شهردار صومعه سرا خبرداد

ساخت پیاده‌راه فرهنگی در صومعه سرا/ بسیاری از مدارس بلا استفاده هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار صومعه سرا با اشاره به آمادگی مقدمات کار برای اجرای پروژه احداث پیاده‌روی فرهنگی در خیابان فرهنگ این شهر، از آغاز عملیات اجرایی این طرح در مردادماه امسال خبر داد.

a3434-292x300به نقل از مهر, حسن آقاجانی در جلسه شورای سالمندان و مناسب سازی معابر که عصر پنج شنبه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه شاهد تغییر سبک زندگی در جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه ایران جزو کشورهای جهان سوم و با مشکلات خاص خود است، افزود: ایجاد تغییر و تحول در هر بخشی به ویژه حوزه سالمندان و بازنشستگان غیرممکن نیست.

شهردار صومعه سرا با اشاره به حوزه فرهنگی، گفت: در زمینه فرهنگی ارگان های بسیاری مسئول هستند ولی به دلیل نبود برنامه ریزی مناسب به فرموده مقام معظم رهبری شاهد «ولنگاری فرهنگی» هستیم.

وی به فعالیت های انجام شده توسط سازمان های بهزیستی و تأمین اجتماعی در حوزه سالمندان و بازنشستگان اشاره و خاطرنشان کرد: نهاد تأمین اجتماعی در شهرستان می تواند برای حداقل بخشی از بازنشستگان در حوزه فعالیتی خود امکانات رفاهی و تفریحی ایجاد کند.

آقاجانی با اشاره به آمادگی شهرداری صومعه سرا برای همکاری در این زمینه تصریح کرد: در سطح شهرستان بسیاری از مدارس به دلیل کمبود جمعیت دانش آموزی بلا استفاده بوده که می تواند با همکاری آموزش و پرورش از این اماکن برای ایجاد فضاهای رفاهی و تفریحی مختص بازنشستگان بهره برد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سطح شهر با تلاش همکاران در شهرداری امکانات رفاهی برای همه شهروندان به ویژه بازنشستگان فراهم شده که کافی نیست.

شهردار صومعه سرا افزود: درصورت وجود مکان، شهرداری این آمادگی را دارد که فضاهای جدیدی برای سالمندان ایجاد کند.

وی به موضوع مناسب سازی معابر برای معلولین و جانبازان نیز اشاره کرد و گفت:بخشی از تعهدات شهرداری صومعه سرا در این زمنیه اجرا شده است.

آقاجانی همچنین اظهار کرد: از حساب استانداری ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال گذشته برای احداث مناسب سازی معابر در خیابان برشنورد برای معلولان و جانبازان و سالمندان در نظر گرفته شده بود که متاسفانه تاکنون عملی نشده و نیاز به پیگیری مسئولان ذیربط دارد.

وی با اشاره به تعیین اعتبار ۱۵۰میلیون تومانی برای احداث پروژه پیاده روسازی در خیابان فرهنگ این شهر، گفت: مردادماه سال جاری شاهد آغاز عملیات ساخت این پیاده روی فرهنگی خواهیم بود.

به گفته این مسئول با اجرای این پروژه صومعه سرا بعداز رشت دومین شهر خواهد بود که چنین پروژه ای در آن انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه میزان اعتبار تعیین شده برای اجرای چنین پروژه ای کافی نیست، خاطرنشان کرد: راه اندازی این پروژه به ویژه با برنامه ریزی های انجام شده برای نصب  المان، برخی وسایل ورزشی، آبنماو… می تواند به مکان مناسبی برای حضور سالمندان تبدیل شود.

tel final1

Share