دکتر محمدتقی یونسی رستمی

آقای رفیعی لطفا بفرمایید کدام کشور قاره اروپا مشابهت هایی با گیلان دارد؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دکتر محمدتقی یونسی رستمی گفت: حضرت حجه الاسلام والمسلمین رفیعی در فضای مجازی متنی به نقل از حضرت عالی خواندم و متأسف شدم امیدوارم که عین آن متن از شما نباشد و آن را اصلاح فرمایید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از همای گیلان ،دکترمحمدتقی یونسی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به اظهارات مشمئز کننده حجت الاسلام رفیعی خطاب به مردم گیلان نوشت:images-2

حضرت حجه الاسلام والمسلمین رفیعی در فضای مجازی متنی به نقل از حضرت عالی خواندم و متأسف شدم امیدوارم که عین آن متن از شما نباشد و آن را اصلاح فرمایید، بعنوان شهروندی که بیست و اندی سال در گیلان زندگی می کنم لازم دانسته ام تا درباره ی گلایه ی جنابعالی از حجاب خانم های گیلانی و مقایسه و یا تشابه حجاب در گیلان و اروپا نکاتی را به شما متذکر گردم :

۱. شاید ندانید اولین سلسه ای که نظام حکومتی اش را بر اساس مذهب شیعه استوار ساخت فرزندان برومند گیلان ( آل بویه) بودند، معزالدوله در ۳۵۲ ه.ق برای اولین بار به مناسبت پاسداشت مقام امام حسین (ع) وکربلاییان روز عاشورا را تعطیل رسمی اعلام کرد، برخی از شعائر امروزین، تاسوعا و عاشورا یادگار آن سلسله ی گیلانی است.
۲. لطفاً بدانید شیخ صفی الدین اردبیلی که سلسله ی صفویه به او منسوب است از حمایت های فکری و معنوی و سپس خونی شیخ زاهد گیلانی برخوردار بود و شاه اسماعیل صفوی نیز با حمایت مردم لاهیجان و گیلان قیام خود را آغاز کرد و در ۹۰۷ ه.ق حکومت شیعه ی صفوی را پایه گذاری نمود.
وجود مقابر امام زادگان شریف در رشت، آستانه اشرفیه و دیگر نقاط استان دلالت بر ریشه ی علاقمندی و عشق مردم این خطه به اهل بیت داشته و دارد.
۴. حتما می دانید گیلان زادگاه مرجع عارف سالک آیت الله بهجت است. و این سرزمین علما، شهدا و استادانی بزرگ چون: احسان بخش، امینیان، قلی پور، املاکی، معین، سمیعی و…را تربیت کرده است، گیلان از دیرباز نماد فرهنگی ایران است.
۵. شاید بدانید میرزا کوچک جنگلی که اندیشه اتحاد اسلام را مطرح کرد، گیلانی است و صدای آزادی خواهی دینی او هنوز در گیلان به گوش می رسد.
۶. گیلانیان در جبهه های جنگ بیش از ۸ هزارشهید و ۱۸ شهید مدافع حرم تحویل انقلاب اسلامی نکردند که نوامیسشان توسط جنابعالی _ که نمی دانم برای وعظ دینی و یا مسافرت به استان تشریف آورده بودید_ به طعنه و تمسخر با اروپاییان مقایسه شوند.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی
من فاقد تمکن مالی هستم که در اروپا گشت و گذار کنم اگر حضرت عالی با لطف خداوند با هزینه ی شخصی و یا تبلیغ آموزه های دینی و انقلابی به آن قاره سفر کرده اید، لطفا اعلام بفرمایید در کدام کشور آن قاره مشابهت های فوق را با گیلان عزیز ملاحظه فرمودید.
ما گیلانیان مهمان نوازیم و دل دریایی مان به گونه ای است که طعنه ها بشنویم ولی ببخشیم. انتظار دارم که جنابعالی که انسانی اندیشمند ومتدین هستید نسبت به اصلاح فرمایشاتتان _ آنگونه که منتشر شد_اصلاح بفرمایید.

tel final1

Share