مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

گشت ویژه حفاظت از اراضی با همکاری نیروی انتظامی در گیلان راه اندازی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،خاوری گفت:بزودی گشت ویژه حفاظت از اراضی با همکاری نیروی انتظامی در گیلان راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان ،یگان حفاظت از اراضی ملکی دولت با نمایندگی وزارت راه وشهرسازی در استان گیلان فعالیت خود را آغاز می نماید.

khavari_2016-02-04_16-19-45مدیرکل راه و شهرسازی گیلان دراین باره گفت: تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت و سازهای بی‌رویه، تصرفات غیرقانونی و زمین‌خواری موضوعاتی هستند که سلامت جامعه و منابع پایه کشور را با تهدیدهای جدی مواجه کرده است این امر وزارت راه وشهرسازی را بران داشت تا با همکاری نهادهای دولتی وقضایی نظارت بر اراضی ملی وحفاظت از آنها را بطور ویژه در دستور کار قرار دهد که این امر با تشکیل یگانهای حفاظت از اراضی موصوف در سراسر کشور محقق می شود و این یگان ها در تمامی استانها فعالیت خود را آغاز می نمایند ودراستان گیلان نیز این طرح بزودی راه اندازی می شود.
وی تصریح کرد: با تشکیل یگان حفاظت، نیروهای یگان هم امکان مسلح شدن را دارند و هم ضابط خاص قضایی هستند وبا حضور و گشت زنی مستمر و استفاده از امکانات تکنولوژی روز، امکان تصرف غیر قانونی املاک و اراضی ملی به حداقل خواهد رسید.
وی گفت: تاکنون حفاظت از اراضی از طریق پرسنل اداری انجام می گرفت که با راه اندازی این یگانها وتلفیق نیروهای حفاظتی، حراست از اراضی قوت بیشتری می گیرد ودر استان گیلان سرهنگ نظمی به عنوان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان منظور وبزودی معرفی می شود.
پیش از اجرای این طرح اگر گزارشی در خصوص اراضی ملی و تصرفات آنها به ارگانی ارائه می شد در صورتی که گزارش در حوزه اختیارات ارگان مربوطه نبود بی اثر می ماند اما امروز هریک از نهادهای متولی امر اراضی و حفاظت از منافع ملی دارای یگان مشابه بوده و با مجوز های قضایی لازم که به آنها داده شده است می توانند گزارش های واصله را پیگیری وبا اختیاراتی که در جایگاه ضابط قضایی دارند به سرانجام برسانند.
مدیر کل راه وشهرسازی گیلان در ادامه افزود:مردم عزیز می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع ونشانی وقوع تخلف را به شماره پیامک ۱۰۰۰۰۰۱۴۱اطلاع رسانی نمایند.

tel final1

Share