استاندار گیلان در ستاد اجرایی خدمات سفر استان

پیاده راه فرهنگی رشت یازدهم فروردین با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در ستاد اجرایی خدمات سفر استان از ورود حدود ۵۰۰ هزار خودرو تا روز گذشته به گیلان خبر داد و افزود: این حجم از ورود مسافران به گیلان علی رغم نامساعد بودن هوا نشان از آن است که در روزهای آتی مسافرین بیشتری به گیلان سفر خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ،استاندار گیلان در ستاد اجرایی خدمات سفر استان  از ورود حدود ۵۰۰ هزار خودرو تا روز گذشته به گیلان خبر داد و افزود: این حجم از ورود مسافران به گیلان علی رغم نامساعد بودن هوا نشان از آن است که در روزهای آتی مسافرین بیشتری به گیلان سفر خواهند کرد.

IMG_4535محمد علی نجفی در این نشست با بیان اینکه مرخصی مدیران دستگاههای اجرایی  تا پایان تعطیلات لغو است افزود باید شرایطی را فراهم کنیم تا مسافران با آرامش خاطر وارد استان شوند.

وی به ورود بیش از  ۵۰۰ هزار خودرو در ایام تعطیلات تا پایان روز سوم به گیلان اشاره کرد و گفت: نوروز امسال تلفات جاده‌ای ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان کاهش داشته است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بیشترین تلفات جاده‌ای مربوط به موتورسواران و عابران پیاده است، خاطرنشان کرد: اقدام‌های جدی‌تری باید در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای در استان انجام شود.

نجفی به رتبه نخست گیلان در اجرای ترومای جاده‌ای در کشور اشاره کرد و یادآور شد: می‌توانیم با اجرایی کردن برخی از برنامه‌ها جزو استان‌های دارای کاهش تلفات جاده‌ای باشیم.

نجفی همچنین اجرای طرح های آرامش بهاری و گیلان مطهر را مثبت ارزیابی کرد و از تلاش تمامی دست اندر کاران برگزاری طرح های نوروزی بسیج، نیروی انتظامی و دستگاههای اجرایی قدردانی کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایط امروزی درآمد سرانه فرهنگیان  و هزینه های مهمان پذیری بخش خصوصی، اسکان فرهنگیان در مدارس امری اجتناب ناپذیر است.IMG_4550

نجفی با بیان اینکه  همه باید تلاش کنیم تا درآمد سرانه مردم بالا رفته و گردشگری افزایش یابد اظهار داشت: به امید روزی که مجموعه های اقامتی دولتی خارج شود و بخش خصوصی، مهمان دار و مهمان پذیر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اجرای پیاده راه سازی فرهنگی رشت را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: اجرای این طرح مورد تایید وزارت راه و شهرسازی بوده و به یاری خداوند در یازدهم فروردین با حضور وزیر راه و شهرسازی این پروژه را افتتاح خواهیم کرد.

وی با قدردانی از صبر و همکاری بازاریان و بخش خصوصی در روند اجرای این پروژه اظهار داشت: امیدواریم رشت با اجرای چنین طرح هایی به  عنوان مرکز گردشگری مطرح گردد.

استاندار گیلان گفت: اعتقاد داریم اگر کاری در استان و کشور باید شکل گیرد باید با حضور بخش خصوصی باشد و تلاش می کنیم تا با حضور بیشتر بخش خصوصی شاهد توسعه بیشتر استان و کشور باشیم.

tel final1

Share