مدیرکل کمیته امداد گیلان:

عملکرد کمیته امدادشفاف است/کمک های مردم در راستای نیتشان هزینه می شود/دو هزار زوج در شرف ازدواج تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به برخی هجمه ها علیه این نهاد در فضای مجازی گفت: کمک های مردمی با توجه به نیت خیرشان توسط این نهاد هزینه می شود و کمیته امداد امانت دار مردم و نیکوکاران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علیرضا محمدی با اشاره به راه اندازی سامانه پیامکی #۸۸۷۷*برای کمک های مردمی از فروردین ماه امسال افزود: در این سامانه که تا کنون استقبال خوبی از آن شده، نوع کمک ها برای انتخاب مردم بسته به نظر خودشان تعریف شده است.

آقای علیرضا محمدی-mohamadiوی یادآور شد: برخی هجمه ها به کمیته امداد اخیرا درباره کمک به برخی کشورهای مسلمان بوده ولی باید تاکید کنم که این کمک ها، با اختیار و نیت و انتخاب مردم در سامانه پیامکی بوده است.

محمدی اظهار کرد: شرعا و عرفا برما تکلیف است که وجوه نقدی و غیر نقدی مردم را برای هر نیتی که کمک می شود، استفاده کنیم؛ به طور مثال اگر فرد در سامانه گزینه مسکن و درمان یا صدقات را انتخاب کند، کمک های شان صرفا در همان راستا استفاده می شود.

وی با بیان اینکه گزارش عملکرد را به طور مستند می توانیم ارائه دهیم تصریح کرد: عملکرد کمیته امداد شفاف است و ما نمی توانیم خلاف نیت فرد هزینه کنیم؛ چرا که باید پاسخگو باشیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه بدنبال شهرستانی کردن و حتی محله ای کردن کمک ها هستیم، گفت: این بدان معناست که کمک ها صرفا برای همان شهرستان و یا محله ای که خیران با کمک هایی که خود انتخاب کرده اند، هزینه شود.

وی تعداد افراد تحت پوشش این نهاد را در استان ۲۲۰ هزار نفر عنوان و تصریح کرد: بخشی از این افراد تحت پوشش ایتام و محسنین (بد سرپرست) هستند.

محمدی تعداد ایتام تحت پوشش را پنج هزار نفر و محسنین را ۱۴ هزار نفر عنوان و بیان کرد: همچنین دو هزار زوج در شرف ازدواج تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که جهیزیه آن ها باید تامین شود.

وی با بیان اینکه سرانه ای که در حال حاضر ایتام دریافت می کنند، مطلوب نیست، تصریح کرد: اگر کمک ها بیشتر شود، می توانیم برای آتیه این ایتام و محسنین برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان خاطرنشان کرد: خیران می توانند پیگیر باشند و اثرات کمک های خود را نیز به صورت عینی مشاهده کنند.

وی یکی از اشکالات کمک های مستقیم مردم را به کسانی که اظهار نیازمندی می کنند، عدم تشخیص بر واقعی بودن اظهارات آنها دانست و گفت: کمیته امداد دارای بانک اطلاعاتی است که تمامی مشخصات ، محل سکونت و نیازمندی افراد در آن ها مشخص است و خیران هم پس از انجام کمک های شان شخصا می توانند مراجعه کنند تا از دریافت آن کمک ها برای افراد نیازمندمطمئن شوند.

محمدی با درخواست از مردم برای کمک بیش از پیش به محرومان جامعه وبا اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان افزود: این ماه معنوی، فرصت مناسبی است که مردم برای بهره مندشدن بیشتر از فیوضات این ایام به محرومان و مستضعفان جامعه کمک بیشتری کنند که در همین راستا، کمیته امداد گیلان برنامه هایی را برای این ماه مبارک برای کمک به محرومان و نیازمندان استان پیش بینی کرده است.

وی از توزیع ۵۰ هزار کیسه همیان مولا بین نیازمندان در استان خبر داد و گفت: خیران کمک های غیر نقدی خود را در این بسته ها گذارده که در کوتاه ترین زمان در اختیار نیازمندان قرار داده می شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان افزود: همچنین قبوض بهادار به ارزش ۶۸۸ میلیون تومان برای دریافت کمک های مردمی بین اقشار مختلف و اصناف توزیع شده است.

وی برنامه های امسال کمیته امداد گیلان را مسجد محوری دانست و گفت: مبلغان در زمینه کمک به نیازمندان در مساجد سخنرانی و برنامه دارند.

محمدی اظهار کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی و نذری در میادین شهرستان های استان و پهن کردن سفره افطار برای ایتام توسط برخی مساجد، تالارها و رستوران ها از دیگر برنامه های این اداره کل در ماه مبارک رمضان است.

۱۲۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند.

tel final1

Share