رئیس ستاد انتخابات استان گیلان

تضمین کننده رأی مردم هستیم/رأی تک تک مردم در سرنوشت کشور اثرگذار است/بداخلاقی ها در فضای مجازی کاری ناپسند است/فعالیت های تبلیغاتی نامزدها از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ممنوع است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: هر کس در عرصه انتخابات حضور دارد و از سوی شورای نگهبان تایید شده، در واقع مورد تایید نظام اسلامی است و ما به عنوان مجریان برگزاری انتخابات، تضمین کننده رأی مردم هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ،رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: هر کس در عرصه انتخابات حضور دارد و از سوی شورای نگهبان تایید شده، در واقع مورد تایید نظام اسلامی است و ما به عنوان مجریان برگزاری انتخابات، تضمین کننده رأی مردم هستیم.

ahmadipoor_2016-02-18_17-19-08محمد احمدی پور روز سه شنبه  در ستاد انتخابات استان گیلان، با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخاباتی باشکوه و پرشور اظهار کرد: رأی تک تک مردم در سرنوشت کشور اثرگذار است و سرمایه اجتماعی هر کشوری از طریق جلب اعتماد عمومی و مشارکت در انتخابات، ظهور و بروز می یابد ضمن آنکه انتخابات می تواند در کنار سیاست خارجی، زمینه ساز تقویت اقتدار ملی باشد.

وی به برخی بداخلاقی ها در فضای مجازی اشاره کرد و آن را کاری ناپسندی در فضای رسانه ای و مجازی دانست و تصریح کرد: هرچند که این بداخلاقی ها اندک هستند اما با این وجود، تلاش ستاد انتخابات استان این است که این فضای تخریب را به حداقل برساند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان، در مجموع وضعیت در استان را خوب و مناسب ارزیابی و اضافه کرد: فعالان عرصه های رسانه ای و مجازی استان از قبیل روزنامه ها، هفته نامه ها، ماهنامه ها و فضای مجازی تلاش کنند که از بداخلاقی ها هرچند اندک، خودداری شود تا رقابت ها در فضایی سالم انجام شود.

احمدی پور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری گفت: هرکسی که در حال حاضر در عرصه انتخابات حضور دارد و از سوی شورای نگهبان تایید شده، در واقع مورد تایید ارکان نظام است و برچسب و تهمت زدن به او، کاری ناپسند شمرده می شود.

وی یادآور شد: مردم به هر جریانی که در انتخابات حضور دارند، رأی دهند، مورد تایید و قبول نظام اسلامی است و همگان باید به انتخاب مردم احترام بگذارند.

احمدی پور گفت: به عنوان مجریان برگزاری انتخابات، تضمین می کنیم که رأی مردم را با دقت تمام، حفظ و آنچه مردم رأی می دهند، از صندوق ها بیرون بیاید.

وی تصریح کرد: با توجه به سازماندهی انجام شده و ساز و کارهای موجود در برگزاری انتخابات، امکان تخلف در انتخابات غیرممکن است.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان خاطرنشان کرد: شور رقابت های انتخاباتی، نشان می دهد که مردم نظام اسلامی را دوست دارند و در تعیین سرنوشت خویش شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات ۲۳ فرایند دارد و آخرین مرحله آن شمارش آراء در شعبه ها بصورت دستی است، گفت: امسال دستگاه تشخیص احراز هویت در صندوق های اخذ رأی مستقر می شود و اگر کسی جای دیگری رأی داده باشند، از طریق کارت ملی، شناسایی شده و از دو بار رأی دادن او جلوگیری می شود.

به گفته احمدی پور، علاوه بر تدابیر اندیشیده شده برای حفظ امنیت انتخابات، هر داوطلب می تواند در هر صندوق، یک نفر نماینده داشته باشند تا ناظر بر نحوه رأی گیری و شمارش آرا باشد.

وی عرصه رقابتی مجلس خبرگان رهبری در استان را فضایی مناسبی دانست و یادآور شد: نمایندگان خبرگان رهبری، حضور خوبی در حوزه و شهرستان خود دارند و مردم هم برای حضور نامزدهای خبرگان در شهرستان ها اهمیت خاصی قائل هستند.

احمدی پور خاطرنشان کرد: اصرار مقامات کشور از جمله رهبری معظم انقلاب و دیگر بزرگان، این است که مردم پای صندوق آرا حضور یابند و به نامزدهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری رأی دهند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان ادامه داد: کارهای عملیاتی انتخابات در یک دوره ۹ ماهه انجام شده ولی شور و شوق واقعی، از زمان اعلام اسامی نهایی نامزدها و با شروع تبلیغات که طی دوره یک هفته ای برای نامزدهای مجلس شورای اسلامی و دوره ۱۴ روزه برای نامزدهای مجلس خبرگان رهبری است، آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت های تبلیغاتی نامزدها از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ششم اسفندماه یعنی ۲۴ساعت قبل از آغاز رأی گیری، ممنوع می شود.

وی به ساختار اجرایی ستاد انتخابات و بخش بازرسی آن اشاره و اضافه کرد: بخش های اجرایی ستاد انتخابات، بخش های پشتیبانی، نرم افزاری، کمیته فناوری و اطلاعات و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، به گونه ای برنامه ریزی کرده اند که انتخابات به نحو مطلوب برگزار شود.

احمدی پور یادآور شد: امسال در کنار ستاد انتخابات، ستاد امنیت انتخابات نیز تشکیل شده که همراه شورای تامین، وظیفه امنیت انتخابات را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: تا زمان حاضر، ۱۸۷ نامزد تایید صلاحیت شده در ۱۱ حوزه انتخابیه استان حضور دارند که از این تعداد، ۱۷۵ نفر مرد و ۱۲ نفر زن هستند.

احمدی پور اظهار داشت: هم اکنون دو هزار و ۵۰۸ شعبه اخذ رأی و پنج هزار و ۱۶ صندوق اخذ رأی در استان وجود دارد که تعداد صندوق های اخذ رأی در این دوره نسبت به انتخابات مجلس نهم، سه درصد بیشتر است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان خاطرنشان کرد: از مجموع شعبه های اخذ رأی در استان، دو هزار و ۱۶۱شعبه ثابت و ۳۴۷ شعبه نیز سیار هستند.

وی با یادآوری اینکه در مجموع حدود ۴۰ هزار نفر کار برگزاری انتخابات در گیلان را برعهده دارند، گفت: ۱۲هزار و ۵۴۰ نفر اعضای شعبه های اخذ رأی هستند که به ازای هر شعبه، یک نفر نماینده فرماندار یا بخشدار حضور دارد و به ازای هر صندوق، یک نفر کاربر کنترل انتخابات که در مجموع، دو هزار و ۵۰۰ کاربر آموزش دیده از سوی کمیته فنآوری و اطلاعات ساماندهی شده اند.

احمدی پور افزود: برای اینکه انتخابات به طور مناسبی کنترل شود، دو هزار و ۵۰۸ بازرس در شعبه های اخذ رأی حضور داشته و شش هزار نفر نیز از سوی شورای نگهبان و هیات نظارت، به عنوان ناظر در صندوق های اخذ رأی حاضر هستند ضمن آنکه حدود هشت هزار نفر از عوامل نیروی انتظامی نیز ، تامین کننده امنیت صندوق ها می باشند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان، تفاوت سنی جوان ترین و مسن ترین نامزدهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در گیلان را حدود ۴۰ سال ذکر و اظهار کرد: از هفت نامزد حاضر در رقابت های این دوره از انتخابات مجلس خبرگان در استان، سه نفر در سن جوانی قرار دارند و جوان ترین نامزد متولد سال ۱۳۶۱ و مسن ترین، متولد سال ۱۳۱۲ است.

احمدی پور همچنین جوان ترین نامزد حاضر در رقابت های دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان را متولد سال ۱۳۶۴ و مسن ترین آنها را متولد سال ۱۳۲۱ ذکر کرد.

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: از نظر فضای امیدآفرینی که توسط دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی، ایجاد و خوش قولی هایی که داده شده، شرایط برای توسعه کشور و استان فراهم است و مردم در چنین فضایی، به میدان آمده اند تا بتوانند در عرصه سازندگی و آبادانی کشورشان نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: رویکرد کلی بر آن است که فضای جامعه به سمت درگیری و تنش پیش نرود تا وقت مسئولان و مدیران اجرایی، صرف تصمیم گیری در سازندگی و پیشبرد اهداف نظام اسلامی شود.

احمدی پور یادآور شد: قوه قضائیه برای ایجاد فضای اطمینان بخش به داوطلبان و مردم، در کنار عوامل اجرایی حضوری جدی دارد تا ملت، مثل همیشه، با شرکت مثال زدنی خود در انتخابات، حماسه ای دیگر خلق کنند.

وی افزود: مجریان انتخابات در چارچوب قانونی و تکلیفی که قانون تعیین کرده، انجام وظیفه می کنند و مبنای کار آنها، رعایت قانون است و مطمئناً چنانچه کسی تخلفی مرتکب شود، برخوردهای لازم صورت گیرد.

استان گیلان با افزون بر ۱۴ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و ۴۸۰ هزار نفر و ۱۶ شهرستان، دارای ۱۱ حوزه انتخابیه ، ۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.

در استان گیلان، یک میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۷۰ نفر واجد شرایط شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی هستند که از این تعداد، ۷۸ هزار نفر رأی اولی اند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه جاری برگزار می شود.

tel final1

Share