در جلسه امروز شورا مطرح شد

محکومیت ۴ میلیاردی شهرداری رشت منجر به تحقیق و تفحص از سازمان عمران شد/خروج اعتراض‌آمیز حاج محمود و پیشنهاد انتقال شهربازی به مسکن مهر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نیکومنش با درخواست تحقیق تحفص در سازمان عمران شهرداری رشت صحبت های خود را آغاز کرد و گفت: این سازمان ده هزار تن قیر با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۹۲ خریداری کرده است اما به دلیل عدم پرداخت پول در زمان مقرر اکنون شهرداری با جریمه ۳۶۰ درصدی به پرداخت ۴ میلیارد تومان خسارت محکوم شده است.

شورای شهر رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر رشت عصر امروز و با تاخیر سی دقیقه ای برگزار شد.شورای شهر رشت

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, در ابتدای این جلسه مظفر نیکومنش به عنوان ناطق اول با درخواست تحقیق تحفص در سازمان عمران شهرداری رشت صحبت های خود را آغاز کرد و گفت:  این سازمان ده هزار تن قیر با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۹۲ خریداری کرده است اما به دلیل عدم پرداخت پول در زمان مقرر اکنون شهرداری با جریمه ۳۶۰ درصدی به پرداخت ۴ میلیارد تومان خسارت محکوم شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت افزود: برای روشن شدن دلیل عدم پرداخت این بدهی از سوی سازمان عمران باید هیات تحقیق و تفحص تشکیل شود تا پرداخت پول ازجیب بیت المال برای چنین مواردی جلوگیری به عمل آید.

در پایان صحبت های این عضو شورا اعضای شورا با پیشنهاد تحقیق و تفحص رای دادند.

از سدمعبر خیابات مطهری تا شهردار رفیق شورا باش

در ادامه جلسه اسماعیل حاجی پور دیگر ناطق این جلسه با تشکر از حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: ماه رمضان رو به پایان است و بهترین توشه این ماه برای پایان سال رعایت انصاف در حق دیگران است و باید کاری کنیم که اخلاق در سرلوحه کارهای ما باشد چه موافق چه مخالف باید به بیان درست عمل کنیم.

این عضو شورا در ادامه به وضعیت نابسامان خیابان مطهری شهر رشت اشاره کرد گفت: بسیاری از کسبه ها و ساکنین این خیابان با مشکل تردد مواجه هستند و همچنین کسانی که در این ناحیه مشغول کار هستند هیچ کدام بومی نبود و از اطراف استان در این خیابان فعالیت می‌کنند بارها این مسله را به شهردار گفتیم امیدوارم شهرداری اقدام مناسبی جهت رفع سد معبر در این خیابان نماید.

اسماعیل حاجی پور در ادامه به تیم داری شهرداری و وضعیت سپیدرود اشاره کرد و گفت: از شهردار می‌پرسم آیا ایشان بدون مجوز شورا می‌تواند تیمی بخرد؟ یا کدام یک از اعضای شورای شهر رشت دشمن این دو تیم است؟

وی خطاب به شهردار گفت: آقای شهردار یکبار دیگر می‌گوییم دوست و رفیق شورا  باش! چون ما می‌خواهیم با شما کار کنیم و با شما دشمن نیستیم.

رییس شورای شهر رشت در پاسخ به سوال اسماعیل حاجی پور در مورد وضعیت خیابان مطهری گفت : مکاتباتی در این خصوص با شهرداری انجام شد که شهردار در پاسخ به این وضعیت گفت که هنوز مکانی برای سامان دهی این افراد مشخص نشده است.

وی در مورد اینکه شهردار خواستار تیم داری است گفت : شهردار رشت روال قانونی را برای گرفتن تیم های این شهر طی نکرده است.

رفیعی نوده با بیان اینکه شهردار قبل از اعلام خرید باید مجوز شورا و سپس مجوز وزارت کشور را دریافت می‌کرد گفت : این اقدام شهردار سبب شد تا تیم سپیدرود در کارهای خود عقب بماند و متضرر شود.

شهربازی به مسکن مهر انتقال یابد

فرهاد شوقی از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر رشت در نطق خود از انتقال شهر بازی به مسکن مهر گفت و افزود: می‌توانیم شهربازی را با امتیازات و زمین بیشتر برای سرمایه گذار به مکان دیگری مانند مسکن مهر انتقال بدهیم که با اینکار ترافیک مرکز شهر نیز کاهش پیدا می‌کند. براساس پیشنهاد این عضو شورا از زمین فعلی شهر بازی هم می‌توان به عنوان زمین ورزشی استفاده کرد.

در ادامه جلسه امیر حسین علوی از گلایه های مردم از وضعیت روشنایی در پیاده راه فرهنگی گفت و افزود :بسیاری از مردم از تیرهای برق پیاده راه ناراضی هستند.
وی گفت: باید به دغدغه های مردم گوش دهیم و به خواسته های آنها عمل کنیم این رشت متعلق به مردمش است و ما مجری عمل کردن به خواسته هایشان هستیم.
خروج اعتراض آمیز حاج محمود

در ادامه جلسه لایحه خرید سهام بانک شهر مطرح شد که با مخالفت محمود باقری خطیباتی و ترک اعتراض گونه او از صحن علنی شورا این لایحه مسکوت ماند و جلسه با توجه به غیبت سه عضو و خارج شدن دو عضو شورا در میانه های نشست از حد نصاب خارج شود و نیمه تمام به پایان برسد.

tel final1

Share