در حاشیه نمایشگاه نفت و گاز

مدیرعامل شرکت نفت خزر: قطعا سایت پشتیبانی میدان نفتی سردار جنگل در شهرستان رودسر احداث می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل شرکت نفت خزر با اشاره به اینکه در میدان سردار جنگل چند صد میلیون دلار سرمایه گذاری می شود گفت : پس از توافق نهایی و شروع کار سرمایه گذار در مدت ۳ تا ۵ سال می توانیم به نتایج مطلوب در زمینه تولید نفت برسیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان و مدیرعامل شرکت نفت خزر در مورد فعالیتهای این شرکت در رودسر در حاشیه برپایی بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران  گفتگو کردند.۱۵۳۹adb2-937d-457b-8ecf-121bb94dac24

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ مدیرعامل شرکت نفت خزر در پایان این نشست به خبرنگاران گفت : شهرستان رودسر بهترین منطقه در جنوب دریای خزر به منظور پشتیبانی از فعالیتهای توسعه میدان سردارجنگل است .

فرهنگ خطیبی  به پتانسیل بالای میدان نفتی سردار جنگل در حوزه نفتی خزر اشاره کرد و گفت: قطعا پس از توافق با سرمایه گذاران خارجی ،به لحاظ قابلیتهای فنی و تولیدی سایت پشتیبانی میدان نفتی سردار جنگل در شهرستان  رودسر  ساخته می شود.

وی افزود :فاصله مناسب رودسر از این میدان نفتی موقعیت این شهرستان را در غرب دریای خزر متمایز کرده است .

مدیرعامل شرکت نفت خزر با اشاره به اینکه در میدان سردار جنگل چند صد میلیون دلار سرمایه گذاری می شود گفت : پس از توافق نهایی و شروع کار سرمایه گذار در مدت ۳ تا ۵ سال می توانیم به نتایج مطلوب در زمینه تولید نفت برسیم.

وی افزود: به دلیل اینکه نفت ارزان قیمت به صورت فراوان در جنوب کشور قابل دسترس است در جنوب خزر در حوزه نفتی کم کار شده است اما پس از اینکه ما در این منطقه ۸ ساختار بزرگ و کوچک را شناسایی کردیم در میان این ساختارها  پروژه سردار جنگل یک پروژ مهم ملی از لحاظ قابلیتهای هیدروکربنی و حاکمیتی برای کشور محسوب می شود و پروژه ای تعطیل پذیر نیست .

گفتنی است میدان نفت و گاز سردار جنگل رودسر نخستین ساختاری است که در خزر شرکت نفت خزر در آن اقدام به حفاری نمود و صنعت نفت کشور در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ برای اولین بار موفق به کشف نفت در دریای خزر گردید. این میدان حاوی دو میلیارد بشکه نفت درجاست که حداقل میزان ۵۰۰ میلیون بشکه از این مقدار قابل برداشت است

.همچنین در سال ۱۳۹۳ با انجام عملیات حفاری دومین چاه میدان سردار جنگل رودسر کشف شد.

نزدیکی به حوزه های نفتی، شبکه های انتقال نفت و تأسیسات زیربنایی، فاصله از گسل های اصلی زلزله خیز و نزدیکی به مناطق صنعتی از جمله دلایل انتخاب رودسر برای ساخت این سایت پشتیبانی عنوان شده است.

tel final1

Share