فرماندار لاهیجان

در بحث مدیریت پسماند و زباله نیازمند تفکر جهادی هستیم/ارتقای زیرساختهای عمرانی شهرستان لاهیجان ضروری است/فرهنگ سازی مدیریت پسماند توسط شهرداری لاهیجان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار لاهیجان راهکار مبارزه با این مشکل را عزم و اراده جدی و تفکر جهادی همه مسئولین برای رفع معضل زباله و پسماند دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمدی فرماندار لاهیجان در جلسه مدیریت پسماند شهرستان لاهیجان گفت: مدیریت موضوع زباله و پسماند از چالشها و مشکلات  کشورهای در حال توسعه است و این موضوع در اکثر شهرهای استان گیلان و خصوصاً در لاهیجان نیز یکی از مشکلات و چالشهای مدیریت شهری است  و با توجه  به اهمیت  موضوع و گزارشات ارائه شده  توسط مسئولین ذیربط ٬ شاهد تلاش و خرد جمعی برای برون رفت از وضعیت موجود بین مدیران شهرستانی هستیم.IMG_5656

 احمدی مشکل زباله و پسماند را مشکل همه دستگاههای اجرایی و مسئولین دانست و افزود: تبعات آلودگیهای ناشی  از زباله  مجدداً وارد به چرخه  زیستی  و زندگی  ما انسانها  برمی گردد و لذا باید همگرایی و همیت بیشتری  برای رفع این معضل چاره اندیشی شود .و باید عزممان را برای رفع این مشکل جزم کنیم .

وی با اشاره  به طبیعت زیبای استان گیلان  افزود : متأسفانه  زباله و پسماند این طبیعت زیبا را تحت تأثیر خود قرار داده  و چهره زیبای استان ما را متأثر از خود کرده است.

وی راهکار مبارزه با این مشکل را عزم و اراده جدی و تفکر جهادی همه مسئولین برای رفع معضل زباله و پسماند دانست.

موضوع دیگری که فرماندار لاهیجان برای رفع این مشکل ارائه کردند ارتقاء زیرساختهای عمرانی شهرستان ذکر کردند که بسیاری از آنها قدمت زیادی دارند و د رحال فرسودگی هستند و با توجه به گردشگرپذیر بودن لاهیجان ارتقاء  زیر ساختها امری ضروری به نظر می رسد .

همچنین فرماندار لاهیجان ضمن اشاره به نقش آموزش در فرهنگ سازی و مدیریت زباله و پسماند از شهرداری لاهیجان خواست نسبت به ارتقاء سطح آموزش در شهرستان لاهیجان اقدام نماید.

احمدی ضمن مهم دانستن پسماند از بخشداریها خواست تا از ظرفیت دهیاریها و شوراهای اسلامی روستا استفاده نمایند و شبکه بهداشت نیز ضمن مدیریت پسماند مطبهای پزشکی در بخش زباله های عفونی اقدامات عاجل در مدیریت زباله های عفونی را خواستار شدند.

فرماندار لاهیجان در پایان از همه مردم و مسئولین خواست هر مدیر و شهروندی بخاطر حفظ سلامت فردی و اجتماعی خود در جمع آوری و امحاء بهداشتی زباله ها  همکاری نمایند.

tel final1

Share