد‌علی ثابت قدم شهردار رشت از هنر گفت: از حمایت‌های شهردار رشت تقدیر و تشکر دارم.

حکیم الهی تاکید کرد: استعداد در گیلان در حوزه هنرهای تجسمی بالا است و جوانان گیلانی بسیار علاقمند هستند و من به پشتیبانی شهردار رشت یک کارگاه آموزشی راه‌اندازی کردم و امروز آثار هنر‌جویان در این کارگاه برای هدیه به کودکان پرورشگاه مژدهی به فروش می‌رسد.

  مهتاب کرامتی: خاطرات بسیار خوبی از رشت دارم

IMG_1149مهتاب کرامتی در این مراسم با بیان این‌که امکان ندارد از شهر زیبای رشت دعوتی از من شود و من حضور نداشته باشم گفت: من کودکی خود را در رشت گذرانده‌ام و خاطرات بسیار خوبی از این شهر دارم.

 سفیر یونیسف با بیان اینکه هنرمندان همواره در حمایت از کودکان و کارهای خیر حضور فعال دارند گفت: باید همگان دست در دست هم دهیم که همه کودکان مانند ما کودکی خوبی داشته باشند.

این بازیگر برجسته سینمای ایران گفت: من در چند ماه پیش تصاویری از فعالیت‌های عمرانی از رشت دیدم نگران شدم، اما وقتی به رشت آمدم و پیاده راه فرهنگی را دیدم متعجب شدم. به شهردار رشت تبریک می گویم واقعا همت شهردار رشت در اجرای پروژه ها ستودنی است، کاش مدیران ما در تهران از شهردار جوان رشت یاد بگیرند.

گلناز نظامی، در این مراسم با تشکر به نیابت از افرادی که در حوزه کودک فعالیت دارند از همه کسانی که در اجرای این مراسم تلاش کردند، گفت: حوزه کودک یک حوزه تخصصی است.

 این فعال فقر‌زدایی حوزه زنان و کودکان گفت: در ‌سند توسعه سازمان ملل برای پایان دادن‌ به فقر ۱۷ آرمان نوشته شده است که در هر ۱۷ آرمان مخاطب اصلی آن کودکان هستند.

وی تاکید کرد: کودکان نقش اصلی را در فقرزدایی جامعه دارند و در ۶۹ شاخص سند توسعه سازمان ملل استفاده از هنر به عنوان سفیر در اجرای پروژه های توسعه است.

در سند باز آفرینی، کالبد فرهنگی و تاریخی شهر زنده‌سازی می‌شود

IMG_1154دکتر سیدمحمدعلی ثابت قدم با تشکر از برگزار‌کنندگان این مراسم به ویژه سرکار خانم نادره حکیم الهی گفت: از حضور خانم مهتاب کرامتی به عنوان سفیر یونیسف در این مراسم معنوی تشکر می‌کنم.

شهردار رشت با تاکید بر فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف، گفت: باید برای کاهش آسیب‌ها برنامه های مدون و کارشناسی تدوین شود.

دکتر ثابت قدم تصریح کرد: نگاه ما به حوزه مدیریت شهری نگاه گردشگری است و در حقیقت ما در بحث گردشگری، هویت تاریخی و مذهبی شهر رشت را بازآفرینی می‌کنیم و باز‌آفرینی به این معناست که کالبد قدیمی رشت را از لحاظ میرات فرهنگی و انسانی هدف می‌گیریم و با روش‌های نو بازآفرینی می‌کنیم و کالبد فرهنگی و تاریخی شهر را زنده‌سازی خواهیم کرد.

شهردار رشت تاکید کرد: مسیر باز آفرینی ۷.۲ کیلومتری است که برنامه‌ها و سیاست‌های مختلفی برای آن تعریف شده است و طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی جهان است و مسیر پیاده‌راه فرهنگی با مساحت سه هکتار در مرکز آن قرار دارد و از شرق و غرب رشت را به هم وصل می‌کند و انواع مباحث گردشگری در آن دیده شده که اجرایی خواهد شد.

او با بیان اینکه در ۱۱ فرودین سال جاری پیاده‌راه فرهنگی رشت افتتاح شد، گفت: کل مسیر، آیتم‌های گردشگری از جمله گردشگری مذهبی و تاریخی را در خود جای داده و بافت مرکزی مبتنی بر مباحث فرهنگی و تاریخی است.

دکتر ثابت قدم با اشاره به مرمت و بازآفرینی ساختمان‌ها و کاروانسراهایی که در مسیر باز‌آفرینی قرار دارند، گفت: با این مدل اقتصادی شهر دچار تحول اساسی شود و اشتغال پایدار را به دنبال دارد.

شهردار رشت، هنر مردمی را بهترین کالای اقتصادی در رشت عنوان کرد و گفت: اگر خواهان یک اقتصاد رو به رشد هستیم  هنری که در شهروندان وجود دارد باید تقویت شود.

او رشد اقتصاد پایدار در رشت را مورد تاکید قرار داد و افزود: قطعا در این مسیر از هنرمندان و صاحبنظران برای توسعه هنر در استان بهره‌مند خواهیم شویم.

شهردار رشت تاکید کرد: هنرهایی که امکان تولید محصول برای عرضه هستند برای ما ارزشمند هستند و مهم این است که به یادمان بیاید که هر لقمه نان تنها متعلق به ما نیست و باید به دنبال منافع عمومی باشیم‌.

او ترویج فرهنگ فقر‌زدایی در رشت را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید بر تکثر چنین مراسم‌هایی بیفزایم و با ترویج فرهنگ احسان فرهنگ ترجیح منافع عمومی بر منافع شخصی را در جامعه نهادینه سازیم.

فاطمه شیرزاد: رشت در فعالیت‌های خیر هم همواره پیش قدم است

IMG_1215فاطمه شیرزاد، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت نیز در این مراسم با اظهار ادب و احترام خدمت همه همشهریان و حاضران دراین مراسم گفت: ازجوانان برومند و هنرمند رشت که در این مراسم آثار خود را برای هدیه به کودکان به فروش گذاشتند تشکر ویژه دارم.

او با تاکید بر ترویج چنین مراسم‌هایی در شهر باران‌های نقره‌ای گفت: رشت در بسیار از فعالیت‌ها در تاریخ شهر اولین‌ها بوده و در فعالیت‌های خیر هم همواره پیش قدم است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت گفت: رشت مهد پرورش دانشمندان و ادیبان بسیاری است و امروز بسیاری از پزشکان این سرزمین در کشورهای دنیا به خدمت به مردم و اقشار آسیب‌پذیر می‌پردازند.

شیرزاد با تشکر از حضور مردم رشت در این اقدام خیر‌خواهانه گفت: امروز هنرمندان دغدغه‌های اجتماعی و معضلات را به فرم‌های زیبا و ظریف بیان می‌کنند ‌و چنین هنری، ارزشمند و فاخر است.

او در ادامه  هنرمندان واقعی را مادران و همسران شهدا عنوان کرد و گفت: بر شهدای مدافع حرم ، ۸ هزار شهید گیلان ، ۲۲۰۰ شهید شهرستان رشت و ۱۲۰۰ شهید شهر رشت درود و سلام می‌فرستیم.

مظفر نیکومنش نودهی نیز در این مراسم  با اشاره به اینکه علاقه به فرهنگ و هنر در خون مردم رشت  نشسته است افزود: از حضور هنرمندان و چهره های ملی هنری در این مراسم تشکر ویژه می کنم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه هم استانی‌ها در ماه رمضان گفت: مردم گیلان و رشت همواره در کمک و نوعدوستی پیش قدم هستند.

سید رضا موسوی روزان با آروزی قبولی طاعات و عبادات همشهریان در ماه مبارک رمضان و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر افزود: از هنرمندان برای برپایی چنین مراسمی تشکر کرد.

او هنر فاخر را هنری که در خدمت جامعه و مردم باشد عنوان کرد و گفت: از شهردار رشت و مدیر روابط عمومی شهرداری رشت و همه کسانی که برای برگزاری این مراسم تلاش کردند قدردانی می‌کنم.

 فاطمه قدیمی: شهر خلاق، شهروند خلاق را می‌طلبد

IMG_1129مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری رشت در این مراسم گفت: شهر رشت به عنوان اولین شهر ایران در شبکه شهرهای خلاق جهان ثبت شده است.

فاطمه قدیمی با اشاره به اینکه شبکه شهرهای خلاق، شهروند خلاق و پویا را می‌طلبد گفت: ما امیدوار هستیم با برنامه‌های این‌چنینی و با مشارکت شهروندان و رشتوندان ایران اسلامی به این مهم دست پیدا کنیم.

او با تشکر و قدردانی از خانم حکیم الهی گفت: خانم حکیم الهی با ایده و پتانسیل فردی خودشان به مدت چهار هفته برای برپایی این مراسم زحمت کشیده‌اند تا در روزهای نزدیک به عید فطر شاهد یک حرکت خیرخواهانه باشیم. امیدواریم در ادامه در راستای سایر اهدافی که مرکز فعالیت و خلاقیت و نوآوری و امور ارتباطات و بین‌الملل شهرداری رشت دارند، بتوانیم با حضور، فعالیت و ایده‌های عزیزان حاضر در این مراسم برنامه‌های خوبی در آینده داشته باشیم.

او همچنین گفت: همچنین امیدواریم تبلور خلاقیت، بستر مشارکت و همه محورهایی که لازمه تمام سازمان‌های بین‌الملل برای رسیدن به شهروند جهانی است، در میان ما جاری شود و ما یکدیگر را دوست داشته باشیم و با زبان گفت و گوی بین‌الملل با هم صحبت کنیم.

مدیر روابط عمومی شهرداری رشت در ادامه گفت: ما باید ارتباطات فرهنگی خود را تقویت ببخشیم و روزهای بهتری را برای شهر رشت و کشور عزیزمان ایران رقم بزنیم.

 tel final1

 

Share