استاندار در جلسه سرشماری عمومی نفوس و مسکن

شرکت مخابرات گیلان در حمایت از طرح‌های ملی و دولت کم نگذاشته است/توصیه ماموران مالیاتی گیلان به پاک‌دستی و امانتداری/استفاده از فرصت صدا و سیما در تقویت نظام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نجفی به آمادگی شرکت مخابرات گیلان به منظور اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن عمومی سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اجرای برنامه‌ها برای شرکت مخابرات استان هزینه‌بر است اما در حمایت از طرح‌های ملی و دولت کم نگذاشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمدعلی نجفی ظهر امروز در جلسه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ با اشاره به اهمیت آمار و داده در برنامه‌ریزی‌ها اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها برای سرشماری عمومی نفوس و مسکن در گیلان از آمادگی لازم برخوردار هستند.IMG_0986najafi

وی به آمادگی شرکت مخابرات گیلان به منظور اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن عمومی سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اجرای برنامه‌ها برای شرکت مخابرات استان هزینه‌بر است اما در حمایت از طرح‌های ملی و دولت کم نگذاشته است.

استاندار گیلان با تأکید بر همراهی فرمانداران در اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن، بیان کرد: فرمانداران با بخشداران و دهیاران جلسه‌های کاری را برگزار کنند.

نجفی با انتقاد از عملکرد صدا و سیمای مرکز گیلان، تصریح کرد: به عنوان تذکر به دوستان صدا و سیمای مرکز استان که نظر مثبت به دولت و مسؤولان استان دارند اعلام می‌کنم؛ «گاهی در برنامه‌ریزی‌ها به‌ویژه در بخش اخبار نکته‌های اساسی را رها می‌کنند.»

*توصیه ماموران مالیاتی گیلان به پاک‌دستی

وی ادامه داد: روز گذشته در جلسه با ماموران مالیاتی گیلان نیم ساعت صحبت کرده و آنها را به پاک‌دستی و امانتداری توصیه کردم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه رئیس جمهور با شعار امید وارد عرصه شده است، خاطرنشان کرد: امید یکی از برنامه‌ها برای نگه‌داری، تقویت، استحکام و اقتدار انقلاب اسلامی در منطقه است و در این راستا باید مردم را همراه خود داشته باشیم.

نجفی، ایجاد امید بین مردم را سبب ورود به عرصه‌های بین‌المللی عنوان کرد و گفت: در کنار موضوع مذکور، بحث‌های اعتدالی وجود دارد.

وی با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز گیلان از تقویت و بیان عملکرد دولت وحشت می‌کند، اظهار کرد: انصاف را باید رعایت کنیم زیرا متولیان صدا و سیمای مرکز استان اعلام کردند، مسؤولان در هر کدام از برنامه‌ها بخواهند می‌توانند شرکت و با مردم صحبت کنند.

استاندار گیلان به تقاضای مدیران صدا و سیمای مرکز استان برای حضور در برنامه‌های آنها اشاره کرد و یادآور شد: بنده خیلی علاقه برای حضور در صدا و سیما را ندارم اما فرمانداران در برنامه‌های صدا و سیما حضور پیدا می‌کنند و این امر منعی ندارد.

نجفی با اشاره به اینکه بنده حرف‌های خود را در جلسه‌ها بیان می‌کنم، بیان کرد: هر لحظه نمی‌توانم به عنوان گوینده تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز گیلان حضور پیدا کرده یا خبرنگاران را جمع کنم و این امر زیبا نیست.

وی اضافه کرد: در جمع کارشناسان امور مالیاتی گیلان صحبت‌هایی کردم و این سخنان به معنای بخشنامه اداری، سیاستگذاری و در برخی مواقع نظارتی است و مهم‌تر آن‌که مردم باید بدانند توصیه ما به ماموران مالیاتی در چه زمینه‌هایی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: با مردم مدارا کنیم و نباید آنها را از دست دهیم.

*سلب کلمه‌های استاندار در صدا و سیمای مرکز گیلان

نجفی به تأکید مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و دولت بر مردم‌داری اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی بر پایه مردم است اما وقتی نماینده عالی دولت و نظام می‌خواهد با مردم در استان صحبت کند، گاهی مشاهده می‌کنیم کلمه‌ها از او سلب می‌شود و این نگاه باید تغییر کند.

وی با اشاره به تقویت دولت در دوره مدیریت کنونی صدا و سیمای کشور، خاطرنشان کرد: بارها مدیران گذشته و حال صدا و سیمای مرکز گیلان اعلام کرده‌اند که ۸۰ درصد از مخاطبان به‌دنبال اخبار هستند و اخبار گیلکی بالاترین مخاطب را دارد.

استاندار گیلان بر استفاده از فرصت صدا و سیما در تقویت نظام تأکید کرد و یادآور شد: از فرصت صدا و سیما باید برای تقویت روحیه مردم استفاده شود ضمن اینکه ملت باید نظر نظام و دولت در امور مختلف را بدانند.

نجفی با بیان اینکه رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شود، اظهار کرد: وزرا منتخب مردم هستند و از نمایندگان مجلس رأی اعتماد می‌گیرند و استانداران با رأی وزرا انتخاب می‌شوند.

استاندار گیلان در پایان خواستار دقت بیشتر در انتخاب آمارگیران در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ شد و بیان کرد: آموزش آمارگیران از موضوع‌های مهم است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

tel final1

Share