در نشست خبری اعضای شورا عنوان شد

رسولی:توسعه پیاده راه، سلامت عمومی و نشاط اجتماعی به دنبال دارد/نیکومنش:ساختمان‌های قدیمی و فرسوده زگیل شهر هستند/جلسات شورا در سال جدید سر وقت آغازمی شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مظفر نیکومنش گفت: درپی آن هستیم تا ساختمان‌های قدیمی و فرسوده مرکز شهر که مانند زگیل شهر هستند به نگین شهر تبدیل شوند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری اعضای شورای شهر رشت با اصحاب رسانه استان گیلان برگزار شد.

توسعه پیاده راه، سلامت عمومی و نشاط اجتماعی به دنبال داردshora-CCCC

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در نشست خبری شورای شهر رشت در پاسخ به سوالی در خصوص نقش شورای شهر در توسعه پایدار شهری ۴ محور مهم توسعه پایدار را محیط زیست،فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: بعد سیاسی یا حاکمیتی نیز همیشه در کنار ۴ بعد حضور دارد.

رسولی یکی از سیاست‌های محوری این حوزه را توسعه سیستم ‌های پیاده راه دانست و گفت:ایجاد پل ‌های عابرپیاده وتوسعه پیاده راه دراین راستا مورد هدف قرارگرفته است.این کار سلامت عمومی،نشاط اجتماعی و حفظ محیط زیست را به دنبال دارد.

ساختمان‌های قدیمی و فرسوده زگیل شهر هستند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در نشست خبری شورای شهر رشت در مورد اقدامات انجام شده در مورد تماشاخانه و تئا‌تر شهر گفت : از سال ۹۳ اقداماتی در مورد تملک تماشاخانه سابق انجام شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

مظفر نیکومنش افزود: درپی آن هستیم تا ساختمان‌های قدیمی و فرسوده مرکز شهر که مانند زگیل شهر هستند به نگین شهر تبدیل شوند.

شورای شهر با صداوسیما هیچ قراردادی ندارد

در این نشست سوال درباره هزینه پخش برنامه تلویزیونی «امی گیلان»که از شبکه باران در ایام نوروز که در معرفی خدمات شهرداری روز آنتن رفت را رفیعی و علوی پاسخ دادند.

رفیعی گفت : شورای شهر با صداوسیما هیچ قراردادی ندارد.شهرداری در لایحه بودجه سالانه نیز برای قرارداد با صداوسیما ۴ میلیارد درخواست کرده است اما شورا با اینکار موافقت نکرده است.

علوی رئیس کمیسیون برنامه بودجه هم بابیان اینکه در سال اول شورای شهر برای پوشش برنامه‌های شهرداری قرارداد ۳۰۰ میلیونی با صدا و سیما منعقد شده گفت: درحال حاضر نیز تفاهمنامه ای امضاشده اما قرارداد نهایی آن منعقد نشد.

‘گفتنی است در این جلسه خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به تاخیر جلسات شورای شهر از رئیس شورای شهر درخواست کرد که در سال جدید جلسات سر وقت آغاز شود و همچنین نحوه اطلاع رسانی به خبرنگاران در مورد زمان و روز برگزاری جلسات توسط روابط عمومی شورا سازماندهی شود که رفیعی نوده رییس شورای شهر رشت قول داد در سال جدید جلسات سر وقت تشکیل شده و همچنین نحوه اطلاع رسانی به خبرنگاران منسجم تر شود.

tel final1

Share