در هشتاد و پنجمین جلسه کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری

بررسی ناتمام برون‌سپاری خدمات شهرسازی در رشت / عباس صابر مامور بررسی تخصصی لایحه شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اعضای کمیسیون بهداشت تصمیم گرفتند عباس صابر با توجه به اینکه حوزه عمران و شهرسازی و نظام مهندسی اشراف کامل دارد این لایحه را بررسی کرده و به کمیسیون ارایه دهد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در هشتاد و پنجمین جلسه کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت لایحه برون سازی خدمات شهرسازی و واگذاری آن به بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت .

-_-۱۷به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , در این جلسه ابتدا فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون گفت : این لایحه در بهمن ماه سال گذشته پس از بررسی به  کمیسیون بهداشت و  محیط زیست ارسال شد . در راستای  اصل ۴۴ قانون اساسی قانون گذاری و واگذاری دستگاها از طریق پیشخوان دولت با هدف تسریع ، تکریم و رضایت مندی شهروندان و کاهش سفرهای های غیر ضروری مطرح شده است.

برای دفاع از این لایحه ، نوروزی معاون شهرسازی شهرداری رشت طی سخنانی در مورد نقاط قوت و پیشرفت شهر با اجرایی شدن این طرح پرداخت.

نوروزی با بیان اینکه این طرح میتواند انواع خدمات شهرسازی اعم از صدور استعلامات ، صدور پروانه ساخت ، صدور مفاصا حساب  را برعهده بگیرد گفت : با  اجرای این طرح بسیاری از مراجعات مردمی که به شهرداری می شود کم خواهد شد و شهرداری فقط نقش نظارتی خواهد داشت  که این مسئله سبب کم شدن هزینه در وقت و تسریع کار خواهد شد.

مشاور بررسی پروژه لایحه برون‌سپاری خدمات شهرسازی شهرداری رشت به دفاتر فنی و مهندسی کارگزاری و پیشخوان دولت نیز در جلسه مذکور گفت : ۷۰ درصد از مراجعات مردم در بدنه دولت به شهرداری‌ها است.

علی شیرازی افزود: بیشترین دلیل مراجعه به شهرداری‌ها برای امور شهرسازی بوده و این موضوع به خاطر نارضایتی‌ها ، درخواست و مطالبات مردم است.

وی روش‌های سنتی و دستی در ارائه خدمات شهرسازی را وقت‌گیر دانست و خاطرنشان کرد: یکی از دلایل نارضایتی مردم عدم دقت در پاسخگویی بوده و تحقیقات نشان می‌دهد که خدمات شهرداری یک بخش از حلقه خدماتی مورد نیاز در امور شهرسازی است.

این مسئول با اشاره به اینکه در لایحه مذکور خدمات به صورت خودکار ورود می‌کند، یادآور شد: در اوایل مهر ماه امسال برنامه خودکارسازی خدمات شهرداری رشت در این بخش به اتمام می‌رسد و پس از آن برون‌سپاری انجام می‌شود.

عباس صابر مامور بررسی تخصصی لایحه شد

حاجی پور عضو شورای اسلامی و عضو کمسیون بهداشت هم با بیان این که صدور پروانه ساخت بر عهده شهرداری است گفت : این لایحه باید به صورت آزمایشی در شهر اجرا شود تا نقاط قوت و ضعف آن را بشناسیم و بعد بتوانیم در کل شهر اعمال کنیم.

عضو شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت افزود : تمام تلاش ما برای رفاه حال شهروندان است و باید کاری را که می خواهیم انجام دهیم بسیار دقیق و با مطالعه باشد نه اینکه شروع کنیم و بعد در حین کار آزمون و خطا انجام دهیم که این امر خود سبب سرگردانی مردم می شود .

نیکومنش عضو دیگر شورا با بیان اینکه بیشتر مناطق شهر رشت دارای زمین های نسقی هستند گفت : در بیشتر مناطق که سر می زنیم می بینیم  که چندین ساختمان ساخته شده است که از این میزان فقط یک یا دو مورد آن به کمسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شده ، این ساخت سازهای بی رویه و بدون نظارت رابطه مستقیم با جان و سلامت مردم دارد که باید بیشتر در این زمینه دقت کنیم.

در پایان

tel final1

Share