بازدید استاندار گیلان از دبیرخانه جشنواره لاله های تالابی انزلی

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی و استاندار پس از شرکت در نشست ستاد ساماندهی طرح های دریا استان با حضور در دبیرخانه جشنواره لاله های تالابی بندرانزلی از نزدیک در جریان روند برگزاری این جشنواره قرار گرفت. 

۳۳c4d3be-f735-4ab3-9f7d-ec6bcadef127 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان که به منظور بازدید از روند طرح توسعه ی بندرانزلی و شرکت در جلسات توسعه ی صادرات غیرنفتی و نیز ستاد ساماندهی طرح های دریا استان به بندرانزلی سفر کرده بود به همراه دکتر تقی رستم وندی قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی با حضور در دبیرخانه دومین جشنواره لاله های تالابی بندرانزلی از نزدیک در جریان روند برگزاری این جشنواره قرار گرفت.

این جشنواره که با حضور هنرمندان برجسته کشوری در شهرستان بندرانزلی برگزار می شود شامل برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با ۸۰ غرفه،تورهای گردشگری انزلی و تالاب گردی و مسابقات فرهنگی، ورزشی، نقاشی، عکاسی و ساخت مجسمه های شنی است.

این جشنواره از دهم  تا چهاردهم مرداد در سطح ملی و در شهرستان بندرانزلی برگزار می شود.

۵۹c56fc6-b83c-447f-aa70-de90e921bedbلاله تالابی گیاهی آبزی است که انتشار بسیار محدودی در سطح جهانی دارد و لذا گسترش آن در این منطقه واجد ارزش بین المللی است.

این گیاه پایا دارای برگهای مدور و قلبی شکل بسیار بزرگ به قطر۶۰ سانتیمتر برآمده از آب ، به رنگ سبز متمایل به آبی با کناره کامل و گل های درشت با گلبرگ های صورتی رنگ ضخیم و متعدد است.

این گیاه زیبا در منطقه حد فاصل پناهگاه حیات وحش سرخانکل و سلکه در تالاب انزلی می روید و بعضا در نقاط دیگر تالاب به صورت محدود دیده می شود.

بنظر می رسد قو علاقه زیادی به تغذیه از دانه این گیاه دارد به طوریکه اغلب در فصل زمستان این پرنده در رویشگاههای لاله تالابی دیده می شود.

برخی افراد محلی بذرهای این گیاه را که در گویش گیلکی به آن سله باقلا ( باقلای آبگیر ) گفته می شود چیده و به عنوان پسته دریایی در معرض فروش قرار می دهند.
tel final1

Share