مدیر کل آموزش و پرورش گیلان

برگزاری یادواره شهدا بزرگترین درس برای آشنایی با دفاع مقدس برای دانش آموزان است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حاجتی گفت:برگزاری یادواره شهدا در مدارس گیلان بزرگترین درس برای آشنایی با دفاع مقدس برای دانش آموزان است .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حاجتی گفت:برگزاری یادواره شهدا در مدارس گیلان بزرگترین درس برای آشنایی با دفاع مقدس برای دانش آموزان است .

photo_2016-05-01_19-23-38 به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, مدیر کل آموزش و پرورش در مراسم اجلاسیه شهدای فرهنگی نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان در میدان شهدای ذهاب این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: یاد و خاطره ۱۵۶ معلم شهید و ۸۵۰ دانش‌آموز شهید‌ گیلان را گرامی می‌داریم.

مهدی حاجتی با اشاره به هفته گرامیداشت مقام معلم، افزود: معلمان با کلام، استدلال، فکر و اندیشه خود وجود دانش‌آموزان و دانشجویان، طلاب متفکر و… را سیراب می‌کنند.

وی با بیان اینکه معرفت اجلاس فرهنگیان به ما درس فداکاری و ایثار می‌دهد، گفت: برگزاری این کنگره از تیر ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که اجرای ۹۰ برنامه و ۵۰۰ یادواره شهدا نیز در مدارسی که مزین به‌نام شهداست برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان رویکرد کنگره مذکور را فرهنگی خواند و افزود :نخستین اجلاس کنگره ملی هشت هزار شهید با رویکرد فرهنگی و با اهدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان با سیره انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس برگزار شده است.

وی دیدار با خانواده معظم شهدا، معرفی جلوه‌های زیبا و باشکوه در وصیتنامه ۱۵۰ شهید را از جمله اقدام‌ها ذکر کرد و یادآور شد: فراخوان مقاله مربوط به دفاع مقدس با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و تحلیل تاریخی دفاع مقدس، بازدید از مناطق جنگی در قالب راهیان نور از دیگر برنامه‌ها بوده است.

مهدی حاجتی شهادت را بالاترین مقام انسانی دانست وافزود: تمام این اقدام‌ها به برکت خون شهدا است و شهادت، رسیدن به کمال زندگی انسان‌هاست.

در این اجلاس از خانواده های شهدا معلم و دانش آموز تقدیر شد.

tel final1

Share