رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبرداد

پارک علم و فناوری گیلان در قزاقستان کارخانه تولید خمیر کاغذ احداث می کنند/طراحی حصار الکتریکی و تولید گوشت مرغ بدون استفاده از آنتی‌بیوتیک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس پارک علم و فناوری گیلان از انعقاد قرارداد احداث کارخانه تولید خمیر کاغذ با استفاده از توانمندی‌های این پارک در کشور قزاقستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،مجید متقی‌طلب عصر امروز در جلسه شورای کشاورزی گیلان با اشاره به قابلیت‌های پارک علم و فناوری استان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در بخش کشاورزی اظهار کرد: احداث کارخانه تولید خمیر کاغذ از کاه و کلش برنج در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی تاثیرگذار است.

motagh0talab-umbnail.phpوی به راه‌اندازی کارخانه مذکور در شهرستان صومعه‌سرا اشاره کرد و افزود: کارخانه تولید خمیر کاغذ از ضایعات محصولات کشاورزی با استفاده از دانش داخلی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

متقی‌طلب با بیان اینکه پس از افتتاح کارخانه تولید خمیر کاغذ از پسماند محصولات کشاورزی گروه‌ها و افراد مختلف از استان‌ها و خارج از کشور از این کارخانه بازدید کردند، تصریح کرد: چهار قرارداد ساخت کارخانه در دیگر استان‌ها از جمله مازندران و یک کارخانه در کشور قزاقستان را منعقد کردیم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، کشور قزاقستان را به دلیل تولید محصولات کشاورزی دارای پسماند در این عرصه دانست و بیان کرد: تفاهمنامه قرارداد اولیه ساخت کارخانه تولید خمیر کاغذ از ضایعات محصولات کشاورزی منعقد شده و در تلاش هستیم این کارخانه را احداث کنیم.

وی به وضعیت تولید گوشت مرغ در گیلان اشاره کرد و گفت: تولید گوشت مرغ بدون استفاده از آنتی‌بیوتیک در بسیاری از کشورها آغاز شده و به جای آن از پروبیوتیک استفاده می‌کنند.

متقی‌طلب با اشاره به اینکه تولید پروبیوتیک در استان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: امکان صدور پروبیوتیک تولید شده در گیلان به خارج از استان وجود دارد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان به راه‌اندازی خط تولید پروبیوتیک در مرکز نیمه صنعتی فشتام اشاره کرد و یادآور شد: راه‌اندازی خط تولید مذکور ظرفیت خوبی برای استان ایجاد کرده است.

وی از طراحی حصار الکتریکی در پارک علم و فناوری گیلان خبر داد و اظهار کرد: حصار مذکور برای جلوگیری از ورود احشام به مزارع در شهرستان شفت آزمون شده است ضمن اینکه حصار الکترونیکی کاربردهای دیگری دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

متقی‌طلب تولید جلبک را از دیگر اقدام‌های انجام شده در پارک علم و فناوری گیلان برشمرد و بیان کرد: جلبک تولید شده به عنوان مکمل غذایی برای ماهی در برخی از استخرهای گیلان آزمون شده و بنا به اظهار پرورش دهندگان ماهی بسیار راضی‌کننده است.

tel final1

Share