رئیس هیأت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید

عده‌ای در داخل و خارج مجلس نمی‌خواهند تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به نتیجه برسد/هیأت رئیسه مجلس پاسخ‌گوی توقف رسیدگی به این گزارش باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خجسته از مبارزه با مفاسد اقتصادی به عنوان اولویت کاری پس از رسیدگی به موضوع معیشت مردم نام برد و افزود: برای مردم جای سؤال است که چرا عده‌ای در این باره سکوت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از فارس، احمد خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از دستگاه‌ها و نهادها به عنوان یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی جایگاه قانونی لازم را ندارد، گفت: تحقیق و تفحص امری بی‌ضابطه است و در این ۳۶ سال سازوکار قانونی برای آن معین نشده است.shahid-bonyad

وی فقدان چارچوب مدون برای امر تحقیق و تفحص از نهادها و دستگاه‌ها را موجب رها کردن آن از سوی نمایندگان در ادوار مختلف مجلس برشمرد و اظهار داشت: ما برنامه‌ای نوشته و تقدیم ریاست مجلس کرده‌ایم تا تحقیق و تفحص که یکی از ابزارهای قانونی در اختیار مجلس شورای اسلامی است به صورت بازی در نیاید که چند روز و چند هفته‌ای راجع به آن هیاهو و جنجال شود و بعد از آن به فراموشی سپرده شود.

تحقیق و تفحص امری بی‌ضابطه است و در این ۳۶ سال سازوکار قانونی برای آن معین نشده است.
خجسته گفت: پیش‌نویسی که ما تقدیم رئیس مجلس کرده‌ایم بعدها به صورت طرحی جهت اصلاح آیین‌نامه به هیأت رئیسه تقدیم خواهد شد.

وی بهترین تحقیق و تفحص‌های صورت گرفته در طول چند سال اخیر در مجلس را تحقیق و تفحص از استانداری‌ تهران و تحقیق و تفحص از تشکیلات اقتصادی بنیاد شهید عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون موضوع تحقیق و تفحص از تشکیلات اقتصادی بنیاد شهید را متوقف کرده‌اند و هیأت رئیسه مجلس باید پاسخگوی آن باشد چرا که ما آن را به پایان رسانده و به این هیأت تقدیم کردیم.

*عده‌ای در داخل و خارج مجلس نمی‌خواهند تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به نتیجه برسد

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عده‌ای در داخل و خارج مجلس نمی‌خواهند این تحقیق و تفحص به نتیجه برسد، گفت: ما از ارتباطات این مخالفان در داخل و خارج مجلس با این پرونده بی‌اطلاعیم.

وی تصریح کرد: در صورتی که هیأت رئیسه به این پرونده رسیدگی نکند من مجدداً در مجلس نطق کرده و راجع به آن سخن خواهم گفت چرا که جزو مطالبات مردم است و اگر ما این گونه گزارش‌ها را به سرانجام برسانیم مقاصد اقتصادی در کشور به حداقل می‌رسد.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید انقلاب اسلامی از مبارزه با مفاسد اقتصادی به عنوان اولویت کاری پس از رسیدگی به موضوع معیشت مردم نام برد و افزود: برای مردم جای سؤال است که چرا عده‌ای در این باره سکوت کرده‌اند.

خجسته در یکی از نطق‌های میان‌دستور خود در مجلس درباره تحقیق و تفحص از بنیاد شهید عنوان کرده بود که در این تحقیق و تفحص ۴۵ کارشناس و خبره از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و بانک ملی کار کردند و ۳۰ هزار برگ سند به دست آوردند و بیشتر از ۱۱۰ هزار ساعت کاری فعالیت کردند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحمل فشارهای سنگین سیاسی در حین تهیه این گزارش گفته بود: «عوامل و موانع نگذاشت به هدفمان برسیم و متاسفانه در جلسه ۲۴ آبان که در رسانه‌ها اعلام کرده بودیم و همه منتظر بودند کسانی که باید شرکت می‌کردند، حضور پیدا نکردند و بنا بود که ما در آن جلسه تصویب کنیم و در صحن علنی مجلس قرائت شود، اما نشد».

tel final1

Share