مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خبرداد

برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی در بقعه مطهر خواهر امام رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی و اساتید دانشگاهی در بقعه فاطمه اخری(س) رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس،مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی و اساتید دانشگاهی در بقعه فاطمه اخری(س) رشت خبر داد.

IMG12470822حجت‌الاسلام ولی عادلی با تبریک فرارسیدن ماه پرفیض رجب، اظهار کرد: رجب از ماه‌های مقرب خداوند است.

وی با اشاره به برپایی مراسم اعتکاف در بقاع متبرکه گیلان، تصریح کرد: اوقاف گیلان میزبان اعتکاف دانشجویی و اساتید دانشگاهی در حرم مطهر فاطمه اخری(س) و بقعه آقا سید عباس و اسماعیل ساغری‌سازان رشت است.

مدیرعامل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: اعتکاف دانشجویان پسر و اساتید مرد در بقعه خواهر امام(س) و اعتکاف دانشجویان دختر و اساتید زن در بقعه آقاسید عباس و اسماعیل ساغری‌سازان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در مراسم اعتکاف مذکور حدود ۲۰۰ نفر دانشجو و اساتید زن و ۲۰۰ نفر دانشجو و اساتید مرد شرکت می‌کنند، تصریح کرد: از دانشجویان و اساتیدی که توانایی مالی دارند هر نفر ۲۵ هزار تومان برای تأمین غذای افطار و سحر ایام اعتکاف دریافت می‌شود.

عادلی اضافه کرد: از دانشجویانی که توانایی پرداخت هزینه مذکور را ندارند مبلغی دریافت نمی‌شود و اوقاف گیلان هزینه غذای افطار و سحر آنها را پرداخت می‌کند.

وی به اجرای برنامه‌های معنوی و مذهبی در طول برگزاری مراسم اعتکاف اشاره کرد و یادآور شد: در مدت اعتکاف برنامه‌های مذهبی و معنوی ویژه‌ای با مشارکت و همکاری بسیج دانشجویی و بسیج اساتید گیلان در بقعه فاطمه اخری(س) و بقعه آقاسید عباس و اسماعیل رشت برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تأکید بر نقش اعتکاف در تطهیر روح و جان انسان‌ها، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام و انقلاب با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای و جنگ نرم قصد نابودی ارزش‌های اسلامی و انقلابی را دارند مراسم معنوی اعتکاف راهی برای مقابله با اهداف شوم آنها است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان با حمایت‌های همه‌جانبه خود از برگزاری چنین برنامه‌هایی در حفظ و تحقق آرمان‌های اسلام ناب محمدی(ص) و انقلاب اسلامی ایران بکوشند.

tel final1

Share